Ga naar inhoud

Topsnelheid van je Passat


Ozzy

Aanbevolen berichten

Wie weet ongeveer de topsnelheid van een 2.0 TDI PD 140/170pk in een passat 3c sedan/variant?

Of heeft iemand ooit is de topsnelheid behaald in zen 3c? zo ja, hoe snel ging je toen?

 

Vw claimt 209km/h (GPS snelheid?) voor de 3c 2.0TDI PD 140pk van mij, ik zie wel is video's dat een 3c met 2.0 tdi 140pk de 220-230 haald, ikzelf heb tot nu toe de 170 met gemak gehaald en zat toen op de 3000 toeren, maat van me haalde met zijn 3c op 3500RPM de 200, dus ik ga dan vanuit dat je tegen de 4000RPM wel de 220-230 ongeveer hoort te halen toch? Maar in Nederland worden dacht ik sommige auto's extra elektronisch begrenst zodat ze niet harder kunnen dan wat in het boekje staat.

 

Oom van me uit Ülm (Duitsland) wil is keer kijken wiens auto sneller is :mrgreen: , hij heeft zelf een 09 Golf 6 2.0TDI CR 110pk 5 versnellingen handbak. Wie gaat winnen denken jullie? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 186
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je woont vlak aan de grens. Zou zeggen neem een GPS mee en trap het gaspedaal in op de 31

 

haha, nja 60km naar de grens xD, helaas staat de auto in de garage, rond nu zal het wel moeilijk gaan, sinds je paar van die ''opoes'' hebt die constant op de linker rijbaan blijven rijden.. :angry::mrgreen: En dan zeggen ze dat Duitsers constant gaan zitte kleven en flashe met hun grootlicht.. vind je gek :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wijkt die golf 6 van me oom wel heel erg af, die haalde 230 op teller en vw claimt 193, het is gewoon origineel geen chip ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel weet is dat de teller van een 3C erg veel afwijkt van de werkelijke GPS snelheid. Daardoor kun je misschien 230 op de teller krijgen. De opgave in je instructieboekje is meestal wel correct.

 

Hmm.. bij 126 op teller laat die 120 op de TomTom zien, het is wel op een lage snelheid dan, dan wijkt die niet zo heel veel af, ik moet anders maar zelf is de A3 opgaan voorbij Arnhem richting Duitse grens en kijken op hoeveel ik kom als ik op de teller 200 heb staan, hoop niet dat er te veel van die ''opoe's'' op de linkerbaan blijven hangen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

demijne is gechipt op maat en heb dit nu 2 jaar. al verschillende keren naar duitsland op weekend gegaan en dan haal ik heeeeeel makkelijk de 220 en dan kan je nog doorgaan maar wijselijk doen we dit dan niet wegens de winterbanden.

is dat op de teller of op GPS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk op teller :mrgreen: , volgens mij bij meeste mensen waar die op 200-210 ophoud, is het gewoon elektrisch gelimiteerd :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

207 heb ik hem aan gehad, maar vanaf 200 duurde dat wel lang!

 

die van jouw kan kloppen, stationwagen is zwaar en je hebt dsg, die heeft een iets lagere topsnelheid, jou 3c weegt zo'n 1500kg of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet elektrisch gelimiteerd, fabrieksaf zakt het vermogen in even na de 4000 toeren. Dan wordt de wind plotseling veel sterker, dus blijf je rond die dikke 200km/h hangen.

Goed beschouwd dus wel elektrisch gelimiteerd, maar niet op snelheid.

 

De A31 moet je op zondagochtend pakken, tussen Autobahnkreuz Schuttorf en Leer is het dan redelijk rustig en kun je gewoon plankgas. :mrgreen:

 

De mijne loopt op gps max 208, is dan wel een 3bg maar met goeie 130 pk. (100pk met chip)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel weet is dat de teller van een 3C erg veel afwijkt van de werkelijke GPS snelheid. Daardoor kun je misschien 230 op de teller krijgen. De opgave in je instructieboekje is meestal wel correct.

 

Hmm.. bij 126 op teller laat die 120 op de TomTom zien, het is wel op een lage snelheid dan, dan wijkt die niet zo heel veel af, ik moet anders maar zelf is de A3 opgaan voorbij Arnhem richting Duitse grens en kijken op hoeveel ik kom als ik op de teller 200 heb staan, hoop niet dat er te veel van die ''opoe's'' op de linkerbaan blijven hangen :mrgreen:

 

Als je 200km/u rijdt dan wijkt de teller meer af dan bij 120km/u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet elektrisch gelimiteerd, fabrieksaf zakt het vermogen in even na de 4000 toeren. Dan wordt de wind plotseling veel sterker, dus blijf je rond die dikke 200km/h hangen.

Goed beschouwd dus wel elektrisch gelimiteerd, maar niet op snelheid.

 

De A31 moet je op zondagochtend pakken, tussen Autobahnkreuz Schuttorf en Leer is het dan redelijk rustig en kun je gewoon plankgas. :mrgreen:

 

De mijne loopt op gps max 208, is dan wel een 3bg maar met goeie 130 pk. (100pk met chip)

 

4200 toeren heb je volle 140 pk vermogen ter beschikking, maar geen 320Nm koppel meer =p , >>> volgens het boekje <<<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel weet is dat de teller van een 3C erg veel afwijkt van de werkelijke GPS snelheid. Daardoor kun je misschien 230 op de teller krijgen. De opgave in je instructieboekje is meestal wel correct.

 

Hmm.. bij 126 op teller laat die 120 op de TomTom zien, het is wel op een lage snelheid dan, dan wijkt die niet zo heel veel af, ik moet anders maar zelf is de A3 opgaan voorbij Arnhem richting Duitse grens en kijken op hoeveel ik kom als ik op de teller 200 heb staan, hoop niet dat er te veel van die ''opoe's'' op de linkerbaan blijven hangen :mrgreen:

 

Als je 200km/u rijdt dan wijkt de teller meer af dan bij 120km/u

 

Ja ik weet het, op hogere snelheden wijkt die meer af, dus eigenlijk haald de golf 6 2.0 tdi 110pk CR van men oom 230 op teller en op gps 210 ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd wat dieseltje ook zei. Richting D, gps aan en trappen. Heb ik ook gedaan. Weet je de echte kms en je tellerafwijking op topsnelheid. Makkelijk toch. Werd toen 223 km/u op GPS.

 

Groeten, Frank.

 

Passat Variant 3BG 1.9TDI,

Kat/EGR Mod. by Jos_Br. (JB autoservice)

Chip by JD Engineering, ca. 175 Pk, 410Nm, 223km/u op GPS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boekjes boeien mij eigenlijk niet zo, dat geloof ik wel. Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar trek in z'n 3 maar eens vol door tot echt tegen het rooie. Wel eerst netjes warmstoken natuurlijk. Je merkt dan wel dat aan het eind van je toerenbereik het vermogen rap wegvalt. Dat gebeurt er dus ook op topsnelheid.

Wat verder van belang is voor de topsnelheid is luchtweerstand, veel meer als gewicht, net als rolweerstand van je banden.

Sedan heeft een iets gunstigere luchtweerstand dan een station trouwens.

 

Als je trouwens dat stuk A31 pakt, van noord naar zuid rijd beter. Beter wegdek, en richting noorden zitten paar begrensde stukken in van max 120 en 100.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boekjes boeien mij eigenlijk niet zo, dat geloof ik wel. Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar trek in z'n 3 maar eens vol door tot echt tegen het rooie. Wel eerst netjes warmstoken natuurlijk. Je merkt dan wel dat aan het eind van je toerenbereik het vermogen rap wegvalt. Dat gebeurt er dus ook op topsnelheid.

Wat verder van belang is voor de topsnelheid is luchtweerstand, veel meer als gewicht, net als rolweerstand van je banden.

Sedan heeft een iets gunstigere luchtweerstand dan een station trouwens.

 

Als je trouwens dat stuk A31 pakt, van noord naar zuid rijd beter. Beter wegdek, en richting noorden zitten paar begrensde stukken in van max 120 en 100.

 

Ik laat altijd de motor warm draaien, tot die warm is schakel ik constant bij de 2000-2200RPM ;), bij een 3C gaat dat redelijk snel, na 3 min staat de teller van de watervloeistof al op 90C en voelt de auto al wat soepeler aan met doortrekken enzovoort.

 

Denk dat ik in ze 3 niet echt ga doortrappen tot 4500 toeren =P heeft geen nut en ik hou niet echt van om een diesel zo hoog in de toeren te jagen :mrgreen: . Ik heb wel is in ze 4 doorgetrapt tot de 4000RPM en toen zat ik al op de 140.

 

Over op de A31 rijden, moet ik nog effe kijken of ik wel is keer zin/tijd in heb :lol: ik rij alleen als ik de auto echt nodig heb anders nooit, in men eentje is het ook saai dan wil het wel is voorkomen dat ik ga zitten gapen en bijna in slaap val :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maurice, mijne heeft die dip ook niet meer, ook JD chip. Nou ja, dip is er nog wel, maar dan net voor het rooie gebied, zeg 100 toeren ervoor. Ben beniuwd naar je lampjes.

 

@ozzy40: met 200 in slaap vallen gebeurt niet snel hoor :mrgreen:

Tja, ik trap de mijne af en toe wel vol door, anders was het rooie gebied wel eerder begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

rijd de 31 regelmatig, als ik zonder kids en vrouw ben gaat de cc op maximaal (dacht 210 of 220) maar met de 105 pk redde ik slechts 201 ECHTE km.

als je eerst rustig de grens over rijdt en dan pas gaat trappen is de auto al lekker warm.

 

vanaf noord naar zuid rijdt de 31 idd beter, probeer het eens op een zondagochtend vroeg, dan is het lekker rustig

Ik ben de laatste tijd nog niet die kant weer opgeweest, sinds JD kuurtje.

Dus met 140pk weet ik het nog niet :(

zal binnekort er wel weer rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Upseel: nou ik weet niet hoor :mrgreen: , de 3c is behoorlijk comfortabel op zulke snelheden, je denkt dat je gewoon 120 rijd ma eigenlijk rijd je 180+ en als dat dan zo comfortabel aanvoelt, kan het wel zijn dat ik beetje ga zitten gapen en bijna slapen daar :lol: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

rijd de 31 regelmatig, als ik zonder kids en vrouw ben gaat de cc op maximaal (dacht 210 of 220) maar met de 105 pk redde ik slechts 201 ECHTE km.

als je eerst rustig de grens over rijdt en dan pas gaat trappen is de auto al lekker warm.

 

vanaf noord naar zuid rijdt de 31 idd beter, probeer het eens op een zondagochtend vroeg, dan is het lekker rustig

Ik ben de laatste tijd nog niet die kant weer opgeweest, sinds JD kuurtje.

Dus met 140pk weet ik het nog niet :(

zal binnekort er wel weer rijden :)

 

201 echte km, hoeveel was dit op teller dan wel niet? ik dacht dat de standaard 1.9tdi 105pk moeilijk voorbij de 200 kwam..

 

Zondagochtend vroeg? is 12 uur ook vroeg? :mrgreen: , ik wordt op zondags altijd moeilijk wakker :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden