Ga naar inhoud
  • 0

3b klapsleutels


Kessels

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Bij de VW dealer heb ik ook gedaan dan gebeurt het wel goed kost wel een paar euro's maar dan heb je ook wat.

 

werkt de AB ook dan? en wat kost het dan?

 

ik heb pas geleden 1 sleutel besteld (ik had ook de oude nog)

krijg ik tot mijn verbazing idd een klapsleutel en dat uiteraard met AB

ik denk dat ze alleen nog maar klapsleutels hebben bij vw

 

en na het inlezen werkte alles perfect, ik was bij de vw dealer ongeveer 100 eurie kwijt voor de sleutel met module en 30 voor het inlezen

 

alleen nu de AB van mijn andere sleutel ook nog stuk gegaan :oops: dus kan er nu weer 1 bestellen (ach heb ik gelijk alle sleutels vernieuwd :thumb: ....vrouw stond niet te lachen toen ik dat zei trouwens) :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar jij had al een klapsleutel begrijp ik? Of was die module daarvoor?

 

nee hoor ik had nog geen klapsleutel, ik had 1 gewone (zeg maar een reservesleutel zonder AB) en een sleutel met AB

ik heb eerst er 1 besteld tvv de reservesleutel en nu heb ik er 1 besteld omdat de sleutel met AB kapot is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zijn er dus inderdaad.

 

Mijn vader heeft een 99-er 3B, ik een 98-er. Gek genoeg heb ik wel afstandsbediening en hij niet. Optie destijds? Of kon VW de vraag niet aan....

Hij heeft het namelijk wél maar niet geintegreerd in de sleutel.

 

Misschien dat het daarmee ook kan, maar dan moet je met de transponder gaan klungelen, lijkt mij niet echt iets makkelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens de Duitse VW dealer moet het eigenlijk zo zijn dat de latere 3B modellen het wel kunnen hebben maar de eerdere zouden zo'n losse sleutelhanger moeten hebben.

Dit had met de frequentie te maken van de transponder.

 

Toen ik een paar maanden geleden er nog eens was en het ze nog eens vroeg maar nu met de opmerking dat er ook 98-er waren die een AB hadden.

 

Gaven ze aan dat dit meerdere oorzaken kon hebben...

Het kan zijn dat een auto van 98 is maar pas in 99 op kenteken gezet is.

Het kan zijn dat een kale basis versie geleverd is en door de lease of dealer als optie er achter aan besteld is.(iets met belasting)

 

Ze hebben iig bij mijn 98-er toen naar het chasis nummer gekeken ff opgezocht... (zelf nog ff gebeld voor de zekerheid)

En ik kon alleen de sleutelhanger AB of ik moet heel handig zijn en een set van 3-den inbouwen waar klapsleutels bij zaten.

Bij het laatste zeiden ze dat ik dan wel moest proberen een originele sleutelbaard in te bouwen en een originele transponder te gebruiken.

Dus mocht je bij de dealer zijn en het vragen laat ze het dan op chasis nummer na kijken en niet op kenteken.

 

Transponder kopieeren kon een risico opleveren dat de persoon die hem copieerde je auto in de avond kwam ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de meeste setjes zijn de sleutelbaarden van een slechte kwaliteit metaal.

En het komt dan ook wel eens voor dat de sleutel afbreekt.

 

Je kunt dan het beste de sleutelbaard van je bestaande sleutel overzetten.

 

Op cleaned.be staat hier een hele uitleg over...

 

(of als je niet lang wilt zoeken : http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=3655 ) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden