Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0 TDI DSG6 motor hapert na circa een paar minuten


jderooij

Vraag

Ik heb een Passat 2.0TDI DSG6 Variant uit 2006. Sinds enige tijd hikt de auto na een paar minuten rijden een aantal keer (bij "koude start") daarna rijdt de auto weer normaal. Hiervoor is de auto naar de garage geweest. Men kon helaas niets uitlezen en heeft de garage de kabelboom preventief vervangen. Het hikken na een paar minuten bleef de auto nog steeds doen bij een koude start en als de auto wat langer heeft stilgestaan. Recent is de motor uitgevallen vanwege een defecte brandstofpomp. Deze is vervangen en is er, volgens de receptionist, ook een klep hersteld omdat de auto geen brandstoftoevoer kreeg, ondanks het feit dat de brandstofpomp wel werkt. Het hikken van de motor bij een koude start is echter nog steeds aanwezig, alleen hikt hij iets minder heftig dan voorheen.

 

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Mijn auto heeft nog één maand Bovag-garantie en ik zou dat graag nog onder garantie willen laten herstellen.

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is ook je tandempomp vervangen?

Vaak zijn de tankpomp en de tandempomp kapot en als je ze niet allebei vervangt kan de ene pomp met zijn vuil/olie/brandstof de ander weer kapot maken dat is wat mij verteld is bij VW

 

bekijk je brandstof filter eens is zie mega zwart dan naar je tandempomp laten kijken

Een Passat uit 2006 is vaak van type BKP en dan kan er een verstuiver defect zijn, hou de motor ook wel eens in?

Zoek op verstuiver op dit forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, volgens mij komt dat vanuit de voorkant.

 

Zo klinkt die bij mij ook, alsof het vanuit de motor komt, maar het is toch de tankpomp hoor.. dat denk ik iig.. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dat kan je helaas niet zien.. wel de inspuiting of hoe dat ook heet, aan de hand daarvan kan je een beetje zien of die het nog goed doet.

 

Bij mij reageert die ook wel slecht op het gas hoor.. pas wat hoger in de toeren is die veel directer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het probleem als je 40 km/h rijdt en 50 km/h dat probleem heb ik. dat die gaat stotteren als ik 40 rij. Is die eenmaal warm dan is het wel weg.

Soms bij het verlaten van een rotonde wil die ook wel eens stotteren.

 

Ik heb hem al in basis stand gezet en ook olie + filter ververst. Geen verbetering, mischien dat vw een software update heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, toch niet het brandstoffilter, klachten blijven nog steeds, voornamelijk als het warm weer is. Bij koud weer zijn de klachten er nagenoeg niet. Dit is m'n tweede VW Passat met problemen :( Krijg zo langzaam aan genoeg van het merk Volkswagen, ze zijn in staat gebleken om mijn rijplezier tot het absolute nulpunt te laten dalen; is toch niet meer de kwaliteit waar VW om bekend stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, ik heb geen roetfilter. Maar als ik op het forum kijk, wordt de tandempomp steeds verdachter. Een maand geleden raakte de brandstofpomp defect en is vervangen. En nu bleek het brandstoffilter zwart te zijn. Als ik hier op het forum lees past het schokken, op de snelweg licht inhouden (waar te nemen als je 'm op de cruisecontrol zet) en een zwart brandstoffilter bij een defecte tandempomp. Ook las ik dat als de brandstofpomp defect is en wordt vervangen, de tandempomp ook vervangen moet worden en dat is niet uitgevoerd door de garage. Klopt mijn redenering een beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als is zwart is van de olie wel. Het filter wordt namelijk ook normaal wel aardig zwart maar dan niet van de olie.

Als je twijfelt zou ik hem vervangen, eerst even om coulance vragen. De tandempomp kost iets van 350 euro en kost 30 minuten om hem erop te zetten.

Als ie lek is op de manier dat ie diesel lekt naar je olie gaat je blok kapot. Dat is heel moeilijk om te zien omdat je oliepeil stijgt, en het oliepeil aflezen op de peilstok is ook al een uitdaging.

Hij kan ook lekken dat je olie in je brandstof krijgt en dat is niet zo erg, alleen wordt je tank ook vuil en de leidingen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden