Ga naar inhoud
  • 0

Repareren brandstofpomp 3c 1.9tdi...!??


thedennman

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En wat gaat er eigenlijk kapot aan de pomp in de tank waardoor deze zo begint te brommen ? zijn de lagers dan defect ofzo of gaat er dichting door met lekkage in de motor als gevolg.

Heb namelijk ook een tijdje last gehad van een brommende pomp, een paar maanden erna soms slecht starten (startmotor doe zijn werk wel maar motor gaat niet aan het lopen) en nu terug geen enkel probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk zelf de koolborstels of zoiets dergelijks. Bij mij deed ie het helemaal niet meer. Ik heb een nieuwe gehaald en die werkte gelijk.

Toen dacht ik, ik ga proberen de oude te repareren, maar na drie weken in de schuur had ie zichzelf al gerepareerd.

Als ik er nu 12 Volt op zet doet ie het weer gewoon. Dus nu heb ik een reserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk zelf de koolborstels of zoiets dergelijks. Bij mij deed ie het helemaal niet meer. Ik heb een nieuwe gehaald en die werkte gelijk.

Toen dacht ik, ik ga proberen de oude te repareren, maar na drie weken in de schuur had ie zichzelf al gerepareerd.

Als ik er nu 12 Volt op zet doet ie het weer gewoon. Dus nu heb ik een reserve.

 

 

Wat heb je gedaan dan..?

 

Ik heb van VDUB het art nummer en merk en prijs gekregen.. in een subtopic hierboven dus ga die ff bestellen..ongeveer 115,-euro geen geld..

 

Me Happy.. eindelijk mn (soms)start probleem voorbij.. wel jammer dat de tdi er uitgaat :embarassed: komt wel een een fsi 3c voor terug'.

 

Greetszz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een hele nieuwe unit gehaald, bestaande uit pomp, huis en volttermechaniek en pakking.

Het omwisselen van alleen de pomp is best een precies werkje omdat de benzinepersslang en de bedrading in een kabelboompje lopen wat verend is gemaakt. Verder is alles van plastic dus dat breek gauw af.

Je kunt de slang er niet afknippen want dan is ie te kort. De slang zit stevig op de pomp vast zonder klemmen dus ik denk dat is gekrompen zit.

 

Ik denk dat ie wat vervuild was, en na drie weken droog gelegen te hebben, deed hij het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De hele pomp vervangen, dus complete unit met alles d'rop en d'raan is een minuut of 20 werk..

Achterbank opklappen, kapje losschroeven, stekker en slangen los, grote ringlosdraaien, pomp eruit, nieuwe erin en weer in omgekeerde volgorde dichtbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jongens!

 

Hiero nog een 3C liefhebber die op een dag geen zoemmmm meer onder de achterbank hoorde! ongeveer 4 KM verderop was de leiding blijkbaar leeg en stond ik stil!

 

Na wat gesnuffel op het forum las ik inderdaad dat het wisselen van de pomp in de tank 'te doen' is. En dat is inderdaad zo. Ik kon via via een tweedehands pomp roggelen voor weinig. Eerst even aangesloten, op 2e contact en zoemmmm daar gaat-ie!

Echter.....de 'nieuwe' pomp heeft geen zwarte slang met filter, die vervolgens via een geribbelde slang naar het splitspunt de behuizing in gaat.

post-13580-1423827269,0986_thumb.jpg

Ik denk, die Nico-en we wel even om vanaf de oude pomp.

Hier begint het : dat de grote behuizing uit twee delen bestaat is goed te zien, maar hem vervolgens uit elkaar schuiven is erg lastig omdat er van alles verbonden (lees gekrompen) zit.

 

Nu de vraag : heeft er iemand per toevallig enig idee hoe hier mee om te gaan?

Of een service manual (exploded view) van dit onderdeel?

Zou er heel erg mee geholpen zijn!

 

Groeten en dank mensen!

 

Erwin

post-13580-1423827271,8016_thumb.jpg

post-13580-1423827271,8485_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een kennis van me heeft dat kunststof onderdeel waar die gladde zwarte slang aan vast zit omgehobbiet naar

de 'nieuwe' pomp.

 

Toen hij klaar was zij hij dat het achteraf makkelijker en sneller was geweest als hij de electropomp i.p.v. het slanggepeupel had omgewisseld! :roll:

 

Groet!

 

Erwin

 

Wat heb je nu precies veranderd/gedaan met die extra slang?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed, 5 maanden verder en tijdens een rit naar Eindhoven ben ik vanwege hetzelfde euvel weer gestrand, ditmaal langs de A2 ter hoogte van Vught!

De tweedehands pomp heeft het nu ook begeven, dus nu maar een Pierberg erin knutselen.

 

Wel lees ik sterk variërende berichten over het wel of niet mee wisselen van de tandempomp. Deze kan blijkbaar heeele nare schade veroorzaken aan de verstuivers etc.

 

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Preventief vervangen is nuttig om hogere kosten te voorkomen. Ik hoor graag van jullie!

 

Veel groeten!

 

Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry voor het boven halen van zo'n oud topic, maar sinds kort heb ik dus ook een brandstofpomp in de tank die continue zwaar blijft brommen. Ik wil deze vervangen, en belde de dealer voor een nieuwe pomp. Daar vragen ze €315,- voor (weet niet meer of dat ex of in was), terwijl ik hier bedragen tegenkom van 120 euro.

Enige verschil, ik heb een 2.0tdi (2006 BKP). Hebben jullie tips? Vast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden