Ga naar inhoud
  • 0

Bandenspanningscontrole systeem 3C


vpzeeman

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is inderdaad zo. Zo heb ik laatst nog op een CC cruisecontrol ingebouwd... is ook maar één draadje - en een andere stuurhendel. Je vraag je af of er zo erg bespaart moet worden. Dat merken we dan toch niet aan de aankoopprijzen van de auto's...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen, deze werkt zonder sensoren. De omwentelingen per wiel worden al gemeten door de ABS sensoren, en deze worden in 't oog gehouden. Wijken ze teveel af dan wordt er verondersteld dat er ergens een band is waar iets mis mee is... en geloof me : met 300 gram verschil werkt dit al! Maar je kan ook melding krijgen bij ongelijke lading, rijden met sneeuwkettingen, enz...

 

Je moet dus enkel één draad van je ABS module naar de schakelaar leggen, en je ABS module hercoderen... Dat is nog iets voor wat je nog tegoed hebt?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5 euro per kabeltje met 2 pinnetjes... je hebt er drie nodig (eigenlijk 2,5 : 4 op de schakelaar en één op de ABS module). Naar schatting 3 euro voor de stekker, en ong. 15 euro voor de schakelaar... Je zal eerder naar de 35 euro gaan denk ik.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en de sensoren veronderstel ik ? wat kost zoiets eigelijk ?

Er zijn 2 soorten voor de 3C.

De inbouw hier is via ABS sensor dus 1 wiel wijkt af dan krijg je melding ongeacht het wiel op welke as ook. verschil is tussen de 300 a 500gr (indirecte meeting via ABS)

 

2de soort is via sensor in de wielen deze is als je de optie aanduid - geluids- en visueel signaal - deze geeft aan op welke as de lekke band zich bevindt.

 

Optie 2 is eigenlijk nutteloos je moet toch uitstappen om te zien.

 

Deze optie's waren enkel te krijgen in combinatie met Alu velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus ff voor de duidelijkheid,

Ik heb een 2006 dsg met autohold. Ik heb de schakelaar dr al in zitten, de verlichting daarvan brandt zelfs al.

Ik hoef alleen maar een pin in de ABS module te steken, deze door verbinden aan mijn schakelaar en aan te melden in vag com?

Welke pin is dit dan in de stekker van de ABS module?

 

Dit lijkt me wel een leuke mod weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pin 16 op ABS, codering ABS : bestaande codering + 2048.

 

Initialisatie : knop ESP samen met knop 'Bandendruk' 2 seconden indrukken, tot je een gong hoort. Volgende keer na kontakt aanzetten (en na kontrole van bandendruk) op de knop 'Bandendruk' drukken tot je weer een gong hoort -> ok, alles ingesdteld!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eens ergens gelezen dat wanneer je af fabriek auto hold hebt de RDK gaat werken.

En hebt je het niet af fabriek, is de kans klein dat het kan.

Maar die tip van -2048 ga ik eens proberen.

Alleen als RDK actief staat, dan moet dat toch een foutmelding geven omdat de knop ontbreekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden