Ga naar inhoud
  • 0

Vaste trekhaak plaatsen op 3C variant


wiseguy

Vraag

Ik wil binnenkort een 13-polige vaste trekhaak laten monteren op mijn Passat 3C Variant.

 

Nou heb ik al wel een heleboel trekhaken gezien, maar meestal moet er in de onderlip van de achterbumper worden gezaagd.

Zijn er toevallig ook trekhaken waarbij er niet hoeft te worden gezaagd in de onderlip? Of is er een standaard onderlip verkrijgbaar waar al de juiste uitsparing in zit (zo ja, heeft iemand hiervan een artikelnummer)?

 

Mocht het bovenstaande niet mogelijk zijn, dan ben ik erg benieuwd naar hoe het er uit ziet wanneer er een vaste trekhaak gemonteerd is en er gezaagd is in de onderlip. Als er foto's van zijn, dan zie ik ze graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

post-10228-1423826851,2008_thumb.jpg

Ik heb ze nog niet gezien zonder dat er gesneden moest worden, ken alleen de typen met een klein hoekje en met een heel groot gat. Heb zelf een GDW trekhaak waarbij er een klein hoekje wordt uitgesneden en de bumperlip iets omhoog wordt geduwd, omdat dit symmetrisch is vind ik dit minder storend dan een groot gat in de bumper. heb even geen beter fotootje dan deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan geen vaste trekhaak monteren zonder dat er in de onderlip gezaagt moet worden. De onderlip zit namelijk verder onder de auto dan de ruimte waar de trekhaakbalk komt te zitten.

 

Ik heb zelf laatst een afneembare gemonteerd met de onderlip daarvoor een 13-polige kabelboom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah ok, helder..... nou heb ik op internet een 13-polige set van Hook gezien met een autospecifieke kabelset (trekhaakdiscounter.nl) voor € 229,00 inclusief verzending. Alleen staat er niet duidelijk vermeld of de PDC met die autospecifieke kabelset ook wordt uitgeschakeld wanneer er een aanhanger achter hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nu ook bezig met het zoeken naar een trekhaak. Wat een verschil met sommige bedrijven. prijzen liggen tussen de 625,- Euro en de 1198,-.

Vw garage Ede maakte het helemaal bont. op 1 mail kreeg ik twee prijsoffertes(twee verschillende medewerkers). 1 offerte 864,- en een tweede offerte 1198,-

 

Nu ben ik bezig met een bedrijf voor de prijs van 625,-. Alleen ze konden niet zeggen wat het inleren bij het montagebedrijf zou gaan kosten. Ze dachten tussen de 50,- en de 100,-. Dus het totale kostenplaatje zou dan ongeveer 675,- Euro zijn. Hier krijg ik een Bosal/oris AK 40/41 afneembare trekhaak en originele kabelset voor.

 

Het inleren is dit alleen via vagcom iets aan of uitzetten.

en ook ik ben benieuwd wat een onderspoiler kost met afdekkapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ah ok, helder..... nou heb ik op internet een 13-polige set van Hook gezien met een autospecifieke kabelset (trekhaakdiscounter.nl) voor € 229,00 inclusief verzending. Alleen staat er niet duidelijk vermeld of de PDC met die autospecifieke kabelset ook wordt uitgeschakeld wanneer er een aanhanger achter hangt.

 

De GDW trekhaak heb ik met 13 polige kabelset en trailermodule van Jaeger bij trekhaakshop.nl besteld 2 jaar geleden voor +/- € 325,--

De kabelboom met module was duurder dan de trekhaak, alles werd keurig door UPS binnen 2 dagen bezorgd. Tot zover het gemakkelijke, het inbouwen kun je een dag voor uittrekken wanneer het voor 't eerst doet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Monteren wil ik gewoon laten doen..... ik heb er geen enkele ervaring mee en wil wel dat alles goed werkt.

 

Ik heb inmiddels 2 prijzen opgevraagd voor trekhaak inclusief montage:

De ene vraagt € 440,00 en de ander ongeveer € 500,00.

 

Dan vraag ik me af of het inderdaad zoveel tijd kost om een trekhaak te laten monteren.... zeker als je weet dat een trekhaak maar € 229,00 kost

Maar goed het zal wel neerkomen op een van de bovenstaande prijzen..... *zucht*

 

Verder hoor ik allerlei verhalen over het werken met een afneembare trekhaak wanneer je PDC hebt omdat de PDC de trekhaak als een obstakel zou zien en dus onophoudelijk zou piepen.....

Nou heb ik eerder auto's gehad waarbij PDC ingebouwd was (af-fabriek) en waar gewoon een vaste trekhaak onder was aangebracht. Geen van die auto's had er overigens last van piepen omdat de trekhaak "in de weg" zou zitten.

 

Iemand ervaringen met een vaste trekhaak en PDC in de acterbumper?

Of alleen maar mensen die een afneembare trekhaak hebben met PDC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De trekhaak monteren + bedrading aansluiten is best wel veel werk.

Bumper eraf + bagaruimte bekleding verwijderen.

Kabelboom vanuit de bagageruimte via de dorpels naar de voetruimte en daar aansluiten op het boordnet.

Daarna trailermodule aanmelden, evt. PDC coderen en EPS coderen met vagcom of bij de dealer.

Bumper + alle bekleding weer aanbrengen.

Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Monteren wil ik gewoon laten doen..... ik heb er geen enkele ervaring mee en wil wel dat alles goed werkt.

 

Ik heb inmiddels 2 prijzen opgevraagd voor trekhaak inclusief montage:

De ene vraagt € 440,00 en de ander ongeveer € 500,00.

 

Dan vraag ik me af of het inderdaad zoveel tijd kost om een trekhaak te laten monteren.... zeker als je weet dat een trekhaak maar € 229,00 kost

Maar goed het zal wel neerkomen op een van de bovenstaande prijzen..... *zucht*

 

Verder hoor ik allerlei verhalen over het werken met een afneembare trekhaak wanneer je PDC hebt omdat de PDC de trekhaak als een obstakel zou zien en dus onophoudelijk zou piepen.....

Nou heb ik eerder auto's gehad waarbij PDC ingebouwd was (af-fabriek) en waar gewoon een vaste trekhaak onder was aangebracht. Geen van die auto's had er overigens last van piepen omdat de trekhaak "in de weg" zou zitten.

 

Iemand ervaringen met een vaste trekhaak en PDC in de acterbumper?

Of alleen maar mensen die een afneembare trekhaak hebben met PDC?

 

1. Alleen de trekhaak monteren is wanneer je het nooit gedaan hebt, ongeveer 3 uur werk, het lijkt een hele klus maar wanneer je rustig de schroefjes allemaal loshaalt en met z'n tweeën de achterbumper verwijdert dan is het goed te doen. De kabelboom naar voren trekken en aansluiten is het meeste werk, van de 13 draden blijven er nog (uit mijn hoofd) 5 over waarvan 3 op de zekeringkast en 2 in de kabelboom van de canbus, dit is een beetje pielen.

Valkuil is dat je niet de trekhaak kunt monteren en dan later of door iemand anders de kabelboom, je moet dan weer alle bekleding loshalen.

2. Wanneer de trekhaak niet is geactiveerd met VCDS krijg je geen signaal van je parkeersensoren, de kogel valt er precies tussen in. Alleen wanneer je een aanhanger aankoppelt blijft ie piepen maar ook dit kun je dan, dmv de PDC knop, uitschakelen.

post-10228-1423826859,716_thumb.jpg

post-10228-1423826860,1535_thumb.jpg

post-10228-1423826860,2472_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn er ook leden die een vaste trekhaak onder de passat 3c hebben die ook PDC hebben?

Ik kreeg namelijk te horen dat ze niet kunnen garanderen dat de PDC de kogel van de trekhaak niet als obstakel gaat zien bij het achteruit rijden, zonder dat er iets achter hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 3C heeft een afneembare trekhaak (die er altijd op zit, wel zo veilig i.v.m. al te opdringerige achterliggers) en ook PDC.

Met VCDS is er het e.e.a. aangepast zodat met aangekoppelde aanhanger de PDC aan de achterzijde uitgeschakeld wordt

evenals het mistachterlicht van de auto.

Anders heb je met ingeschakeld mistachterlicht van de auto zo'n rode gloed tegen de voorzijde van je caraven of aanhanger.

Gr.

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Adat is wel een goede tip van het mistlicht idd. Alleen wat ik eigenlijk wilde weten is of je PDC ook piept wanneer je niets achter je auto hebt (op de trekhaak dan) hangen..... De trekhaak zit er immers gewoon op.

 

Wat voor afneembare trekhaak heb je? Een die verticaal kan worden afgenomen of juist niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Adat is wel een goede tip van het mistlicht idd. Alleen wat ik eigenlijk wilde weten is of je PDC ook piept wanneer je niets achter je auto hebt (op de trekhaak dan) hangen..... De trekhaak zit er immers gewoon op.

 

 

Wanneer de trekhaak niet is geactiveerd met VCDS krijg je geen signaal van je parkeersensoren, de kogel valt er precies tussen in. Alleen wanneer je een aanhanger aankoppelt blijft ie piepen maar ook dit kun je dan, dmv de PDC knop, uitschakelen.

 

Moet je wel goed lezen wat mensen schrijven die op jouw vragen reageren......!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn passat is het inderdaad zo dat mijn trekhaak, zonder aanhanger aangekoppeld, geen PDC piepjes geeft in de achteruitrij stand van de keuzehandel.

Ik heb een afneembare trekhaak van Bosal.

Die trek je naar beneden toe uit de bevestigings opening.

Gr.

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga binnenkort een trekhaak onder mijn auto zetten (Westfalia afneembare met de Jaeger kabelset) heb geen PDC op de auto en mistlicht op de caravan.

Moet de module welke bij de kabelset geleverd is aangemeld worden als je geen PDC/mistlicht op de caravan hebt?

Of is het aanmelden enkel voor PDC en mistlicht van de auto uit te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ga binnenkort een trekhaak onder mijn auto zetten (Westfalia afneembare met de Jaeger kabelset) heb geen PDC op de auto en mistlicht op de caravan.

Moet de module welke bij de kabelset geleverd is aangemeld worden als je geen PDC/mistlicht op de caravan hebt?

Of is het aanmelden enkel voor PDC en mistlicht van de auto uit te schakelen.

 

Waarschijnlijk werkt de stekkerdoos wel maar je moet hem toch aanmelden voor je Esp, weet de ECU dat er iets achterhangt, daarnaast wordt je mistachterlicht van de auto uitgeschakeld wanneer de stekker er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn trekhaak bij Dreke laten zetten, hij had er eentje liggen en wilde ook wel gelijk inmonteren, dus ik ben op een vrijdag naar Dreke gereden, en binnen 2,5 uur had hij alles gemonteerd en aangemeld, ik had wel van tevoren alles los gehaald, maar dat was ook maar 10 minuten werk.

 

En ook gelijk de onderlip van de achterbumper omgewisseld waar een uitsparing al in zit voor de trekhaak, als je de trekhaak niet gebruikt dan kun je een klepje voor plaatsen dat de uitsparing weer dicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden