Griff Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Hey mensen, Ik heb gezien dat verschillende mensen hier een JD-chip hebben. Een voorbeeld: van 131pk naar 168pk. Als ik echter naar de website (http://www.jdengineering.nl) surf dan zie ik daar toch echt van 131pk naar 160pk staan bij een passat. Hoe zit dat nou? Alvast bedankt voor de reacties. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Dat is meestall het minimale 30pk, natuurlijk ook goed. Maar vaker is er altijd meer uit te halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW-18T Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Hoi Griff, Wat JD heeft vermeld op zijn site, komt er echt minimaal uit. Als de gechipte auto wordt gerold kan je zien wat JD echt heeft bereikt. Zo komen sommigen uit op 168 pk i.p.v. 160 pk. Als je plannen hebt voor chippen, moet je echt eens langs gaan bij JD. Succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Griff Geplaatst 20 februari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Dank je wel voor de uitleg, vrij logisch eigenlijk, wist alleen niet dat ze met minimalen werkten Ja ik heb meerdere positieve geluiden gehoord over JD, en ja, ik wil em laten chippen dus binnenkort maar langs JD idd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Heb het topic even verplaatst naar motorisch Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 De waarden die JD vermeld op de site zijn de standaard chipwaarden, dus geen op-maat chip, ook verschilt de toestand van de motor bij verschillende auto's, het kan dus zijn als je auto voor de chip 125pk(ipv 130) rolt dat ie na de chip max 155pk haalt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Wat is dan het verschil tussen de tuner waar scorpisoft zijn wagen heeft laten chippen en het werk wat JD verricht... het zal toch niet alleen het dubbele zijn wat je kwijt bent? (Scorpiesoft betaalde € 225 om van 100 pk naar 150 pk te gaan!!!) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Griff Geplaatst 20 februari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Ja, maar ik ben daar een beetje huiverig voor.. de lage prijs.. de onbekende naam.. 50% vermogenswinst.. klinkt allemaal even té goed zegmaar.. Heb hier al meerdere goede reacties gezien over JD, ik ben wel bereid wat extra's neer te leggen voor kwaliteit.. Maar ik vind de prijs van JD alsnog behoorlijk schappelijk.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Ben ik helemaal met je eens Griff. Alleen blijf ik wel kritisch over het geld wat ik uitgeef. Als het product wat geleverd wordt het zelfde is maar duurder in aanschaf is dan wil ik graag weten waar het dan inzit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Volkswagen Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Wat is dan het verschil tussen de tuner waar scorpisoft zijn wagen heeft laten chippen en het werk wat JD verricht... het zal toch niet alleen het dubbele zijn wat je kwijt bent?(Scorpiesoft betaalde € 225 om van 100 pk naar 150 pk te gaan!!!) Is dat niet dat bedrijfje zonder Rollenbank? JD kan met de rollenbank precies zien waar de vermogensdippen zitten, en kan zo een mooi vermogensverloop creeren. Dus geen dippen tussenin.(chip op maat) Daarnaast heb ik ook wel eens van Foute chiptuning gehoord, dat de motor op de 1 of andere manier teveel word belast. Maar ik ken het bedrijf niet dus ik kan daar niet over oordelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Uit het verhaal wat Scorpiesoft vertelde, ging de betreffende tuner met laptop aangesloten de autobahn op. Kan hij dan niet checken waar er vermogens dippen zitten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Volkswagen Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Uit het verhaal wat Scorpiesoft vertelde, ging de betreffende tuner met laptop aangesloten de autobahn op. Kan hij dan niet checken waar er vermogens dippen zitten? De vermogensbank is veel precieser. Maar is dat bedrijf wel NEderlands? Of is het een Duits bedrijf? Anders zit daar het verschil. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Locatie is 's-heerenberg dat is nederlands... Maar maakt t zoveel uit als je een duits bedrijf neemt? Met bijv. dezelfde kwaliteiten als JD? of blijf je dan kwa prijsnivo rond de 500 euro zitten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marcel Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Mijn advies: JD=bewezen kwaliteit! Wat maakt €400 nou uit op een auto van een paar duizend euro?? In mijn Passat had ik een chip van Wetterauer(later Chipmeister). Is iets geodkoper dan JD, maar ik moest wel 4 keer!! terug gaan omdat de chip niet in orde was, omdat alleen de brandstof inpuiting werd verhoogt en niet de turbodruk. Uiteindelijk is het allemaal netjes opgelost, maar door al dat heen en weer rijden was de (standaard) chip van Chipmeister nog duurder dan een chip op maat van JD.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2007 Een prijs bij een (vooroplopende) tuner zoals JD is natuurlijk hoger omdat ze zelf uitzoeken hoe de org. software/chip te kraken is, extreem hoge aanschafkosten van software/checksums. Bij tuners die (later) de standaard tuningchips in de kast leggen hebben dus weinig/geen ontwikkelingskosten, waarschijnlijk is er ook geen kennis als de chip eens niet doet wat ie moet doen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Griff Geplaatst 21 februari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 De prijzen op http://www.jdengineering.nl zijn dat al meteen die van een chip-op-maat ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 De prijzen op http://www.jdengineering.nl zijn dat al meteen die van een chip-op-maat ? denk t niet. volgens mij is dat de standaard chip... 30 pk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 is standaard chip. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 Met standaard chip bedoelen jullie OBD tuning? Ik wil eigenlijk ook wat meer vermogen uit de koets laten persen en dacht voorzichtig te beginnen met dat OBD verhaal . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 Nu we het er toch over hebben: Als ik het goed begrijp is JDengineering niet hetzelfde als Jos. Ik wil natuurlijk geen tweespalt creeeren tussen passat-vrienden, maar welk adres zouden jullie als jullie mochten kiezen mij adviseren om mijn motor een beetje wakker te schudden? In mijn geval hoeven de grenzen van het mogelijke niet te worden opgezocht, maar 20 pk en de nodige nm's extra zou leuk meegenomen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marcel Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 Jos werkt samen met JD. Het voordeel bij Jos is, dat hij meteen de KAT leeg kan slaan en de EGR af kan doppen. En dan krijg je een chip van JD erin. Alleen heeft Jos geen rollenbank, dus als je wilt weten wat er nu werkelijk inzit, zul je moeten rollen bij Jeroen. (overigens kon JD bij mijn auto op 1pk na precies zeggen wat het vermogen was geworden, dus rollen was niet eens nodig geweest ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 @marcel: Volkswagen had het net over vermogensdippen die alleen op de rollenbank zichtbaar worden. Is dat onzin of is dat toch nuttig? Als ik jou goed begrijp ben jij alleen achteraf op de rollenbank geweest. 8) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marcel Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 Dat is zeker geen onzin. Mijn auto is rechtstreeks bij JD getuned en is ook op de rollenbank geweest. Alleen voordat de auto op de rollenbank ging zei Jeroen al tegen mij hoeveel PK hij verwachtte. Hij zat er maar 1 PK naast. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 Het kan ook zijn dat je bij Jos een chip van Turbo Johan krijgt, ook daar doet Jos zaken mee, overigens geen probleem hoor, de kwaliteiten op dieselgebied liggen bij TJ ook erg hoog. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 Hm, dus Jos is eigenlijk een chipmakelaar 8) Hij zoekt en levert de chip die het best bij mij past Dan is het een goed idee eens met Jos te praten. Is sowieso goed want alle aanbieders van motor tuning hebben een prachtig mooi verhaal op internet. Maar het draait natuurlijk om de praktische kwaliteiten van het bedrijf/persoon. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Volkswagen Geplaatst 22 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 Hm, dus Jos is eigenlijk een chipmakelaar 8) Hij zoekt en levert de chip die het best bij mij past Dan is het een goed idee eens met Jos te praten. Is sowieso goed want alle aanbieders van motor tuning hebben een prachtig mooi verhaal op internet. Maar het draait natuurlijk om de praktische kwaliteiten van het bedrijf/persoon. Mag ik je een tip geven? Als je het goed wil laten doen, ga dan naar JD engineering. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Griff
Hey mensen,
Ik heb gezien dat verschillende mensen hier een JD-chip hebben.
Een voorbeeld: van 131pk naar 168pk.
Als ik echter naar de website (http://www.jdengineering.nl) surf dan zie ik daar toch echt van 131pk naar 160pk staan bij een passat.
Hoe zit dat nou?
Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
38
15
13
10
Popular Days
23 feb
20
22 feb
17
20 feb
15
17 mei
11
Top Posters For This Question
Vdub 38 posts
Robl 15 posts
dieseltje 13 posts
Griff 10 posts
Popular Days
23 feb 2007
20 posts
22 feb 2007
17 posts
20 feb 2007
15 posts
17 mei 2007
11 posts
Posted Images
153 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten