Ga naar inhoud

Temperatuur loopt terug tijdens het rijden


VWpassat2002

Aanbevolen berichten

Ik begin te geloven dat mijn Passat langzaam de geest gaat geven. De laatste tijd heb ik iedere keer problemen (airbag-sensor, remleidingen, rembekrachtiger kapot, vorig jaar een dure operatie nadat er een spanrol was afgebroken, lekkages in de auto, deurslot moet vervangen worden, ruitenwissermotor achter kapot, verlichtingschakelaar kapot) . Heb de auto afgelopen maandag opgehaald van de garage nadat ik de dynamo had laten vervangen of er treedt al weer een nieuw probleem op.

 

Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed zag ik dat de temperatuur tijdens het rijden terug gelopen was. Het wijzertje van de temperatuurmeter stond op het tweede streepje van links (dus niet helemaal op nul). Liep daarna weer wat op, maar kwam niet in de buurt van de 90 graden.

 

Nou moet ik wel zeggen dat de meter eigenlijk nooit op de 90 graden heeft gestaan, altijd een stukje eronder.

Is mijn thermostaat kapot of wordt het weer een dure operatie?? :(

 

En heeft iemand misschien dezelfde ervaring met de Passat gehad?? Kan ik nog meer ellende verwachten en zo ja, welke dan?

Auto wegdoen of toch houden?? :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

m.b.t. Auto wegdoen of toch houden:

ga je em ruilen voor een nieuwe auto, moet er een sloot geld bij.

ruil je em in voor 2e hands, dan is het ook maar afwachten waar je tegen aan gaat lopen waarbij je het geld

wat je nu al uitgegeven hebt aan al de genoemde reparaties niet meer terug ziet.

 

en het is een (financiele) afweging die je zult moeten maken om doorrijden of op te ruimen.

hoedanook, het gaat altijd geld kosten.

 

hoop dat je hier iets mee kunt. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet watvoor een motorblok jij in je Passat hebt liggen. Maar ik heb nog een complete splinternieuwe thermostaat van Gates die ik te snel had gekocht. Mijn temperatuursensor bleek defect te zijn namelijk.

 

Ik heb een 1.9tdi 74kw motor (1rode i).

 

Als je er interesse in hebt stuur me maar een bericht. Mag voor bijna niets weg. Voordeel is dat ik zelf in Eindhoven woon, dus ophalen/brengen gaat makkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet watvoor een motorblok jij in je Passat hebt liggen. Maar ik heb nog een complete splinternieuwe thermostaat van Gates die ik te snel had gekocht. Mijn temperatuursensor bleek defect te zijn namelijk.

 

Ik heb een 1.9tdi 74kw motor (1rode i).

 

Als je er interesse in hebt stuur me maar een bericht. Mag voor bijna niets weg. Voordeel is dat ik zelf in Eindhoven woon, dus ophalen/brengen gaat makkelijk

 

Bedankt voor het aanbod.

Ik heb dezelfde, maar dan met een rode D en i.

Volgens mij had het te maken met het bouwjaar/maand van de auto, welke letters rood waren en welke niet en niet zozeer met het vermogen. Mijn auto is van januari 2002 en heeft dus een rode D en i.

Ik sleutel niet zelf aan mijn auto, want daar heb ik geen verstand van. Dat laat ik aan de buurman over. Zal hem eens vragen wat hij ervan denkt. Mocht ik jouw thermostaat willen hebben dan laat ik je dat weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een passat van 2003. 1.9tdi rode i. Als de thermostaat hiervan op je auto past heb ik zoals gezegd een complete nieuwe Gates thermostaat liggen die je voor een prikkie mag overnemen.

 

Offtopic: Ik wil zelf mijn temp.sensor vervangen die achter de motorblok zit. Ik wou hier op het forum even naar een 'stappenplan' zoeken d.m.v. de zoekfunctie. Echter krijg ik met elke zoekopdracht de melding dat er geen resultaten zijn etc. Doe ik iets verkeerds?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden