Ga naar inhoud
  • 0

eerste paar seconde onstabiele motor


Ozzy

Vraag

Vandaag, toen ik de motor had opgestart merkte ik, ongeveer de eerste 3 seconde dat die een klein beetje onstabiel stationair liep. Hij zat heel even te schommelen in de 700-800 toeren en dat merkte ik ook door het geluid wat van de motor afkwam.

Iemand hier ervaring mee?

 

Ik weet niet of het hieraan kan liggen, maar Ik had ook toen weinig brandstof over, brandstof lampje ging net niet branden..

Bij de tankstation had ik em nog is laten aanslaan, VOOR HET TANKEN en daarna NA HET TANKEN, beide keren kwam dit niet meer voor..

 

Alvast bedankt

 

Ozzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
brandstof zal het wel niet aan liggen, als het lampje nog niet aan is heb je nog zeker 8 -10 liter!

 

Dan klopt men BC al helemaal niet meer :mrgreen:

Die geeft namelijk 120km aan met naaldje net tegen het rooie aan.. en met 1/4 tank krijg ik 240km te zien.. :blink:

 

On-Topic weer:

Dit zie ik echt voor het eerst.. misschien een begevende pomp-verstuiver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Sander

Nee Sander, het was na het starten zo, dat die heel kort even zat te schommelen in de toeren..

Mijn koude/warme start is op dit moment nog niet zo heel erg slecht, vergeleken met andere koude/warme starts die ik wel is zie.. + Je hebt PB

 

@Martijn

Die is goed voor zover ik weet. Het kan ook wel zijn dat er eigenlijk gewoon niks eraan mankeert, ik heb dit voor het eerst zien gebeuren namelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij kon de ANWB met een stetoscoop-achtig iets horen dat de pomp onder achterbank aan het overlijden was. Misschien toevallig een dokter in de familie die even wil luisteren ? :-)

 

De eerste seconden zou ik me nog niet zo'n zorgen over maken. De olie moet nog rond gepompt, misschien de brandstoftoevoer nog op druk komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij kon de ANWB met een stetoscoop-achtig iets horen dat de pomp onder achterbank aan het overlijden was. Misschien toevallig een dokter in de familie die even wil luisteren ? :-)

 

De eerste seconden zou ik me nog niet zo'n zorgen over maken. De olie moet nog rond gepompt, misschien de brandstoftoevoer nog op druk komen.

 

We hebben een ''ouwe-dokter'' in de familie, men oom, maar die heeft verstand van ouwe auto's (vooral mercedes 190D :mrgreen: )

 

Maar over dat de eerste seconden, met olie rond pompen en brandstoftoevoer op druk komen, kan opzich wel kloppen, maar vader zei dit zelf ook namelijk, toen net.

 

Ik ga van de week even langs bij me garagist (voor de koppeling, die een beetje ratelend geluidje maakt) Ik vraag daar wel gelijk effe na of dit normaal is en af en toe voorkomen gewoon kan gebeuren, ik wil het niet zien gebeuren dat ik in de zomervakantie 3500km onderweg ben en ineens de motor afslaat en niet meer aanslaat.. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zolang je je reisverzekering hebt afgesloten moet er geen probleem zijn :D

 

Daarom ben ik ook niet bang voor mijn Passie, hij bromt nog altijd fijn maar als er iets kapot gaat ga ik niet stressen. Auto wort afgesleept naar mijn oom zijn garage en wij krijgen een leenauto mee.

 

Maar back to the problem: Het zou softwarematig fout kunnen zitten, maar ook in je brandstoffilter zoals al eerder aangegeven is. Het beste is om hem uit te lezen. Weet je wat meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je dit alleen met een koude start?

Ik namelijk wel... Hopelijk gaat een chip de slechte start oplossen. ;-)

 

Ja Sander, dit klopt denk ik (weet ik bijna zeker) toen me vader naar werk ging rond 21:00 uur, zwaaide ik hem even uit :angel: maar toen hoorde ik ook heel even dat die eerste paar seconde niet gelijk op 1 toerental liep. Misschien is dit wel normaal dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden