Ik vermoed dat m'n accu aan het slijten is. De auto start makkelijk, maar 's ochtend of na een tijdje stilstaan, draait de startmotor "moeilijk". Dit icm het knipperen van m'n pilotxenon bij het starten (ja, dit is goed aangevinkt in vagcom) en het flink dimmen van de binnenverlichting van m'n auto.... geeft mij het gevoel dat de accu slecht wordt.
Hoe kan ik met mijn multimeter het voltage meten in de accu? Welke stekker op welke pool? Welk standje moet ik selecteren voor het opmeten?
Volgens mij: standje 1 (eerste na "OFF", dus de "V" met zo'n tekentje erboven) en dan op DC.... verder kom ik niet. Maakt het nog uit in welke gaten ik de stekkers steek en met welke polen ik de pinnetjes verbind? Kan ik nog iets kapot maken? Motor draaiend? Contact?
Ik heb een foto van m'n multimeter toegevoegd (is nieuw ongebruikt in verpakking... goede bedoelingen maar geen verstand van stroom )..
Vraag
Fopperr
Ik vermoed dat m'n accu aan het slijten is. De auto start makkelijk, maar 's ochtend of na een tijdje stilstaan, draait de startmotor "moeilijk". Dit icm het knipperen van m'n pilotxenon bij het starten (ja, dit is goed aangevinkt in vagcom) en het flink dimmen van de binnenverlichting van m'n auto.... geeft mij het gevoel dat de accu slecht wordt.
Hoe kan ik met mijn multimeter het voltage meten in de accu? Welke stekker op welke pool? Welk standje moet ik selecteren voor het opmeten?
Volgens mij: standje 1 (eerste na "OFF", dus de "V" met zo'n tekentje erboven) en dan op DC.... verder kom ik niet. Maakt het nog uit in welke gaten ik de stekkers steek en met welke polen ik de pinnetjes verbind? Kan ik nog iets kapot maken? Motor draaiend? Contact?
Ik heb een foto van m'n multimeter toegevoegd (is nieuw ongebruikt in verpakking... goede bedoelingen maar geen verstand van stroom )..
Link naar reactie
Delen op andere sites
40 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten