Ga naar inhoud

Cruise control 3C


Marco456

Aanbevolen berichten

Als ik 40 rij en de cruise control (cc) staat op 100 ingesteld dan is die zo traag met te acceleren naar de 100 dat ik zelf maar gas bij geef , is dat ergens te veranderen?

 

Of zijn er meer die hier last van hebben?

 

Wat ik wel merk is dat als de weg stijler wordt dat die dan wel sneller is.

D of S stand maakt niets uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik ook is meegemaakt, maar ik reed toen met 90 op de snelweg in de 5e versnelling, had de CC ingesteld op 140, tot 100-110 ging het traag daarna trok die in 1x door. Of ook een keer reed ik 50, had per ongeluk op 80 gezet, en toen reageerde hij ook effe traag.

 

Dus ik kom nu tot de conclusie dat er een soort van systeempje is, die je even laat wachten tot die in 1 keer gaat doortrekt.. als veiligheid ofzo.. maar gewoon hele tijd een tikje omhoog tijdens het rijden, dan schiet die wel in 1 keer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het redelijk normaal.. voordeel bij Marco is natuurlijk dat je vanaf 30 tot je ingestelde snelheid kan accelereren zonder dat de CC er weer afschiet door de DSG bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. nu denk ik wel van: waarom kochten wij geen DSG.. :( (me vader heeft ook last van zijn linkerbeen, vooral met files, maar die maakt hij nooit mee, maar toch wou die een handbak..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de week nog tegen 20 per uur de cc geactiveerd (stond ingesteld op 150), accelereerde in één keer vlot door hoor, geen probleem.

 

natuurlijk niet dezelfde acceleratie die je krijgt wanneer je ineens de pedaal tegen de vloer stampt, maar gewoon vlot optrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een cruise control is toch bedoeld om een bepaalde snelheid vast te houden en toch niet om van 40 naar 100 te accelereren??? Misschien dat het met een DSG bak lukt als fun, maar met mijn 6 bak gaat dit echt niet lukken, als ik het al zou willen.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een cruise control is toch bedoeld om een bepaalde snelheid vast te houden en toch niet om van 40 naar 100 te accelereren??? Misschien dat het met een DSG bak lukt als fun, maar met mijn 6 bak gaat dit echt niet lukken, als ik het al zou willen.........

 

ik doe dat quasi dagelijks (sinds ik cc heb :P), gaat echt vlot :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een cruise control is toch bedoeld om een bepaalde snelheid vast te houden en toch niet om van 40 naar 100 te accelereren??? Misschien dat het met een DSG bak lukt als fun, maar met mijn 6 bak gaat dit echt niet lukken, als ik het al zou willen.........

 

Zo rij ik op de snelweg, vooral met inhalen, soms in ze 6 met 120 en dan instellen op 150 dan gaat die als een speer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het nut er niet van in om cc te activeren om vlot te acceleren... Kan ook aan mij liggen maar daar hebben we het gaspedaal toch voor?

 

Anyway, wat Ozzy40 beschrijft heb ik ook. Accelereert eerst rustig/langzaam, daarna volle kracht vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het nut er niet van in om cc te activeren om vlot te acceleren... Kan ook aan mij liggen maar daar hebben we het gaspedaal toch voor?

 

Anyway, wat Ozzy40 beschrijft heb ik ook. Accelereert eerst rustig/langzaam, daarna volle kracht vooruit.

 

tja ik doe dat dus elke keer als ik de autosnelweg opdraai... laat 't ding maar bollen, doet ie goed zo. en ondertussen kan ik aan m'n koffietje drinken, zonder dat ik op de snelheidsmeter moet zitten turen 8-)

 

mijn idee is: als je met 'n auto rijdt, zit je daar toch maar de passieve bloemzak uit te hangen, kan ik 't beter ineens goed doen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een mooie combi: cc met DSG. Je stelt je snelheid in, zet de cc aan op de oprit van de snelweg of 80 km/h weg of zo en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Je rijdt meteen de juiste snelheid zonder dat je daar nog naar hoeft om te kijken. Voorkomt te hard rijden door snel optrekken en je snelheid te "overschieten". Overigens heeft het wel of niet snel acceleren op de cc te maken met de stand van je gaspedaal waarop je de cc activeert. Probeer maar eens uit. Geef je meer gas/trap je het gaspedaal dieper in op het moment dat je de cc aanzet, dan wordt de stand van het gaspedaal "onthouden" door je cc. Wanneer je dan via de memorystand de cc de volgende keer activeert (dus handle naar je toetrekken), dan is dat verschil in acceleratie dus duidelijk merkbaar. Van daar uit kan je het wel of niet sneller accelereren dus makkelijk verklaren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dat moet k 'ns proberen :)

 

En de stand van het gaspedaal is ook van invloed op het vanuit memory weer activeren van de cc. Voorbeeld: je rijdt 40 met 2500 rpm en je activeert de memory van je cc die ingesteld staat op 80 km/h, dan zal de acceleratie naar 80 vlotter verlopen dan wanneer je de memory activeert wanneer je zelf maar 1800 rpm rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha.. dat ga ik ook is keer proberen dan, alleen moet ik wel zelf schakelen :mrgreen:echte mannen schakelen met de hand! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Nard, da's nog eens goede info. Ga ik ook eens proberen. :idea:

Ik heb een DSG (170PK) en merk ook dat als ik de CC vrij snel inschakel, dit erg traag verloopt. Behalve als'ie in naar de 5 schakelt, schiet'ie als een speer voorruit.

Mocht ik snel willen acceleren dan gebruik ik maar eerst het gaspedaal en schakel later pas de CC in.

Het langzame optrekken gebruik ik als ik niet zo'n haast heb en als er geen mensen achterop rijden. Mijn boardcomputer denkt nu dat ik 1.200km op een tank ga rijden (heb er nu 450km op zitten). Ben benieuwd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn boardcomputer denkt nu dat ik 1.200km op een tank ga rijden (heb er nu 450km op zitten). Ben benieuwd !

 

Dat gaat helaas niet gebeuren.. :mrgreen: (weet je waarschijnlijk zelf ook wel)

Ik mag al blij zijn als ik met 60liter aan de 1000km kom met mijn handbak, 140pk.. ook nog is een Sedan..

Ik tank heel vaak rond de 60liter bij een tankbeurt en ik kom niet echt voorbij de 900-950.. :(

 

Je haald 1200km pas, als je echt 100-120 rijd en constant CC aan, op de snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook graag een DSG man.. :(

 

Ben dat schakelen nogal zat.. :mrgreen:

 

Dus eigenlijk ben je toch niet zo 'n échte man? praat je daar maar 'ns uit muahahahaaaa!!!! :twisted::P

 

daarbij, aan je leeftijd te oordelen, schakel je hooguit nog maar één of twee jaar, gaat nergens over. Ik was al vijftien jaar in de soep aan 't roeren (maar was het dan ook ECHT kotsbeu!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ben ik een hele softe, romantische man, die vrouwen met respect behandeld.. :embarassed:

 

Ik schakel pas bijna 1 jaar en ben het nu al zat.. :mrgreen:

 

Maar voor Off-Topic geauwehoer mag je me wel pben.. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden