Ga naar inhoud
  • 0

CD-wisselaar: doen of niet?


Koots

Vraag

Ik kan voor ca. 80-90 Euro een originele CD-wisselaar kopen, blijkbaar als nieuw met alle boekjes/kabels/schema's erbij. Lijkt me een mooie uitbreiding op de MFD2 aangezien ik nu niet kan navigeren en mijn eigen muziek kan luisteren.

 

Is dit een beetje een mooie prijs, en is zo'n CD-wisselaar ueberhaupt aan te raden of kan ik beter kijken naar een manier om mijn iPod aan te sluiten? Ik ben wel een fan van OEM, maar ook van gemak ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedienen op de iPod zelf is geen probleem, heb nog een Brodit-houder met laadaansluiting liggen (is ook nodig, de iPod-accu is een beetje gaar) dus daar komt hij dan in te staan. Vervolgens AUX er bovenin en spelen maar.

 

Wat kost een bovengetoonde kabel en waar kan ik die kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, heeft even geduurd maar dan toch de kabel zoals hierboven besteld via eBay. Nu nog een Brodit houder naast de versnellingspook, daarop de lader van de iPhone/iPod en dan het aux-kabeltje er boven in en spelen maar.

 

Heb hier wel ergens gelezen hoe ik de MFD uit het dashboard kan halen om de stekker te monteren, heeft iemand nog verdere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet eerst dat kapje om de MFD eruit klikken, dit doe je door dat stukje waar PASSENGER AIRBAG OFF staat, de onderzijde dus, rustig eerst eruit te klikken, dan heb je het kapje eraf.

Daarna zul je 4 schroeven zien, die maak je los, je kan nu je MFD2 eruit halen om je stekker te monteren.

Alleen het zal een hele klus worden om het AUX kabeltje in de dashboardkastje te krijgen, je moet namelijk kleine handjes hebben.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dashboard kastje even los halen. Is 10 min werk. totaal 7 of 8 torks schroefjes en je legt de kabels zo neer.

Je kunt bovenlangs de plug invoeren.

Letop met loshalen van het frontje. Trek de AIRBAG stekker niet los! Anders zul je de boel moeten laten resetten ivm AIRBAG fehler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle, het hoeft in principe niet echt, als je kleine handen hebt, kun je zo het kabeltje door het gaatje krijgen, alleen ja.. het is wel een beetje k*t gedoe.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet ik. Bouw regelmatig systemen in. Uit ervaring is het veel makkelijker om kastje even netjes uit te bouwen. Je kunt dan ook de kabels netjes wegwerken zonder beschadigingen. Is iets meer werk, maar resultaat is strakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt ook, maar als je iemand bent met zonder enig geduld (zoals ik) dan ga je dat echt niet op die manier doen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mss niet hier ter zaken maar ik heb een RNS 300. Om van het gezeul van cd's af te zijn heb ik zo'n dension gekocht voor usb stick op aan te sluiten. Ipv het handschoenkastje heb ik vanop het dension een usb kabel lopen die ik laat uitkomen in het asbakje van de 3c. (het asbakje zelf eruit, dus de houder alleen).

Ik rook toch niet dus heb het dan ook niet nodig. Usb past er mooi in en is ook gemakkelijker te bereiken dan het handschoenkastje.

Zal nog eens foto uploaden van hoe het eruit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je nog dummy knoppen naast je schakelpook hebt kan je hem mss langs daar doorvoeren? Aux kabel even doorknippen, doorvoeren met als afdichting zo'n rubber rondje misschien en daarna terug aan elkaar solderen?

Zo heb ik het gedaan met mijn usb kabel naar het asbakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, dat installeren was een stukje taart. Vandaag de Brodithouder binnengekregen en meteen aan de slag. Met het kunstof lepeltje dat daarbij zit ook netjes het kapje rond de MFD eraf kunnen klikken. Daarna de MFD eruit, AUX-stekker erin, draad met 3,5mm plug recht naar beneden, komt nu aan de achterkant van de middenconsole eruit. Daarna de Brodithouder gemonteerd en de actieve houder daar weer op gemonteerd. Alles werkt super, net ook maar een nieuwe iPod Classic besteld want van mijn oude sprong vorige week het scherm kapot... Zal morgen eens wat foto's schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden