Ga naar inhoud

  • 0

Led kentekenverlichting


ChromPassat

Vraag

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb de multimeter toch weer aan de praat gekregen. Kwam op 2,8 ohm uit. Nu bedacht ik mij dat bij het eerste setje ook een soort boxje bij aangesloten zat. Dit setje gaf namelijk ook storing. Hier blijkt een weerstand van 74 ohm aan te hangen. Dat is wel een heel groot verschil en zal wellicht de ookrzaak zijn dat ik de foutmelding kreeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij werkt, zonder storing. :D

 

Heb de eerste set gebruikt waar de 75 ohm weerstand aan zat. deze vervangen door een 10W 27 ohm weerstand (gehaald bij electronica zaak radio Piet in Arnhem).

Met andere woorden als je aan de orginele passat led kentekenverlichting deze weerstand monteerd, werkt hij zonder storingen. :)

 

Zal het nieuwe orginele setje wel op marktplaats plaatsen en hopenlijk kan ik er nog 50 euro voor krijgen, dan is de schade nog beperkt tot 11 euro verlies... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee deze waren van AStuning, is een complete unit net als de orginele passat led verlichting. Helaas klopte de stekker aansluiting hier al niet van en waren achteraf al bijna net zo duur als de orginele.

 

Wat betreft de storings meldingen, er is alweer zoveel veranderd mbt de boordcomputers.

Verklaart ook al weer dat mijn passat (eind 2011) stoing geeft op de orginele van het type wat nu uitgerold wordt.

Ook kan de garage mijn auto al niet meer lokaal uitlezen en aanpassen, dit moet al online gebeuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tjonge, wat was ik gisteravond geschroken zeg. Het leek wel een kermiswagen... :(

Wat een bak licht gaven die sets van astuning. :?

 

Vanochtend maar heel snel die sets verwijderd en de orginele VW passat sets geplaats en de weerstanden uiteraard overgezet. Dit zag er met daglicht al beter uit (veel minder leds overigens) en nu in het donker is deze set perfect.

Geen kermis atractie meer, gewoon mooi. :D

Toch geen miskoop bij de dealer dus :)

 

Bijdeze nog wat foto's (niet super kwaliteit) van de astuning sets en de orginele.

post-15212-1423826844,6231_thumb.jpg

post-15212-1423826844,67_thumb.jpg

post-15212-1423826844,7325_thumb.jpg

post-15212-1423826844,8106_thumb.jpg

post-15212-1423826844,8731_thumb.jpg

post-15212-1423826844,92_thumb.jpg

post-15212-1423826844,9824_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Raar dat die van jou niet overweg kan met de originele led kentekenverlichting. Dat zou toch een kwestie moeten zijn van even met vag-com aanpassen.

Heb ze er zelf ook af-fabriek inzitten, en vind ze erg mooi egaal wit licht geven.

 

De nieuwe types hebben steeds meer 00 codes. Zelfs de garage kon dit niet (online) uitlezen en had ook aan PON gevraagd of er een code voor was. Helaas...

Maar ja, met 2 simpele weerstanden van een euro is het ook opgelost. :)

Inderdaad, met deze set een mooi egaal wit licht. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb er ook een paar geplaatst van www.dealextreme, branden maar heel zwak. Een paar anderen geprobeerd maar ook deze branden heel zwak een beetje blauw licht. Terwijl mijn eerste LED erg wit branden...maar goed die gingen binnen een maand kapot. Heb gewoon losse buisjes gehaald..iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon de orginele sets vd vw kopen. Passen in iedere auto. Wel wat duurder, maar gaan niet stuk en mooi wit licht.

Weerstandje er bij (maar wellicht voor de 3c niet nodig) en klaar...

 

3c heeft wel weerstandjes nodig anders krijg je een foutmelding van een kapot lampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon de orginele sets vd vw kopen. Passen in iedere auto. Wel wat duurder, maar gaan niet stuk en mooi wit licht.

Weerstandje er bij (maar wellicht voor de 3c niet nodig) en klaar...

 

Beetje late reactie mischien, maar was de stekker aansluiting van de auto het zelfde als de originele vw leds.

Heb ze besteld voor in mijn 3c variant maar denk er nu pas over na.

Ziet er op jou auto wel super uit. De rest van de auto is ook geen straf.

 

Gr arie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

niet knippen in de kabels dat is niet nodig

je haalt de bekleding van de koffer klep weg

dan ga je op zoek naar de kabels van de stroom voor kenteken , opgepast want deze zitten samen met de stekker van de klepvergrendeling en daar zit ook continu stroom op , dus goed na meten

dan strip je de kabel lichtjes , dus niet doorknippen maar gewoon de mantel een stukje strippen rond de kern dan weerstandje er tussen solderen en deftig isoleren

denk er aan die krengen van weerstanden worden heet dus ergens tegen de carosserie op boren is beter en je hebt plaats zat in de koffer klep

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze zitten er in en het staat perfect, beter als die gele rommel die standaart geplaatst is.

Dit zijn de nummers om verloop kabels te maken en van de lampjes zelf.

Zijn wel audi nummers maar de lampjes zijn exact het zelfde als de originele 3AA lampjes.

2x LED Kentekenverlichting 4G0 943 021

2x Stekker 4B0 971 832

2x Tegenstekker 535 972 712

2x Pin 000 979 009 E

2x Pin 000 979 132 E

Bij mij branden ze zonder extra weerstand en heb geen foutmeldingen.

Moet wel vermelden dat ik een 3c8 boordnet heb.

 

Dit zijn de verloop kabeltjes.

( foto is geleend van het audi forum maar ik heb het zelfde gedaan.)

 

foto's van de auto volgen nog.

post-17206-1423827901,3903_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden