Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0 TDI DSG6 motor hapert na circa een paar minuten


jderooij

Vraag

Ik heb een Passat 2.0TDI DSG6 Variant uit 2006. Sinds enige tijd hikt de auto na een paar minuten rijden een aantal keer (bij "koude start") daarna rijdt de auto weer normaal. Hiervoor is de auto naar de garage geweest. Men kon helaas niets uitlezen en heeft de garage de kabelboom preventief vervangen. Het hikken na een paar minuten bleef de auto nog steeds doen bij een koude start en als de auto wat langer heeft stilgestaan. Recent is de motor uitgevallen vanwege een defecte brandstofpomp. Deze is vervangen en is er, volgens de receptionist, ook een klep hersteld omdat de auto geen brandstoftoevoer kreeg, ondanks het feit dat de brandstofpomp wel werkt. Het hikken van de motor bij een koude start is echter nog steeds aanwezig, alleen hikt hij iets minder heftig dan voorheen.

 

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Mijn auto heeft nog één maand Bovag-garantie en ik zou dat graag nog onder garantie willen laten herstellen.

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Dacht dat bij JD wel prijzen op de site stonden.

Anders de tuners even opbellen.

 

JD is €125 (uit me kop) voor EGR dicht en start correctie.

 

Edit:

Kosten voor EGR en startcorrectie zonder tuning: € 125,- incl btw (voor wagens t/m 2008)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee. althans hij staat meestal een beetje open van de vervuiling en dat signaleert ie niet. als je een aansturingsprobleem hebt signaleert ie het weer wel.

Het is trouwens de EGR klep (zit tussen je inlaat en uitlaat na de turbo) en niet je EGR koeler.

Je kunt ook proberen om er eerst een plaatje tussen te zetten en als ie dan beter loopt hoef je alleen de storing weg te laten schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee. althans hij staat meestal een beetje open van de vervuiling en dat signaleert ie niet. als je een aansturingsprobleem hebt signaleert ie het weer wel.

Het is trouwens de EGR klep (zit tussen je inlaat en uitlaat na de turbo) en niet je EGR koeler.

Je kunt ook proberen om er eerst een plaatje tussen te zetten en als ie dan beter loopt hoef je alleen de storing weg te laten schrijven.

 

Zo is het bij mij ook gedaan, na het afdoppen van de EGR was het stotteren/ hikken meteen opgelost!!

 

In middels is de software ook aangepast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de EGR zowel met plaatje en softwarematig dicht laten zetten bij VAG Techniek in Nuenen. Auto rijdt en schakelt beter en houdt niet meer in. Maar vanmorgen had ik weer iets nieuws. Bij het starten en aanslaan van de (koude) motor voelde ik een klap. Heb 'm nog een keer gestart en voelde weer een klap. Na een klein stukje gereden te hebben, motor uitgezet en weer opnieuw gestart, toen startte de auto normaal. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Mijn Passat weet me wel elke keer te verrassen met nieuwe problemen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden