Ga naar inhoud

ik kom er echt niet meer aan uit!!


serow

Aanbevolen berichten

hallo mede passat rijders.

 

ik heb al heel wat over mijn xenon geklaagd hier heb ik dus ook een paar foto's misschien dat jullie er ook wat uit kunnen halen.

 

heb er gisteren nieuwe 4300K in gedaan en nog ben ik er niet tevreden mee.

 

heb pilot pro line set inmiddels 2jaar oud ben echt aan het denken dat gewoon mijn ballasten niet meer goed zijn !!

post-15156-1423827034,3778_thumb.jpg

post-15156-1423827034,6746_thumb.jpg

post-15156-1423827034,9715_thumb.jpg

post-15156-1423827035,284_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Toen je me vroeg welke Xenons meeste lichtopbrengst hadden, zei ik 4300k, in theorie is dat ook zo, maar er is gewoon wat mis.. dit hoort niet :shock: verbaast me wel hoe jij in het donker rijd zo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het brandpunt van je xenon niet op dezelfde plaats zit als van halogeen, kijk eens goed of je lampen wel goed in de fittingen zitten en vergelijk het brandpunt een van beide lampen. De lichtstreep op foto 1 hoort in principe hetzelfde te zijn als bij halogeen, zo goed als recht dus en iets omhoog aan de rechterkant.

 

post-10781-1423827035,5652_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ schippers: jah ik heb er slim ballasten in zitten van pilot

 

@ ozzy het is tog aan ander probleem, ik zij het toch er klopt iets niet ik heb gewoon weinig licht!! :D

 

@ Alfred wat bedoel je met brandpunt niet op dezelfde plaats? heb er wel vaker over gelezen maar wat ze ermee bedoelen weet ik dus toch niet..

 

hoe zou de 50W xenon werken? of wordt zo iets afgeraden?

 

http://www.astuning.nl/Webwinkel-Produc ... -B104.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

pilot pro is juist gemaakt voor canbus.

en de meeste lichtopbrengs heeft 6000K.

maar waarom de jouwe zo is, zou ik echt niet weten.

als het aan je balasten zou liggen zouden ze of knipperen of helemaal uit staan.

maak eens een keer je bulb schoon kijken ofdat misschien iets kan betekenen en als je veel vuil achter je glasje van je koplamp hebt kan dit ook het probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je lampjes steken niet goed in de fittingen of je lampen zelf staan niet goed afgesteld

verder zie ik geen probleem met deze xenon set

5000 k levert het meeste licht op

hoe moet je de bulbs in de lampen plaatsen in drukken of in draaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha iedereen zegt wat anders wat betreft meest licht opbrengst xD

 

maar da kan ik wel begrijpen overal op het net staat weer wat anders.

de een zegt 4 K meest lichtopbrengst de ander 5 en de ander weer 6 en dan zeggen ze 6 is te blauw moet verboden worden etc etc. staat er vol van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eindhoven niet maar wel helmond op 27mei maar dat is niet ver weg van elkaar

 

het zijn Valeo koplampen gewoon erin steken/duwen

 

klopt ze staan niet goed afgesteld heb ze heel vaak goed afgesteld maar elke keer slecht beeld heb er zelf een beetje daarna zitten afstellen

maar ik ga morgen weer eens langs de garage. er moet gewoon er een oplossing voor zijn want in mijn voorheen 3C met Hella koplampen

waren ze perfect en goed.

 

en dat lens heb zo vaak me vinger erin gestoken om te kijken of er vuil in zit ofsow maar nee hoor hij is gewoon schoon..

Link naar reactie
Delen op andere sites

pilot pro is juist gemaakt voor canbus.

.

 

Dat klopt idd, maar helaas zijn er als nog hoop problemen mee bij vag auto's..had hier een golf 5 met can-bus xenon niks anders dan ellende mee, doorgebrande ruitenwissermotor en slecht licht beeld of gewoon niet opstarten van de xenon. Heb van ellende de zooi er maar uit getrokken en het origineel maar ingebouwd. dit was allemaal met slimballsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@ Alfred wat bedoel je met brandpunt niet op dezelfde plaats? heb er wel vaker over gelezen maar wat ze ermee bedoelen weet ik dus toch niet..

 

Als je naar een halogeenlamp kijkt zie je het gloeidraadje, dit is het punt waar de lamp zijn licht gaat vormen zeg maar, meet nu de afstand vanaf je fittingrand tot het midden van het gloeidraadje. Bij een xenonlamp zie je meestal in het midden van het glazenbuisje een bolling/bolletje, dit is ook het punt waar de lamp zijn licht gaat vormen, de afstand van deze brandpunten moet van beide lampen hetzelfde zijn. 1 of 2 mm zal niet zoveel uitmaken maar als het 5 tot 10 mm is krijg je dus een verkeerd lichtbeeld. Ik hoop dat je het zo een beetje snapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken is het brandpunt van de lampen van Pilot en gelijkwaardige setjes goed, ik denk toch dat je eens kritisch naar je koplamp fitting moet kijken of de xenonlamp er wel precies zo in zit als de halogeenlamp (dus ook mooi vlak aansluitend). Hoe is het lichtbeeld trouwens met halogeen, heb je dan ook zo'n heuvellandschap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo mede passat rijders.

 

ik heb al heel wat over mijn xenon geklaagd hier heb ik dus ook een paar foto's misschien dat jullie er ook wat uit kunnen halen.

 

heb er gisteren nieuwe 4300K in gedaan en nog ben ik er niet tevreden mee.

 

heb pilot pro line set inmiddels 2jaar oud ben echt aan het denken dat gewoon mijn ballasten niet meer goed zijn !!

 

 

ik heb een vraag zijn de nieuwe lampjes van Pilot 4300k nou

of zijn ze van ander merk of kdchsczjnlzjbcsld./,.//

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn niet echt merk maar met originele pilot heb ik de zelfde probleem die heb ik ook nog van 6000K

 

 

ja maar heb je wel ff ge test met oem pilot lampjes??

 

want zo goed koop lampje uit dikitoy kan je de kwaliteit niet verwacht he

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, voor wat betreft de lichtopbrengst : als je goed nadenkt maakt de KLEUR niets uit.

4000K, 5000K of 10000K zegt alleen iets over de KLEUR van je licht.

 

Ook het opgenomen vermogen zegt in principe niets over de lichtopbrengst. Natuurlijk verwachten we dat een 75W lamp meer lichtgeft dan een 40W lamp. Maar technisch gesproken is dit onzin.

 

Mijn 21LED GU10 led lampje voor mijn inbouw spot is 80Lumen, 1,3W en 2700K.

Alleen de 80 Lumen zegt iets over de hoeveelheid licht. Iets dat zonder LUX meter niet te bepalen is omdat onze ogen niet gekalibreerd zijn. En nogal afwijken per persoon. Daarom lijkt het voor de één dat een bepaalde kleur MEER licht geeft maar als je ogen meer gevoelig zijn voor een andere lichtkleur dan gaat het al fout.

 

Ik heb dat voor mijn andere hobby eens uitgezocht: http://www.petromax.nl/Lichtmeten.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, voor wat betreft de lichtopbrengst : als je goed nadenkt maakt de KLEUR niets uit.

4000K, 5000K of 10000K zegt alleen iets over de KLEUR van je licht.

 

Hoe minder K, hoe meer lichtopbrengst.. dus in theorie heeft 4300K meer lichtopbrengst dan 6000K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lezen is ook een vak.....

 

De KLEUR van je lamp maakt toch totaal geen deel uit van de VORM van je lichtbeeld op bv een muur of schutting !

 

Verder:

Als je een rode lamp van 50W koopt en een witte van 50W dan verwacht je toch dezelfde hoeveelheid licht ?

Terwijl 50W de opgenomen hoeveelheid energie is....

 

Terug naar je probleem:

als ik het geod begrijp is dat de VORM van je lichtbeeld. En dat wordt alleen maar beinvloed door de positie van je lamp in je lamphuis (brandpunt) en de vorm van je reflector. Ik laat dan even buiten beschouwing de lichtbreking van de uiteindelijke lens (buitenkant van de koplamp).

 

Je lampen of zitten niet goed in je lamphuis of zijn qua vorm niet geschikt voor jouw type lamphuis.

Of verandert jouw lichtbeeld van vorm als je er een andere (lees 400, 500, 600K) lamp in doet ?

 

Vergelijk meteen de vorm, lengte van de verschillende typen lampen.

Als een 6000K lamp iets langer of korter is dan verandert het lichtbeeld. Immers je lamp zit niet meer exact in hetbrandpunt van je reflector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden