Ga naar inhoud
  • 0

Condens


groeibriljant

Vraag

Goedendag, ik ben de blije bezitter van een 1.9 tdi model 2006, gisteren met 4 man in de auto lekker tochtje gemaakt.

Nu viel ons op dat zodra ik de airco uitzette de ruiten vrijwel direct besloegen en zodra ik de airco weer aanzette deze ook weer snel wegtrok, weet iemand of ik hier iets aan kan doen, als het nodig is vind ik het fijn om de airco te kunnen gebruiken maar als het niet nodig is wil ik ook zonder kunnen rijden.

Een andere vraag aan het forum, mijn ab heeft een knopje waarmee de achterbak ontgrendelt, ik zou het leuk vinden als de klep dan ook helemaal omhoog gaat, bij mij ontgrendelt hij wel maar komt niet verder omhoog, ik heb de beugels al ingespoten met silicone spray, zonder veel resultaat. Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag, groetjes Robert Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beslagen ramen zijn toch de oorzaak van overmatig vocht in je auto, met vier personen in de auto met dit regenachtige weer kan je hier snel last van hebben.

 

Als je er anders ook last van hebt moet het vocht ergens anders vandaan komen, heb je ergens lekkage, natte vloerbedekking. De wagen met zonnig weer eens een keer met de ramen open laten luchten kan ook wel eens helpen.

 

Dat de achterklep niet omhoog komt is een probleem van de achterveren, nieuwe plaatsen is een oplossing. Dit "probleem" is al een paar keer voorbij gekomen. Staat er niets over in de KB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je snelle reactie, ik kan in de kb niets vinden, heb vanmorgen ondervonden dat ook als ik alleen in de auto rijd dit probleem van condens zich voordoet, vanmorgen de auto gezogen en geen natte plekken tegengekomen, zou het kunnen dat de verwarming vochtige lucht in de auto blaast ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

warme lucht kan meer vocht opnemen dan koude lucht. maar denk dat dat te vergezocht is. maak je ramen (binnen) eens schoon met een goede ontvetter. wil ook nog eens helpen. Als het een model 3BG is (ik weet niet in welk jaar ze zijn overgegaan op 3C) dan kan het de accubak zijn, daar kan water in staan. naar mijn weten heeft de 3C dit probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

persoonlijk zou ik een dopje spiritus in lauw-warm water doen. hou er rekening mee dat mocht je een spons of zo gebruiken het water wat er af komt wel eens zwart kan zijn, dus goed op passen bij een lichte hemel. doe kleine stukjes tot het water schoon blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de vraag gesteld aan de verkoper en deze verdenkt het interieurfilter, zou dat kunnen ??

 

Interieurluchtfilter moet wel eens in de zoveel tijd vernieuwd worden ja. Zou ik zeker dan laten doen. Kostenpost is redelijk laag, dus waarom niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ rolf mee eens, maar als je dat niet voorhanden heb is een dopie op 10L een beter alternatief dan andere huishoudelijke schoonmaak middelen.

maar vermoedt dat robert jan binnnen kort meguiar's Professional - Glass Cleaner Concentrate gebruikt :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ramen maak ik altijd schoon met wat kraanwater in een planten spuit en wat oude kranten.

 

Gewoon een heel klein beetje water tegen de binnenkant van je raam spuiten en dan met een dot oude kranten erover heen.

En klaar....

Het water is alleen om de krant wat soepeler te maken.

 

Geen middeltjes/sprays/luchtjes of wat dan ook gewoon simpel water en kranten.

Kranten zijn adsorberend genoeg om de troep van je ruit af te trekken.

 

Geen keukenrol gebruiken want daar zit meestal net als op toilet papier een soort lotion op die je ruiten weer vettig maken.

Test het maar eens met kranten... en je zult zien dat het werkt... voelt in het begin misschien een beetje raar maar dat went wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat de achterklep niet omhoog komt is een probleem van de achterveren, nieuwe plaatsen is een oplossing. Dit "probleem" is al een paar keer voorbij gekomen. Staat er niets over in de KB?

Klopt wel, maar alleen als het over een sedan gaat. De klep van een variant gaat af fabriek niet vanzelf omhoog. Is trouwens ook wel weer iets op te verzinnen, zie ombouwtopics elders op dit forum :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden