Ga naar inhoud
  • 0

De Distributie Riem.......


Nitro68

Vraag

Zit effe met een vraag:

 

Das Auto is van 2006 met nu 76000km op de klok.

2.0TDi BMP

 

Volgens het onderhoudsschema wordt deze snaar bij 150000km vervangen, aantal jaren staat er niet bij.

Tot de 150000km is het uitsluitend visuele inspectie.

 

Toch maar vervangen binnen afzienbare tijd ivm de "veroudering"? hoewel daar niets van vermeld wordt in het onderhouds schema.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
mijn 3C is zelfde motor maar van 2007.

137.000km toch maar niet de gok genomen om door te rijden, en ook de riem laten vervangen.

VW is niet thuis als de riem knapt voor de 150.000KM

Nou, als de dealer je zegt dat dit kan, kun je hem aansprakelijk stellen mocht de riem voortijdig toch knappen... daarom zal een dealer de auto dus nooit tot 150k laten rijden. Of dit met lease ook opgaat weet ik niet, maar bij een particulier iig wel...

 

Bovendien, t is misschien best een dure ingreep, maar als de riem knapt, ben je echt een paar duizend euro kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, alleen de riem e.d. vervangen, dat kietelen heeft weinig zin als je in Noorwegen woont.

Dat geld bewaar ik liever voor brandstofpompen, tandempompen, oliepompen en verstuivers......... :mrgreen:

 

Wat betreft die vaagheid 5 of 6 jaar of pas bij zoveel km, ellende is dat als ie breekt VW niet thuis is...........en dan je alsnog aan de beurt. Ding wordt toch 6 jaar warm/koud, dus een soort van slijten doet ie.

Ben dat liever ff voor, en voordat ik op 120000km zit dat duurt nog wel ff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

I know maar als vw die policy van 5/6jaar regel niet herkent wil dit toch zeggen dat ze ''wat'' vertrouwen hebben in die riem(en deze niet zo een zwakte punt lijkt).. En je kan VW toch zelf altijd aansprakelijk stellen??? Zij zetten zwart op wit op papier bij 120k vervangen en als ie ervoor knapt zullen ze toch wel tot een regeling komen, kan mij niet voorstellen dat een autofabrikant dit niet doet als je u netjes aan de voorschriften houdt...

 

Maar toch beter voorkomen als genezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden