Ga naar inhoud
  • 0

Wie kan mij Vag log Beoordelen?


Ro202

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je hebt een storing op je startonderbreker en je snelheidsmeter is kaduk of draad is los

 

nog n storing op je airbags

 

en nog wat andere vaagheden betreffende je elektrische snufjes...

 

 

wat is je probleem? Misschien een goed idee om alle foutmeldingen te resetten en dan nog eens een autoscan te maken om te zien welke fouten terug blijven komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo ver ik weet geen elektronische problemen die voor doen.

 

Ik heb wel 2 andere problemen.

 

1e Soms start de auto heel moeilijk, dan moet ik pompen met het gas om de motor op gang te krijgen.

 

2e Na lange stukken rijden ( op de snelweg) start me motor bijna niet meer. Ook loopt die niet meer goed en soepel, pas na de motor opnieuw starten rijdt die weer normaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo ver ik weet geen elektronische problemen die voor doen.

 

Ik heb wel 2 andere problemen.

 

1e Soms start de auto heel moeilijk, dan moet ik pompen met het gas om de motor op gang te krijgen.

 

2e Na lange stukken rijden ( op de snelweg) start me motor bijna niet meer. Ook loopt die niet meer goed en soepel, pas na de motor opnieuw starten rijdt die weer normaal

 

 

Ik heb op een VAG site gelezen dat dit aan de computer van de auto kan liggen. Na een update of enige aanpassingen in de ecu (correct me if i'm wrong) wordt dit recht gezet.

 

Als je hier baat bij hebt kan ik je de link van de desbetreffende website geven zodat je het kan nalezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De link kan je idd wel door geven, heb ik misschien wel wat aan.

 

Ik had het 1 x. Kwam in van Rotterdam naar huis (Middelburg) 120/140 Km, daarna nog de stad in. De auto heeft ongeveer een half uur stil gestaan. Kreeg 'm moeilijk aan de praat, naar de stad gereden (10) min. Net of er helemaal geen vermogen in zat, zo sloom! Op de parkeerplaats gekomen, rook een rare lucht en lichte rook onder de motor kap vandaan. Weer gestart, niks aan de hand loopt stationair goed. Om de parkeerplaats gereden en als een gek schokken en niet op vermogen komen. Later maar een cafe in gedoken. Ronald 04.00 uur naar huis, niks aan de hand.

 

De laatste tijd erg veel last met starten net of die niet wil, geen benzine krijgt. Pomend starten lukt wel, of 5 minuten wachten. Vanavond weer last gehad op de parkeer plaats van de appie heijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou idd kunnen. Maar hoor echt Te vaak op het forum dat het een LMM zou kunnen zijn. Moet wel zeker zijn van je zaak om zoiets te vervangen. Of je moet een geldboom hebben ....

 

Hoe duur kost zoiets? Kan je deze ook met de VCDS software testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zou even de fuel trims na kunnen kijken, je mag alleen geen foutcodes gewist hebben.. meetwaardenblok 032 moeten beide vakjes een waarde meer/minder dan 0 hebben (max + of - 10)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De link kan je idd wel door geven, heb ik misschien wel wat aan.

 

Ik had het 1 x. Kwam in van Rotterdam naar huis (Middelburg) 120/140 Km, daarna nog de stad in. De auto heeft ongeveer een half uur stil gestaan. Kreeg 'm moeilijk aan de praat, naar de stad gereden (10) min. Net of er helemaal geen vermogen in zat, zo sloom! Op de parkeerplaats gekomen, rook een rare lucht en lichte rook onder de motor kap vandaan. Weer gestart, niks aan de hand loopt stationair goed. Om de parkeerplaats gereden en als een gek schokken en niet op vermogen komen. Later maar een cafe in gedoken. Ronald 04.00 uur naar huis, niks aan de hand.

 

De laatste tijd erg veel last met starten net of die niet wil, geen benzine krijgt. Pomend starten lukt wel, of 5 minuten wachten. Vanavond weer last gehad op de parkeer plaats van de appie heijn.

 

Schokkende motor wil dat niet zeggen dat ie niet op 4 cilinders loopt ?

 

en n LMM is 8 tientjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Ronald,

 

Allereerst is je auto van 1997 en dan is het een 3B en niet een 3BG ;)

 

Verder kun je alle meldingen waar "Intermittent" bij staat gewoon wissen en kijken of ze weg blijven. Intermittent betekent nl. dat deze melding ooit wel eens voor gekomen is maar niet continu voor komt.

 

De "Redir Fail!"melding betekent alleen dat je niet alle label files hebt en/of dat ze in een andere taal staan. Volgens mij staan er losse files op de site van Gerrit. (voor meer uitleg over deze melding: http://www.ross-tech.com/vag-com/labelsredirect.html )

 

De volgende meldingen zouden kunnen ontstaan door een draadbreuk (de 2 dikkere bruin met een kleurtje draden ff checken in de deur slurf) of een slecht contact in je bestuurders deur slot. (ff zoeken op forum zijn al wat posts over)

00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)

27-00 - Implausible Signal

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

37-00 - Faulty

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

49-10 - No Communications - Intermittent

00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

De volgende melding betekent dat je spiegel verwarming waarschijnlijk kapot is, dit komt omdat er geen termostaat schakeling in zit en de spiegel verwarming aan gaat als je de achterruit verwarming aan zet.

00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)

35-00 - -

 

Nog een laatste tipje.... zet geen kenteken in de naam van je scanlog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden