Ga naar inhoud

  • 0

JD Chip


Griff

Vraag

  • Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Wat ik niet versta is dat chippen toch eigenlijk altijd op maat moet daar iedere motor toch anders is.

Indien je de standaard chip neemt en er word niet getest op een rollenbank of via on the road dyno kan je toch niet zien of de chip een vloeiend vermogen en koppel afgeeft?

Dus een standaard chip bij JD word niet getest op de rollenbank?

 

Groeten Kenneth.

 

Standaard chip:

De standaard software is gemaakt voor auto's die zo uit de fabriek komen. JD zal ook bij een standaard chip bekijken of alles klopt (doet hij door de auto rijdend uit te lezen) en eventueel het geheel optimaliseren. Je kan de auto laten rollen, maar dat hoeft niet.

 

 

Maatwerk:

Daarnaast kan je je auto op maat laten chippen. Dit heeft m.i. alleen zin als je een auto hebt die aangepast is (scherpe nokkenas, andere uitlaat, andere injectoren of b.v. een grote turbo). Een andere reden kan zijn als je hele specifieke wensen hebt. Bijvoorbeeld veel koppel (lees moment) onderin of juist veel vermogen in de hogere regionen. Omdat het hier om fine tuning gaat zal de auto altijd gerold moeten worden.

 

Als je echt heel heel strak werk wilt hebben kan je natuurlijk je standaard auto laten maat-chippen, alleen haal je dat er m.i. niet uit.

 

 

Tuner:

Welke tuner iemand neemt moet hij uiteraard zelf weten, als je je maar goed in de materie verdiept. Ik heb daarom gekozen voor JD. Ook Spijker!! Ze hadden problemen met de Audi motoren en Jeroen wist wel raad.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijd binnenkort met een Passat Berline 2,0 TDI met DSG; 136 PK en 320 Koppel.

Kan makelijk naar +/-170 Pk en 350 Nm gechipt worden maar heb vragen over eventuele mechanische gevolgen op langere termijn.

Koppakking, krukas, olieverbruik . . . .

Chippen wordt wel gewaarborgd maar wat houdt dit in.

Er bestaat wel een "originele" versie van fabriek af van de 2,0 TDI met 163 of 170 PK en 350 Nm.

Wat is het verschil tussen deze beide motoren ? 8 / 16 kleppen ? of andere ? Compressieverhouding blijft dezelfde.

 

Mijn vorige Passat Break GT 2,0 ltr (benzine) met K-jetronic uit 1987 heeft het 16 jaar vol gehouden tot 335DKm werd dan gestolen en in de prak gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb net JD gebeld en de meerprijs voor een chip op maat bedraagt € 125,-. Ze halen dan het maximale uit de auto en ze zetten de auto op de vermogensbank.

 

Hmm.. dat vind ik wel heel apart eigenlijk.. na een mailtje gestuurd te hebben naar JD-engineering over de prijzen voor een chip-op-maat, kreeg ik dit antwoord:

 

"Hallo Griffith

 

 

Het tunen opmaat op de vermogensbank kost € 650,- Het vermogen gaat dan van 130pk naar +/-180pk. Het duurt ongeveer 3,5 uur.

 

 

 

met vriendelijke groet,

 

 

 

Martijn

 

JDEngineering

Hanzeweg 22

7241CS Lochem"

 

De standaard prijs is 490,- dat zou dus betekenen dat er 160,- bij komt, en geen 125.- Aangezien het 35,- verschil is, wil ik wel eens weten waar die 35,- vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het ook iets scheelt of je het doet bij een bezine of bij een diesel.. bij de benzine motoren kost het chippen 650 euro standaard..

 

die meerprijs van 125 euro was ook op basis van een 1.8T..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Rijd binnenkort met een Passat Berline 2,0 TDI met DSG; 136 PK en 320 Koppel.

Kan makelijk naar +/-170 Pk en 350 Nm gechipt worden maar heb vragen over eventuele mechanische gevolgen op langere termijn.

Koppakking, krukas, olieverbruik . . . .

Chippen wordt wel gewaarborgd maar wat houdt dit in.

Er bestaat wel een "originele" versie van fabriek af van de 2,0 TDI met 163 of 170 PK en 350 Nm.

Wat is het verschil tussen deze beide motoren ? 8 / 16 kleppen ? of andere ? Compressieverhouding blijft dezelfde.

 

Mijn vorige Passat Break GT 2,0 ltr (benzine) met K-jetronic uit 1987 heeft het 16 jaar vol gehouden tot 335DKm werd dan gestolen en in de prak gereden.

 

 

Als je verantwoordt chipt (dus niet het onderste uit de kan wilt halen en het laat doen door iemand die het met verstand doet) dan kan er weinig mis gaan met de mechaniek. Per slot van rekening kan je met een Abt chip je fabrieksgarantie behouden en mag je (vaak) een leasebak ook chippen.

 

Aan de andere kant kan je met je standaard auto ook volgas `s morgens vertrekken en alles uit de kast halen wat er op dat moment inzit. In dat geval ben je zeker beter af met een gechipte auto die je met verstand berijdt.

 

Bedenk wel dat je meer trekkracht/vermogen hebt en dat je in de praktijk ook gaat gebruiken. Dus wat meer brandstof verbruik en wat slijtage aan je banden (dit calculeert een leasebedrijf ook in als je de leasebak chipt).

 

Met overnemen van garantie moet je altijd voorzichtig zijn, je belandt vaak in een welles/nietes situatie tussen twee partijen. Ik zou wachten tot na de garantie of de importeur moet de fabrieksgarantie over willen nemen. Vaak geven tuners garantie op hun product, maar dat gaat vaak niet verder dan de software of het chipje.

 

De vraag over de verschillen tussen de verschillende 2.0 TDI`s schuif ik even door.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het succes van het chippen van je 2.0 tdi 136pk is of er een DPF(roetfilter) aanwezig is, zo ja.. pk winst erg weinig tot ca 150pk max.. en zeer grote kans op beschadigen van de turbo én roetfilter.

 

E.e.a. getest/bewezen door Gute Fahrt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, er is geen DPF aanwezig.

Nu zijn 136 PK en 320 Nm wel voldoende maar ik rijd nogal in de Italiaanse Alpen en Dolomieten en had graag wat Nm bijgekweekt.

Als ik de priizen vergelijk in NL en B dan is er wel een groot verschil.

Van +/- 400 à 500 Euro in B tot 650 in NL.

Bedankt voor de toelichting. Overigens een zéér interessante site. Bravo.

Ciao.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo

 

Heb mijn passat 130 pk laten chippen bij jd

1,5 jaar geleden naar 183 pk

voor 495 euro toen, ( zonder rollenbank had ie toen niet )

toch heb ik een chip op maat, Hij leest die met de computer uit

en veranderd de instellingen met de comp en doet nog een testrit

met laptop in de auto aangesloten aan VAGCOMM.

 

Dat ik 183 pk heb weet ik omdat er +- halfjaar geleden tot jaar gelden een

rollenbank meting van de vw passat club bij hem was en daar deze gegevens

eruit kwamen.

 

Ik ben toen voor chip op maat gegaan en dat doe ik met de volgende auto

ook weer.

 

Voor mijn maakt 150 euro niet uit als ik dat meer betaal als ergens anders. Het gevoel wat het geeft dat iemand met zeer veel ervaring

de auto gechipt heeft geeft me een goed en betrouwbaar gevoel en dat rijdt toch een stuk lekkerder.

 

Laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blij om te horen dat zoveel mensen goede ervaringen met chiptuning hebben. Uit het voorgaande proef ik een beetje dat de goede ervaringen overheersen.

 

Ook lijkt me duidelijk dat een ervaren bedrijf voor de hand ligt. Er zijn ook al enkele referenties gegeven.

 

Voor degenen die nog van plan zijn te gaan chippen is het ook interesant te weten of er ook negatieve ervaringen zijn. Misschien dat het gevoelig ligt, maar welke ervaringen heb jij? Kan mij voorstellen dat het verwachte effect soms tegen kan vallen of dat je vermoed dat problemen die je hebt, zijn veroorzaakt door tuning.

 

Sorry ik ben erg nieuwsgierig van aard :angel::lol::lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan mij voorstellen dat het verwachte effect soms tegen kan vallen of dat je vermoed dat problemen die je hebt, zijn veroorzaakt door tuning.

 

Sorry ik ben erg nieuwsgierig van aard :angel::lol::lol::lol:

 

 

Ehm.. ja toch wel.. die fanmail van het CJIB...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

........ welke ervaringen heb jij? Kan mij voorstellen dat het verwachte effect soms tegen kan vallen of dat je vermoed dat problemen die je hebt, zijn veroorzaakt door tuning.

 

Sorry ik ben erg nieuwsgierig van aard :angel::lol::lol::lol:

 

 

Kan mij voorstellen dat je ook eventuele negatieve kanten wilt horen als die er zijn. Geeft dus niks dat je alles wilt weten.

 

Neg: (zoals eerder al gezegd) verbruik, banden slijtage, koppeling en eventuele bekeuringen. Dit heb je echter helemaal zelf in de hand... èh voet.

 

Over hoe de motor draait: Bij een goede tuner mag je een goed lopende motor verwachten en een goede service.

 

Een negatieve kant t.a.v. de prestaties: Misschien het schrikeffect. Toen ik voor het eerst op de autosnelweg gas gaf bij 120 km/u dacht ik dat ik al een tijdje in zijn drie stond, zo snel ging de auto er vandoor. Gelukkig stond de auto al die tijd al in zijn 5:lol:!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat vinden jullie hiervan? als het goedkoop is en alle recensies zijn positief waarom zou je niet hier laten tunen?

 

CHIPTUNING

TUNEX AANBIEDING ECHTE CHIPTUNING!!

 

UW AUTO GEHEEL NAAR UW WENS GEMODIFICEERD MEER VERMOGEN MINDER VERBRUIK NU 50% KORTING VAN 449,- VOOR 225,- INCL. BTW, MONTAGE EN GARANTIE!!!

 

TEVENS GEVEN WIJ U EEN 30 DAGEN BEDENK TIJD MOCHT U ZICH IN DEZE PERIODE TOCH BEDENKEN DAN BRENGEN WIJ DE AUTO TERUG NAAR ORIGINEEL VERMOGEN EN KRIJGT U HET GEHELE AANKOOPBEDRAG TERUG!

 

Bekijkt u de verschillende recensies op onze website en diverse forums eens wij hebben alleen tevreden klanten!!

 

De software wordt zodanig geprogrammeerd dat men binnen de veiligheidsmarges van de fabrikant blijft, de levensduur van uw motor wordt niet verkort !! het zogenaamde motorcontrole systeem blijft waken over uw motor zoals voorheen het storingsgeheugen blijft eveneens als voorheen actief..

 

Het is tevens mogelijk een motorverzekering af te sluiten informatie hierover vind u onder de rubriek garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn passat is ook bij tunex in s,heerenberg geweest en ben zeer tevreden .

Het wil ook niet altijd zo zijn dat als de tuning duur is het ook beter is.

bij tunex worden er ongeveer 50 auto,s per week getunt dus als dit slecht zou zijn waren ze zo werkeloos , want slechte reklame gaat sneller als goede rekame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de tuning in december laten doen en heb sindsdien 35.000 km gereden en hij trekt en rijd nog als de eerste dag.

mijn passat had standaard 115 pk na de tuning op de testbank geweest en daar kwam 158 pk uit .

weet niet hoelang tunex betaat volgens een vriend van mijn 3 jaar.

En ik heb wel degelijk een chiptuning en geen powerbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen,

 

 

Als men de xenon samen met de chiptuning tegelijk door voert is de prijs

395,- (normaal 225,- + 155,- + 35,-= 415,-)

Bij stage 1 chiptuning stijgt het vermogen naar:

1.9 TDI 74 kW 100 PK --> 96 kW 130 PK 240 Nm --> 300 Nm

 

De gehele chiptuning + xenon incl. Montage duurt ca. 2 uur dit zou

eventueel

aanstaande zaterdag middag kunnen.

 

 

Met vriendelijke groet,

Peter Angenent

 

 

TUNEX AUTOMOTIVE

industriegebied het Goor

Weteringstraat 6A

7041GW 's-Heerenberg

 

THE NETHERLANDS

 

 

TEL: +31-(0)314-667360

FAX: +31- (0)314-667265

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet je wat er gebeurt al je stunt met prijzen? dan ga je failliet.. zie Chipmeister...

 

Details 9 2007 28-02-2007 Chipmeister Nederland B.V. LEUSDEN 50 GH en TH in auto-ond Faillissement

 

Details 9 2007 28-02-2007 Chipmeister Beheer B.V. LEUSDEN 65 Financiële holdings Faillissement

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Owja hoor! Ook hier weer reclame voor Tunex.

Je kunt geen forum meer openen of er is wel weer een "toevallige bezoeker" die toevallig net bij Tunex is geweest en zeer tevreden is.......

Ik ken het bedrijf persoonlijk niet, maar heb er al veel over gehoord.....en niet allemaal positief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden