Ga naar inhoud

  • 0

JD Chip


Griff

Vraag

  • Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Griff,

 

Wat JD heeft vermeld op zijn site, komt er echt minimaal uit. Als de gechipte auto wordt gerold kan je zien wat JD echt heeft bereikt. Zo komen sommigen uit op 168 pk i.p.v. 160 pk.

 

Als je plannen hebt voor chippen, moet je echt eens langs gaan bij JD.

 

Succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De waarden die JD vermeld op de site zijn de standaard chipwaarden, dus geen op-maat chip, ook verschilt de toestand van de motor bij verschillende auto's, het kan dus zijn als je auto voor de chip 125pk(ipv 130) rolt dat ie na de chip max 155pk haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is dan het verschil tussen de tuner waar scorpisoft zijn wagen heeft laten chippen en het werk wat JD verricht... het zal toch niet alleen het dubbele zijn wat je kwijt bent?

(Scorpiesoft betaalde € 225 om van 100 pk naar 150 pk te gaan!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, maar ik ben daar een beetje huiverig voor.. de lage prijs.. de onbekende naam.. 50% vermogenswinst.. klinkt allemaal even té goed zegmaar.. Heb hier al meerdere goede reacties gezien over JD, ik ben wel bereid wat extra's neer te leggen voor kwaliteit.. Maar ik vind de prijs van JD alsnog behoorlijk schappelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat is dan het verschil tussen de tuner waar scorpisoft zijn wagen heeft laten chippen en het werk wat JD verricht... het zal toch niet alleen het dubbele zijn wat je kwijt bent?

(Scorpiesoft betaalde € 225 om van 100 pk naar 150 pk te gaan!!!)

 

Is dat niet dat bedrijfje zonder Rollenbank?

 

JD kan met de rollenbank precies zien waar de vermogensdippen zitten, en kan zo een mooi vermogensverloop creeren. Dus geen dippen tussenin.(chip op maat)

 

Daarnaast heb ik ook wel eens van Foute chiptuning gehoord, dat de motor op de 1 of andere manier teveel word belast. Maar ik ken het bedrijf niet dus ik kan daar niet over oordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn advies: JD=bewezen kwaliteit!

Wat maakt €400 nou uit op een auto van een paar duizend euro??

In mijn Passat had ik een chip van Wetterauer(later Chipmeister). Is iets geodkoper dan JD, maar ik moest wel 4 keer!! terug gaan omdat de chip niet in orde was, omdat alleen de brandstof inpuiting werd verhoogt en niet de turbodruk. Uiteindelijk is het allemaal netjes opgelost, maar door al dat heen en weer rijden was de (standaard) chip van Chipmeister nog duurder dan een chip op maat van JD..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een prijs bij een (vooroplopende) tuner zoals JD is natuurlijk hoger omdat ze zelf uitzoeken hoe de org. software/chip te kraken is, extreem hoge aanschafkosten van software/checksums.

 

Bij tuners die (later) de standaard tuningchips in de kast leggen hebben dus weinig/geen ontwikkelingskosten, waarschijnlijk is er ook geen kennis als de chip eens niet doet wat ie moet doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu we het er toch over hebben:

Als ik het goed begrijp is JDengineering niet hetzelfde als Jos.

 

Ik wil natuurlijk geen tweespalt creeeren tussen passat-vrienden, maar welk adres zouden jullie als jullie mochten kiezen mij adviseren om mijn motor een beetje wakker te schudden?

 

In mijn geval hoeven de grenzen van het mogelijke niet te worden opgezocht, maar 20 pk en de nodige nm's extra zou leuk meegenomen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jos werkt samen met JD. Het voordeel bij Jos is, dat hij meteen de KAT leeg kan slaan en de EGR af kan doppen. En dan krijg je een chip van JD erin. Alleen heeft Jos geen rollenbank, dus als je wilt weten wat er nu werkelijk inzit, zul je moeten rollen bij Jeroen. (overigens kon JD bij mijn auto op 1pk na precies zeggen wat het vermogen was geworden, dus rollen was niet eens nodig geweest :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm, dus Jos is eigenlijk een chipmakelaar 8)

 

Hij zoekt en levert de chip die het best bij mij past :blink1:

 

Dan is het een goed idee eens met Jos te praten. Is sowieso goed want alle aanbieders van motor tuning hebben een prachtig mooi verhaal op internet. Maar het draait natuurlijk om de praktische kwaliteiten van het bedrijf/persoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hm, dus Jos is eigenlijk een chipmakelaar 8)

 

Hij zoekt en levert de chip die het best bij mij past :blink1:

 

Dan is het een goed idee eens met Jos te praten. Is sowieso goed want alle aanbieders van motor tuning hebben een prachtig mooi verhaal op internet. Maar het draait natuurlijk om de praktische kwaliteiten van het bedrijf/persoon.

 

Mag ik je een tip geven?

 

Als je het goed wil laten doen, ga dan naar JD engineering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden