Ga naar inhoud
  • 0

Vragje over Dsg6


carakovac79

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

tja, en ik blijf erbij: als ik rustig optrek... voel ik gewoon totaal niks van het schakelen, in geen enkele versnelling.

 

 

[flauwe kul modus]

zou bijna denken dat 't ligt aan mijn audi motorblok :?:

[/flauwe kul modus]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, de dsg heeft zeker in de eerste 3 versnellingen (zeker bij koud blok) een voelbaar schakelmoment. JD kan dit aanpassen door de dsg te optimaliseren. Heeft 'ie bij mijn passie gedaan. Merkbaar beter...

 

Multitronic van Audi werkt met lamellen; da's een ander principe. Bij 'normaal' rijden schakelt de dsg niet merkbaar.

 

Kortom: wat je beschrijft, lijkt me normaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Yep, de dsg heeft zeker in de eerste 3 versnellingen (zeker bij koud blok) een voelbaar schakelmoment. JD kan dit aanpassen door de dsg te optimaliseren. Heeft 'ie bij mijn passie gedaan. Merkbaar beter...

 

 

Wat kost dat ongeveer???

 

 

Multitronic van Audi werkt met lamellen; da's een ander principe. Bij 'normaal' rijden schakelt de dsg niet merkbaar.

 

Kortom: wat je beschrijft, lijkt me normaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekocht

Want ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is

En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest

 

Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op.

 

Ik ben ook benieuwd wat voor DSG optimilisatie JD (of VAG Techniek ?) kan uitvoeren en wat dit kost. Iemand antwoorden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekocht

Want ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is

En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest

 

Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op.

 

Ik ben ook benieuwd wat voor DSG optimilisatie JD (of VAG Techniek ?) kan uitvoeren en wat dit kost. Iemand antwoorden ?

 

ja .ik ben ook benieuwd????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekocht

Want ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is

En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest

 

Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op.

 

Ik ben ook benieuwd wat voor DSG optimilisatie JD (of VAG Techniek ?) kan uitvoeren en wat dit kost. Iemand antwoorden ?

 

ja .ik ben ook benieuwd????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je rustig op trekt zou je boven de 50 km / uur niks/weinig moeten merken van het op en af schakelen.

rij je sportief, dan zal je het wel voelen. dsg is lerend dus even rustig rijden om het uit te proberen al niet werken.

Je zult dan wat langer rustig moeten rijden om het uit te proberen.

Als ik of mijn vriendin er een tijdje in gereden heeft is te merken in het op en afschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekocht

Want ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is

En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest

 

Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op.

 

Ik ben ook benieuwd wat voor DSG optimilisatie JD (of VAG Techniek ?) kan uitvoeren en wat dit kost. Iemand antwoorden ?

 

ja .ik ben ook benieuwd????

je geeft het antwoord al, kijk op de site van JD of VAG techniek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik weet wel genoeg,dank jullie wel voor jullie antwoorden.

 

even iets anders voor mensen die 2.0tdi 140/170pk rijden

 

hoeveel gebruiken jullie autos???

 

Ik heb een 2.0TDI 170PK uit 2008. Gekocht in Januari dit jaar en er pas 17.000km mee gereden.

Dus de DSG bak schakelt nog steeds erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat voor problemen hebben DSG baken of zijn die wel vertrouwbar

 

Interessante vraag. Zou ook wel eens willen weten wat voor problemen forum-gebruikers hebben gehad.

Ik denk, dat als je netjes de DSG-onderhouds-intervallen aanhoud en de olie+filter vervangt dat de bak lang mee zal gaan. En natuurlijk niet overbelasten met een te-zware aanhanger/caravan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekocht

Want ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is

En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest

 

Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op.

hoe is de gevoel en geluid van terugschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden