Ga naar inhoud
  • 0

raar geluid, maar alleen bij echt gas geven


giromaat

Vraag

Hoor de laatste tijd een raad geluid onder de wagen. Als ik flink gas geef hoor ik een soort gorgelend geluid alsof er iemand in een bakje olie loopt te kloppen.

Rijd ik rustig (en geef matig gas dan hoor ik niets) Heb al een VW monteur mee laten rijden maar die hoor niets

Soms hoor ik het ook niet maar vaak wel

Als ik stil sta en gas geef hoor ik het niet Wat zou dit kunnen zijn tandempomp (is wel vervangen en oliepijl is niet verhoogd)

Heb echt geen idee waar dit te zoeken, ga wellicht eens naar een andere garage misschien heeft die betere oren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mijn VW Passat Var. (B6) 2006/03 1.9TDi hoorde ik ook een raar geluid als ik gas gaf en zo rond de 2500 toeren kwam.

Naar de garage gebracht, van de buitenkant niets te zien maar wel te horen. Na wat grondiger luister en kijkwerk de kleppendeksel gedemonteerd.

Hier zat het euvel, 1 stoter zat een gat in, 3 stoters waren aan de bovenkant ingedeukt en de nokkenas was beschadigd. Ik kon dus mijn lol wel op. Verder voor zover te zien geen beschadigingen aan de motor....

Blijf ik zitten met de grote vraag wat kan hier de oorzaak van zijn geweest?

post-14245-1423826850,0603_thumb.jpg

post-14245-1423826850,1072_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

te weinig smering in de kop gehad , da kan bijna niks anders zijn geweest

of de verkeerde olie , ma dan heeft em het nie zo erg

is de nokken as ook blauw uitgeslagen op sommige plaatsen

heb hier hetzelfde aan de hand , zie maar dat ge geen klep geraakt hebt als die schade zo bekijk

succes met de repairs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met koude motor hoor ik ook zoiets, maar dat is vlakbij de brandstoftank, dat is zo'n ding (ja ik weet de naam ervan niet..) die je diesel soort van voor-verwarmd, maar voor de rest hoor ik het nadat die warm gelopen is ook niet meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit grapje koste me €1468,64 (incl. BTW)

Nokkenas 1x

Stoter 8x

Nokkenaslager 10x

Keerring 1x

Pakking 1x

Nokkenasbout 10x

Tuimelaarbout 8x

Motorolie 1 liter

uren arbeid 6,5x

 

Heb geluk gehad dat ik er niet mee doorgereden heb en de wagen gelijk heb laten staan.

 

Volkswagen, oder wollen sie gleich etwas besseres?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik mag me nu ook aansluiten bij de anderen met problemen nokkenas/klepstoters na 4 jaar zonder noemenswaardige problemen gereden te hebben.

 

Ik rij een 3C uit 2006, inmiddels 262000 op de klok en tot nu toe weinig problemen gehad (kapotte aircopomp en parkeersensoren). Echter afgelopen vakantie tripje naar Z-Frankrijk en van het ene op het andere moment bij het starten een kabaal. Alsof we in een tractor reden.

 

Eenmaal op toeren niets meer aan de hand, had ook niet het gevoel dat ik vermogen kwijt raakte. Gezien de feestdagen geen garage open en de fransen en Duitse auto's leek me ook geen goede combinatie. Na de ene keer het ook niet meer kunnen reproduceren en daarom besloten de terugreis aan te gaan en de auto bij terugkomst naar de garage te brengen. Dit ging goed voor de eerste 780 kilometer. Toen van het ene op het andere moment was het geluid weer terug alleen nu bij 130 km/u. Auto meteen aan de kant en weg laten slepen.

 

Door de fijne ANWB service auto net pas teruggebracht naar Nederland en kreeg net telefoontje van de Volkswagen garage: nokkenas kapot en de kleppenstoter. Vervolgens gevraagd of ze ook de oorzaak hadden kunnen achterhalen aangezien ik hier al de nodige drama verhalen had gelezen over de tandempomp (verkeerde olie was niet mogelijk, dus er moet iets lekken). Dat wisten ze niet en gingen overleggen met de chef werkplaats en wis en warrempel binnen 5 minuten bellen ze terug met de mededeling dat het een goede tip was aangezien er inderdaad diesel in de olie zat en bij inspectie van de pomp ze zagen dat die aan het lekken was.

 

Totale kosten +/- 2000 euri's.

 

Nu vervangen ze de tandempomp, de nokkenas de klepstoters, bouten en alle keringen. Zijn er naast deze nog meer zaken die ik nu beter meteen mee kan laten nemen? Ik hoorde iets over de opvoerpomp of tankpomp maar dat lijkt vooral nodig als de auto uberhaupt niet meer start klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn er naast deze nog meer zaken die ik nu beter meteen mee kan laten nemen? Ik hoorde iets over de opvoerpomp of tankpomp maar dat lijkt vooral nodig als de auto uberhaupt niet meer start klopt dat?

 

Dikke kans dat de opvoerpomp in de tank ook kapot is en daarom de tandempomp defect is geraakt.

De turbo zal ook wel een op donder hebben gehad die zit immer ook in hetzelfde smeercircuit.

Als die nu nog niet kapot is zal ie binnenkort wel gaan.

 

Welke motorcode heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet het morgen even controleren maar volgens mij een BXE?

Zal ze dan maar meteen de opvoerpomp laten controleren, de turbo zal lastig zijn om te zien of die inderdaad een opdonder heeft gehad. Rekening blijft oplopen. Maar ja, ik wil 'm nog niet kwijt en ik zou er toch nog de nodige kilometers mee moeten kunnen maken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Moet het morgen even controleren maar volgens mij een BXE?

Zal ze dan maar meteen de opvoerpomp laten controleren, de turbo zal lastig zijn om te zien of die inderdaad een opdonder heeft gehad. Rekening blijft oplopen. Maar ja, ik wil 'm nog niet kwijt en ik zou er toch nog de nodige kilometers mee moeten kunnen maken toch?

 

1.9TDI 105pk dus, dit had je eerder nog niet vermeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden