SilverBullet Geplaatst 12 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2007 Als je in een stad rijdt (parkeerzone) dan heb je vaak van die "laden en lossen" plaatsen. Als dat nou bijvoorbeeld van Ma tm Vr is.. mag je dan zaterdag daar gewoon parkeren zonder te betalen?? Dat weet ik nl echt nooit.. en altijd twijfel ik of ik het zou doen of niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 13 februari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2007 Als je in een stad rijdt (parkeerzone) dan heb je vaak van die "laden en lossen" plaatsen. Als dat nou bijvoorbeeld van Ma tm Vr is.. mag je dan zaterdag daar gewoon parkeren zonder te betalen?? Dat weet ik nl echt nooit.. en altijd twijfel ik of ik het zou doen of niet Parkeerzone betekend dat je binnen die zone betaald moet parkeren. Vaak zal door een onderbord worden aangegeven wat precies de dagen en de tijden zijn. Echter heb je van die ontheffingsborden waar staat dat je wel mag laden en lossen en dan niet hoeft te betalen. Dit is met name bedoeld voor leveranciers van winkels. Er moet dan ook echt laad en los aktiviteit aan de gang zijn. Een kwartiertje koffie drinken binnen kan je dan een bon opleveren. Dus ik zou daar dan maar niet parkeren als je tenminste niet aan het laden of lossen bent. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 13 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2007 Hmm dus zaterdag avond in Amsterdam staan op een lade en lossen plek is dus geen goed idee.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Griff Geplaatst 21 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2007 Autotelefoon of gewone mobiele telefoon vasthouden TIJDENS het rijdens is strafbaar en kost € 130,-. Dit staat in de wet, niet meer niet minder. Dus als je voor een openstaande brug in de auto zit te bellen sta je stil en ben je dus niet tijdens het rijden aan het bellen en is er geen direct gevaar door het bellen voor jezelf of anderen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JPstyle Geplaatst 22 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 Dat is een goede vind ik.... Ik ben benieuwd master Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snarie Geplaatst 22 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 jongens als er behoefte is naar een theoriecursus rijvaardigheid dan heb ik er nog 1tje van de anwb op de pc staan, mocht iemand die willen hebben dan kan ik wel proberen een ftp verbinding open te gooien zodat je die kan dwnl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JPstyle Geplaatst 22 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 Nou wat is antwoord op de vraag dan.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 22 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 Autotelefoon of gewone mobiele telefoon vasthouden TIJDENS het rijdens is strafbaar en kost € 130,-. Dit staat in de wet, niet meer niet minder. Dus als je voor een openstaande brug in de auto zit te bellen sta je stil en ben je dus niet tijdens het rijden aan het bellen en is er geen direct gevaar door het bellen voor jezelf of anderen Je neemt dan nog steeds deel aan het verkeer als bestuurder van een motorvoertuig en dus ben je nog steeds de zak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 22 februari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 Nee dat is niet waar, er is een uitspraak van het Hof te Leeuwarden die aangeeft: Op het moment dat je stilstaat en dus niet daadwerkelijk rijdt kun je niet worden bekeurd voor het mobiel bellen. Dus in de auto bellen mag als je stil staat voor bijv. een verkeerslicht oid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 22 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 Ohw...? Mijn neef is vorige week (BOB tijdens carnaval) nog gepakt met bellen voor een verkeerslicht... En hij kreeg mooi te horen dat hij nog steeds verkeersdeelnemer was. Dus kan hij als ik het goed begrijp dit aanvechten...? Jammer heb ik niks meer om hem uit te lachen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 22 februari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 Ja als hij inderdaad stil stond kan hij bezwaar maken en vewijzen naar de uitspraak van het Hof te Leeuwarden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JPstyle Geplaatst 22 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2007 Kijk weten we dat ook weer Dit noem ik interessant want ik twijfelde... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 24 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2007 http://infopol.asp4all.nl/jsp/page.jsp? ... =&Zoe.Geo= Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 26 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2007 Even een vraagje over chippen/tunen. Mag dat volgens de wet of verzekeringstechnisch? Een "betweterige" collega riep dat hij zeker wist dat je in de problemen komt als je auto getuned wordt en de verzekering komt er achter mocht je een ongeval krijgen. Weet iemand hier wat over? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 26 februari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2007 In principe moet je iedere wijziging doorgeven aan het RDW zodat het aangepast kan worden. Echter zegt men bij het RDW dat het alleen om bepaalde grote wijzigingen gaat. Wil je zeker weten hoe het zit vraag het dan even bij lokale RDW keuringsstation. In het voertuig regelement staat dat je niets aan de auto mag wijzigen afgezien van enkele 'cosmetische' wijzigingen. Je mag in praktijk best veel maar hoe een verzekering op bepaalde dingen reageert weet ik niet. Dat is civiel recht en dat wil nog al eens afwijken van het Strafrecht. Goed navragen voor je ergens aan begint..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JPstyle Geplaatst 26 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2007 En zoals iedereen weet....... Verzekeraars doen ALTIJD MOEILIJK als het ff kan! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 26 februari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2007 Tja die gasten worden rijk van NIET uitbetalen dus als ze zich er enigsinds onderuit kunnen draaien dan doen ze het. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Volkswagen Geplaatst 26 februari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2007 Net zoals met de verzekeringen van een autobedrijf. PER auto, 1000 euro EIGEN RISICO!!! Dus, heb je 50 auto's en ze branden allemaal af, dan heb je 50000 euro eigen risico... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 1 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2007 Het Hof van Leeuwarden heeft wel weer een interessante uitspraak gedaan mbt die formaat spoilers uit The Fast and The Furious. Dit zijn dus metalen spoilers met scherpe randen aan de zijkanten. Nu zullen er niet veel passat rijders zijn met zo'n twee zitsbank achterop de kofferdeksel. Maar in de 'Golfjes' wereld kom je dit regelmatig tegen. Veel mensen zijn in beroep gegaan tegen de boete en hebben dus nu van het Hof ongelijk gekregen. Dit doet mij toch deugd moet ik zeggen... Ik heb hier al veel bestuurders voor opgeschreven en veel verklaarden dat de auto gewoon door de APK komt. Dit geeft maar weer aan wat de APK keuring voor wassen neus verhaal is...... Gewoon een leuke wetenswaardigheid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snarie Geplaatst 1 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2007 Apk is toch een periodieke keuring voor de auto i.v.m. veiligheid voor deelname aan het verkeer heb even opgezocht waar erop gekeurd word (heb dit gekopieerd van het internet) Wat wordt er gekeurd bij de APK? De keurmeester van het bedrijf dat de APK uitvoert, let op de verkeersveiligheid, het milieu en de juiste registratie. Bij de APK let de keurmeester onder andere op de volgende onderdelen: Verkeersveiligheid: Remmen, wielophanging, schokdempers, banden, stuurinrichting, verlichting en carrosserie; Milieu: Uitlaatgassen; dus aanhangels aan de auto met scherpe onderdelen daar zal de auto niet op afgekeurd worden, daar heb je nou toch de politie voor denk ik. begrijp me niet verkeerd hoor erik, ik ben het wel met je eens dat de keuring dit soort dingen op zou moeten merken en de auto erop af moeten keuren daar dit soort dingen niet bevordelijk zijn voor de verkeersVEILIGHEID van anderen. per slot van rekening gaat de auto 1 per jaar naar de keuring dus worden dit soort dingen eerder gezien en kan er vroegtijdig wat aan gedaan worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
The Master Geplaatst 1 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2007 Nou dan hebben ze het over het milieu... Als ik met mijn passat naar een apk keurmeester ga en ik monteer van voor tot achter een steigerpijp en zorg dat deze over de gehele lengte gasdicht is zal de auto hierop niet afgekeurd worden, terwijl de auto aan geen enkele geluidsnorm, emissie-eisen of wat dan ook voldoet. Apk is een beknopte moment opname waar heel veel mensen blind op varen. Het is ooit in de jaren 80 ingevoerd om de zogenaamde wrakken van de week van de weg te halen maar denk dat er nu veel van achterhaald is. Of veel strenger gaan controleren en de lat hoger leggen of afschaffen. Doe het goed of doe het niet!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snarie Geplaatst 2 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2007 idd de meeste wrakken zijn van de weg af, maar ik denk dat jullie er regelmatig (over heel ned. gezien) er toch nog wel wat tegenkomen. ze (lees anwb) zijn er toch over bezig geweest (of nog over bezig) om de APK 1x in de 2 jaar te houden, alleen stuit dit op tegengas van de keuringsbedrijven i.v.m. inkomstenvermindering. dus het draait niet meer om veiligheid maar om geld nu, dat vind ik het bezwaarlijkst daaraan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Volkswagen Geplaatst 2 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2007 Nou dan hebben ze het over het milieu...Als ik met mijn passat naar een apk keurmeester ga en ik monteer van voor tot achter een steigerpijp en zorg dat deze over de gehele lengte gasdicht is zal de auto hierop niet afgekeurd worden, terwijl de auto aan geen enkele geluidsnorm, emissie-eisen of wat dan ook voldoet. Apk is een beknopte moment opname waar heel veel mensen blind op varen. Het is ooit in de jaren 80 ingevoerd om de zogenaamde wrakken van de week van de weg te halen maar denk dat er nu veel van achterhaald is. Of veel strenger gaan controleren en de lat hoger leggen of afschaffen. Doe het goed of doe het niet!!! Achja, we voeren ook geen 4 gas metingen uit, en roetmetingen meer uit he? Kom op mensen, die APK moet gewoon blijven. WIj doen universeel (veel met VAG auto's) maar als we dan sommige auto's krijgen met de APK dan zijn wij echt wel blij dat er APK is hoor. Stel iemand rijd 20dkm per jaar. Deze meneer doet net als zoveel niks aan beurtjes ed, maar moet wel elk jaar naar de APK. Stel we verkopen die auto met 100 dkm. De auto komt na een jaar weer met 125 DKM op de teller. Wat vinden we dan? Banden die afgesleten zijn (waren niet nieuw), wat te veel speling op de kogels enz. Het word gerepareerd, verse APK en hij kan weer een jaar rijden. Stel nou dat die meneer niet naar de APK hoefde, en dus om de 2 jaar zou komen dan waren we veeel meer tegen gekomen. Hij zou dan met km stand 145 oid komen. Nou jullie moeten eens kijken wat er in 45 dkm allemaal versleten is, kapot gaat enz. Nee dat is veilig! APK MOET BLIJVEN! (misschien wel wat bijgeschaafd, maargoed) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 2 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2007 Daarom vind ik dat APK niet alleen tijd gebonden moet zijn maar ook afstand gebonden. En een soort APK voor caravans moet ook verplicht worden... Ik heb een oud krot van een caravan en heb die zelf helemaal inorde gemaakt... En als er dan op vakantie iemand vol trots naast me komt staan en verteld dat zijn caravan al 14 jaar geen onderhouds beurt nodig gehad heeft zo goed is zijn caravan... Dan knapt er ergens iets in me... Want die bandjes die er onderliggen moeten dan echt gewoon bijna percament zijn. En wie heeft de meeste schade bij een klapband...? Juist de persoon die er achter rijd en de stukken band in zijn grill krijgt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 2 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2007 Daarom vind ik dat APK niet alleen tijd gebonden moet zijn maar ook afstand gebonden. . Ik denk niet dat dat raadzaam is.. sommige veelrijders staan elke maand bij de garage voor apk, en de oude mensjes staan 1x per 20 jaar voor de apk.. erg slechte oplossing dus.. Gewoon om het jaar.. ook bij nieuwe auto's. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten