Ga naar inhoud
  • 0

oplossing gezocht,kleine woofer voor toch veel bass


derpassat

Vraag

kan iemand me helpen hoe ik toch een mooie bassound kn krijgen uit mijn 3bg sedan.

Ik had een caliber woofer, maar deze stak eerst in de 3b variant, en daar was het zo een fijne bas om te horen, maar in de 3bg was de bas echt niet meer zo goed...

Had wel de woofer na boven gerecht, omdat de kist iets te hoog was voor rechtstaan onder de hoedenplnak te plaatsen.

Nu zoek ik een oplossing waar ik weing plaats mee verlies en toch veel bass!

Had al gedacht aan de caliberkistje voor zo in de zijkant, maar twijfel als het aan mijn eisen gaat voldoen.

Iemand tips?

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hahaha...hier is de eerste zuiderling.

 

Weinig plaats en bas is altijd een gevaarlijke combi... Dat is flut voor veel geld of redelijk voor heeeeeel veel geld.

 

Je zou RogerPassat eens kunnen PM-en die heeft zelf een woofer in de reservewiel gebouwd. Ziet goed uit!!! En dat klinkt naar zijn zeggen ook nog eens super. Maar hij ging niet voor VEEL bass, maar alleen als aanvulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nu had ik ook een aanvulling, maar wil echt bas hebben. Vroeger haalde ik met 2 kenwoods 139db, wil terug dat druk gevoel hebben.

Ga eens moeten zoeken.

heeft ook iemand een foto hoe een skiluik eruit ziet bij een passat?

Ben aant denken om dat zelf te maken, dat er meer bas door naar de cockpit kan geraken.

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hahaha...hier is de eerste zuiderling.

 

Weinig plaats en bas is altijd een gevaarlijke combi... Dat is flut voor veel geld of redelijk voor heeeeeel veel geld.

 

Je zou RogerPassat eens kunnen PM-en die heeft zelf een woofer in de reservewiel gebouwd. Ziet goed uit!!! En dat klinkt naar zijn zeggen ook nog eens super. Maar hij ging niet voor VEEL bass, maar alleen als aanvulling.

 

Ik denk dat er toch een verschil bestaat tussen de geluidsweergave tussen een sedan en variant (sedan is meer gesloten). Zoals ik heb gedaan heb was precies wat ik wilde. Toch is er vrij veel bas uitgekomen, heel goed merkbaar als ik de woofer uitzet. Jammer dat de versterker soms toch iets te licht is, want de eerste zekering is al gesprongen (was ik wel zelf schuld...te hard op een zware R&B- plaat)

 

Maar ik ben nog steeds zeer tevreden (prijs/kwaliteitsverhouding)

 

P.s. Sven, nog steeeeds naar eigen zeggen :wink::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
roger, jij bent goed bezig!!!! :-)

 

Tuurlijk, altijd met de Passat (ben alweer met volgende project bezig, in mijn hoofd) BMW cabrio pas volgende maand. Maar dit was off-topic.

 

Bert, als je de 18e in Eindhoven bent, kun je eens kijken of deze manier je bevalt. Je kunt het zo duur (of goedkoop) maken als je wilt. Ik was in totaal nog geen 200 euro lichter.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar gaan we weer :)

 

Ik heb in mijn 3B deze :

 

BCF_72.jpg

3z1f8k0.jpg

 

Deze plaats je dus aan de linkerkant tussen de wielkast en het achterlicht zeg maar.

Ik weet niet of je die van de 3B sedan zo naar de 3BG sedan kun overnemen...

Ik zou haast zeggen van wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het resultaat van de mijne kan je dan ook horen Antonio ;) ....

 

Dan kan je eindelijk horen waar al het werk goed voor was :D

 

Is goed..

 

Trouwens morgen ben ik bezig met een ander installatie (iemand van het forum)

 

@ Bert als je 18 maart naar de meeting hier in Einhoven komt kun je verschillende installaties horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vandaag langs mijne autowinkel gegaan waar ik alle poetsproducten koop, het is een earthquake geworden, heb extra kortingske gekregen en dus niet getwijfeld.

mooi proper baskistje wat niet te groot is en toch super strakke bas geeft.

Nu nog iets zien te vinden voor iets mooi in de hoedeplak zodat de luchtdrukverplaatsing zich beter in de cockpit kan geraken.

Iemand nog een hoedenplank liggen die em weg doet?

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden