Ga naar inhoud
  • 0

standverwarming originele optie vraagje


johnny van de voorde

Vraag

Beste passat'ers,

 

Ik wil een passat variant bestellen morgen met de optie standverwarming : Is deze originele optie een standverwarming met een afstandsbediening met terugmelding via de sleutel ? Of kan je hem enkel instellen op het dash-board ? Bij de dealer kon men het niet direct bevestigen.

 

Groeten,

 

Johnny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Origineel is instellen van de tijdklok via het menu, waarbij de afstandsbediening als optie besteld kan worden. Het is een losse afstandsbediening en gaat niet via de sleutel. Het bereik van die afstandsbediening is wel heel erg groot.

Ik las in een ander topic dat je een 1.6TDI wilde bestellen, en voor zover ik weet kan bij die motor geen standkachel als optie besteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net even nagekeken, en is wel leverbaar met de 1.6 TDI, maar niet met de 1.4 TSI. De omschrijving is nu:

Interieurvoorverwarming PW9

- standkachel met afstandsbediening

.. let op: niet leverbaar op 1.4 TSI 122 pk BlueMotion Technology

.. let op: bij Trendline i.c.m winterpakket alleen i.c.m. Climatronic

 

Optielijst:

http://imsbro.volkswagen.nl/~/media/IMS/Brochure%20aanvraag/Volkswagen/Passat%20Variant/Prijslijst/Prijslijst%20VW%20Passat%20Variant.ashx?mc=passat_variant

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alvast bedankt voor de reactie ! Ik heb de bussines kit als optie op de bestelbon staan; hierin zit de climatronic vervat. ( voor Belgie althans, geen idee voor nl ). Voor wat betreft het vooruitkomen in het verkeer : ik deed een testrit hier in Belgie over ong. 3/4 hr en beviel eigenlijk zeer goed. Enkel in wallonië, waar in de ardennen ( waar ik zeer regelmatig rij) dikke hellingen zitten, ben ik een beetje bang. Nu, downsizen is bij alle merken "in" dus niet anders bij vw. zoals ik al zij in een ander topic is met een dikke motor rijden tegenwoordig duur. In Belgie word er een belasting geïnd op de uitstoot van de wagen; vanaf 2012 komt daar een pak bij. Het komt erop neer dat ik voor de geleasde passat 1,6 ongeveer 93 euro uit eigen zak betaal voor het gebruik in privé. Wanneer ik zou opteren voor een 2.0L dan word dit gouw 150 euro, en dat is me teveel.

 

Groeten, Johnny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor die bedragen zou ik onmiddelijk tekenen, in NL is het wel 2 of 3 keer zo veel wat je hier mag bijbetalen aan de belasting. 150 euro te veel om een auto prive te mogen rijden? Vergelijk het eens wat het kost om zo'n auto zelf te betalen, dan praat je over 1000-1100 euro in de maand, dan is 150 euro peanuts.

 

Maar succes met het shoppen voor een Passat, dat is altijd leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een kleine toelichting : Ten eerste, ik begrijp wél jouw standpunt dat je vind dat 150 euro niet veel is : Toch wel, je moet goed rekenen en hetvolgende indachtig houden:

 

Ik betaal 150 euro per maand x 12 maanden = 1800 euro per jaar x 4 jaar (leasing) = 7200 euro. na 4 jaar zijn deze 7200 euro gewoon "verdwenen".

wanneer je echter thuis je wagen kan verkopen en dit de enige wagen is dan zou ik nog zeggen; je hebt er wel wat voor terug", echter, terwijl ik met deze auto van de zaak ben gaan werken, heeft mijn echtgenote ( die een wagen nodig heeft tijdens de week) hier totaal niets aan ! ( toch betaal je ondertussen 7200 euro/jaar). Ik ben regelmatig voor een werkweek naar het buitenland, mijn echtgenote heeft dan de ganse week geen auto ter beschikking, toch betaal je 7200 euro/jaar. Een bedrijfswagen (leaseauto van de zaak)is zeer interessant wanneer je thuis je eigen wagen kan verkopen en dit de enige wagen is. Echter, dit is voor iedereen anders en daar moet je rekening mee houden. Een wagen (die je mag gebruiken) van de zaak is niet persé een cadeau.

2e voorbeeld : Er is een jongeman beginnen werken bij ons bedrijf , enkele maanden geleden. Na 6 maanden heeft hij een BMW 320 "gekregen" van de zaak. In eerste instantie was deze jongeman suuuuperblij, tot....... hij op zijn loonbrief de inhouding voor gebruik van de firmawagen zag staan. Hij betaald voor deze wagen 263 euro per maand. De jongeman is pas 2 jaar getrouwd, heeft net een baby en hebben samen een woning gekocht. Hij heeft het nu extra zwaar om al zijn leningen terug te betalen ( die 263 euro x 12 maanden is totaal 3156 euro ) maar..... zijn buren zeggen wel : rijke man, huisje tuintje, kindje én een "dikke" bmw ! zo zie je maar, alles heeft zijn nadelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laten we duidelijk zijn dat het inderdaad een persoonlijke afweging is. Het geld is niet 'weg' maar je hebt er prive lekker voor kunnen rondrijden, en het is ook nog eens goedkoper dan wanneer je zelf zo'n auto aanschaft om er diezelfde prive kilometers mee te rijden. Vanuit dat standpunt noem ik het goedkoop, en zijn de regels in België kennelijk gunstiger dan in Nederland. Niets mis mee, en doe er je voordeel mee.

 

Gaat het om een tweede auto, die niet of nauwelijks voor prive doeleinden wordt gebruikt, en eigenlijk niet 'nodig' is, dan wordt het uiteraard een ander verhaal.

 

Ik redeneer vanuit het eerste standpunt, en jij vanuit het tweede, duidelijk.

 

Ik wens je veel plezier bij het samenstellen van je Passat, en laat ons weten wat er uit is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De 3AA heeft naar mijn weten elektrische bijverwarming, dus is vrij snel warm.

 

Maar daar kunnen de 3AA rijders misschien meer over vertellen?

De 3C heeft (dezelfde) electrische bijverwarming, en er komt dus al vrij snel warme lucht uit de kachel. De allereerste 3C's diesels hadden zelfs een aangepaste standkachel als bijverwarming, later is pas de electrische bijverwarming gekomen.

 

Maar dit helpt niet bij bevroren ramen, of sneeuw op de auto. Een standkachel biedt wat dat betreft gewoon meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is nu een weekje oud en heeft nu 2500 km op de teller. Bevalt zeer goed. De standverwarming werkt super. Na 20 minuten staat de temperatuurmeter op zo'n 80 graden en start ik met een warme motor. Natuurlijk is het nu lekker weer, alhoewel het rond 6 uur 's morgens toch nog fris is !

De standverwarming is een aanrader !

 

Johnny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden