Vanmiddag ging ineens het lampje van mijn remblokken branden, dit vond ik vreemd aangezien die vlak voor de afgelopen winter vervangen zijn.
Dus ff los gehaald en inderdaad na ff wat remreiniger erop was de melding weg.
Maar toen begon de elende pas....
Ik maakte snel een test ritje en merkte meteen dat mijn rembekrachtiging niet meer werkte.
Dus ik voorzichtig naar Stealer gereden om na te latenkijken wat er kapot gegaan zou kunnen zijn.
Bij de stealer gaven ze aan dat of de vacuumpomp kapot was of de rembekrachtiging zelf. Hij heeft mij laten zien dat de dikkere in/uitgang die meteen het schutbord in gaat los zat en dat dat zo niet hoorde. Dus hij rade me aan met de vacuum pomp te beginnen.
De monteur gaf aan dat dit best zelf te doen was.
Ik dacht ok, dat gaat me wel lukken... maar op weg terug in eens PIEIEIEIEIEP EMISSION WORKSHOP PIEIEIEIEP
Die pop wordt volgens mij door de nokkenas aangedreven dus dat kon wel eens de pomp zijn die helemaal afgestorven is...
Motor vermogen was natuurlijk ook gelijk weg dus voorzichtig de laatste km naar mijn nsleutel honk gereden.
Ik heb hier niet echt op gerekent dus heb ook mijn VAG kabel niet bij me
Dus ben ik begonnen met die vacuum pomp te demonteren.
Hij nu binnen in een loods te wachten op hulp, ik heb de helft van de vacuum pomp eraf gekregen maar het gedeelde waar de monding van los zit krijg ik er niet af.(zie foto)
De in/uitgang bij de pijl zit dus los
Wie o wie wilt mij morgen (15-05-2012) komen helpen ?
Liefst overdag zodat ik eventueel nog onderdelen op de sloop ofzo kan halen.
Eventueel natuurlijk tegen betaling.
Mocht je me kunnen helpen laat het me ff weten dan stuur ik de adres gegevens wel.
Vraag
ReneR
Beste mede passat rijders.
Vanmiddag ging ineens het lampje van mijn remblokken branden, dit vond ik vreemd aangezien die vlak voor de afgelopen winter vervangen zijn.
Dus ff los gehaald en inderdaad na ff wat remreiniger erop was de melding weg.
Maar toen begon de elende pas....
Ik maakte snel een test ritje en merkte meteen dat mijn rembekrachtiging niet meer werkte.
Dus ik voorzichtig naar Stealer gereden om na te latenkijken wat er kapot gegaan zou kunnen zijn.
Bij de stealer gaven ze aan dat of de vacuumpomp kapot was of de rembekrachtiging zelf. Hij heeft mij laten zien dat de dikkere in/uitgang die meteen het schutbord in gaat los zat en dat dat zo niet hoorde. Dus hij rade me aan met de vacuum pomp te beginnen.
De monteur gaf aan dat dit best zelf te doen was.
Ik dacht ok, dat gaat me wel lukken... maar op weg terug in eens PIEIEIEIEIEP EMISSION WORKSHOP PIEIEIEIEP
Die pop wordt volgens mij door de nokkenas aangedreven dus dat kon wel eens de pomp zijn die helemaal afgestorven is...
Motor vermogen was natuurlijk ook gelijk weg dus voorzichtig de laatste km naar mijn nsleutel honk gereden.
Ik heb hier niet echt op gerekent dus heb ook mijn VAG kabel niet bij me
Dus ben ik begonnen met die vacuum pomp te demonteren.
Hij nu binnen in een loods te wachten op hulp, ik heb de helft van de vacuum pomp eraf gekregen maar het gedeelde waar de monding van los zit krijg ik er niet af.(zie foto)
De in/uitgang bij de pijl zit dus los
Wie o wie wilt mij morgen (15-05-2012) komen helpen ?
Liefst overdag zodat ik eventueel nog onderdelen op de sloop ofzo kan halen.
Eventueel natuurlijk tegen betaling.
Mocht je me kunnen helpen laat het me ff weten dan stuur ik de adres gegevens wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten