Ga naar inhoud
  • 0

HELP Gevraagd enige spoed omgeving Heerlen


ReneR

Vraag

Beste mede passat rijders.

 

Vanmiddag ging ineens het lampje van mijn remblokken branden, dit vond ik vreemd aangezien die vlak voor de afgelopen winter vervangen zijn.

Dus ff los gehaald en inderdaad na ff wat remreiniger erop was de melding weg.

Maar toen begon de elende pas....

 

Ik maakte snel een test ritje en merkte meteen dat mijn rembekrachtiging niet meer werkte.

Dus ik voorzichtig naar Stealer gereden om na te latenkijken wat er kapot gegaan zou kunnen zijn.

Bij de stealer gaven ze aan dat of de vacuumpomp kapot was of de rembekrachtiging zelf. Hij heeft mij laten zien dat de dikkere in/uitgang die meteen het schutbord in gaat los zat en dat dat zo niet hoorde. Dus hij rade me aan met de vacuum pomp te beginnen.

De monteur gaf aan dat dit best zelf te doen was.

 

Ik dacht ok, dat gaat me wel lukken... maar op weg terug in eens PIEIEIEIEIEP EMISSION WORKSHOP PIEIEIEIEP

Die pop wordt volgens mij door de nokkenas aangedreven dus dat kon wel eens de pomp zijn die helemaal afgestorven is...

Motor vermogen was natuurlijk ook gelijk weg dus voorzichtig de laatste km naar mijn nsleutel honk gereden.

Ik heb hier niet echt op gerekent dus heb ook mijn VAG kabel niet bij me :(

Dus ben ik begonnen met die vacuum pomp te demonteren.

 

Hij nu binnen in een loods te wachten op hulp, ik heb de helft van de vacuum pomp eraf gekregen maar het gedeelde waar de monding van los zit krijg ik er niet af.(zie foto)

1gnpkm.jpg

De in/uitgang bij de pijl zit dus los

 

Wie o wie wilt mij morgen (15-05-2012) komen helpen ?

Liefst overdag zodat ik eventueel nog onderdelen op de sloop ofzo kan halen.

Eventueel natuurlijk tegen betaling.

 

Mocht je me kunnen helpen laat het me ff weten dan stuur ik de adres gegevens wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien kan iemand ff controleren of het klopt wat de monteur aangegeven heeft dat er geen speling aan die monding mag zitten.

 

Dat de motor storing aangeeft is me ook duidelijk geworden, dit ligt waarschijnlijk aan de EGR klep die ook door vacuum bedient wordt.

 

Ik heb echter nog geen nieuwe pomp gevonden :( alle slopen die ik tot nu toe geprobeerd heb hebben niks van een VW diesel :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb contact gehad met Bongers in Zeeland (plaatsje in Brabant) gebeld, en die sturen morgen een pomp per DHL op.

Hopenlijk wordt ik dan van het onderdeel wat wijzer hoe het bestaande deel eraf kan.

Hulp kan ik dus nog steeds wel gebruiken het is alleen voor morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok sorry, dan heb ik je niet goed begrepen, Mijn excuses trouwens voor de late reactie.

 

Hopelijk wordt je wat wijzer met het donor onderdeel.

 

Ik had verwacht dat Matthijs (Vdub) wel zou reageren want hij weet er heeeel veel van. Ook heeft hij wel plaatjes uit Etka e.d. Je zou hem een PB kunnen sturen.

Succes :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb al ff per SMS contact gehad met Matthijs.

 

Morgen weet ik meer hoop ik.

 

Ik zal iig proberen wat fototjes te maken en wat uitleg te geven van hoe ik te werk ben gegaan.

Misschien heeft later iemand anders er dan nog wat aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb al ff per SMS contact gehad met Matthijs.

 

Morgen weet ik meer hoop ik.

 

Ik zal iig proberen wat fototjes te maken en wat uitleg te geven van hoe ik te werk ben gegaan.

Misschien heeft later iemand anders er dan nog wat aan ;)

 

 

Toppie !! Gelukkig kan je dan verder.

Idd mooie foto's maken en een mooie beschrijving kan die in de KB voor een volgende "slachtoffer"

 

Heel veel succes en dat het goed mee mag zitten voor je :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die vacuum slang gaat van je rembekrachtiger idd naar rechts, en met de harde slang, en daar komt die door schutbord in een verloop op een andere harde slang, dat is vanaf de rem bekrachtiger. die gaat onder die slang door die je op foto hebt.

Ik snap eigenlijk niet wat je nu aanwijst?

De slang van remdruk is een harde slang, en die moet van bekrachtiger af, en daar zit een klepje in, en die kan stuk zijn, waardoor de remmerij in pedaal veranderd word, en druk verschil in de rest wat met vacuum werkt?

Of zit ik nu helemaal fout

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de vacuumpomp er vandaag opgezet, maar veel tegenslagen gehad, en veel gepruts in een klein gebiedje.

Na montage wilde de motor eerst niet aanspringen. dus auto op contact en hopen dat het lucht in de brandstof leiding was of iets dergelijks, en gelukkig na een paar minutjes sprong de motor meteen aan.

 

Echter nog steeds de storing EMISSION WORKSHOP, dus nu heb ik eigenlijk echt iemand nodig die mijn auto ff kan uitlezen.

Mijn kabel ligt nog steeds in Eindhoven :(

 

Dus mocht iemand met kabel in de buurt van Heerlen zijn zou ik het heel fijn vinden als hij/zij mij ff een PB stuurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aangezien ik nog niemand heb kunnen vinden die me verder kan helpen met uitlezen heb ik de climatronic uitlees methode maar geprobeerd.

Hier komen eigelijk alleen maar climatronic gerelateerde fouten naar voren.

 

Dec Hex Speek omscrijving

603 25b Stelmotor verdeelklep voetruimte - ontwaseming (V85)

1271 4F7 Motor voor de temperatuur klep (V68)

1272 4F8 Stelmotor voor de centrale klep (V70)

1274 4FA Stelmotor van luchtinlaatklep (V71)

1336 538 Referentie spanning

 

Ik weet nu eigenlijk niet meer verder, geeft de climatronic nu alleen climatronic gerelateerde fouten weer of is dit ech alles dat er fout is bij mij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jah, ik merkte het :)

 

Maarjah uiteindelijk is er toch nog iemand langs gekomen om de auto uit te lezen en toen bleek dat de foutmeldingen allemaal EGR en/of LMM gerelateerd waren.

Dit deed mij vermoeden dat de vacuumpomp toch nog niet helemaal goed werkte of dat er iets anders aan de hand is.

Ik ben dus gewoon naar Eindhoven gereden en ben vervolgens zaterdag ff naar VAG-techniek gereden.

Daar werd dezelfde conclusie getrokken en heb ik meteen werking van de EGR-klep uit de software laten halen. Dan ben ik in iedergeval van rare meldingen af.

Woensdag wordt er naar mijn vacuum probleem gekeken.

 

Maar ik vrees dat ik dus een hele nieuwe tandempomp nodig zal hebben. (volgens mij kost alleen aan meteriaal dat ding al 400,-)

 

Dus na woensdag meer nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto rijdt verder als een trein.

Ze kijken hem woensdag na, dus als de pomp kapot is hoor ik dat vanzelf, als het een gescheurde slang is hoor ik het ook.

Ik denk dat ze ook de pomp zelf toch wel testen, je kunt iig het vacuum toch meten vanaf die test nippel op de pomp.

 

Positieve uit de hele situatie is nu dat ik zelf nu weer mijn handjes vuil gehad heb en dus een beetje ervaring op gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden