Ga naar inhoud
  • 0

EGR afsluitplaatjes


Vdub

Vraag

Ik kwam er vandaag achter dat de dealer ook originele afsluitplaatjes heeft voor de EGR, deze worden door VW voornamelijk toegepast op niet-auto-gebruikte motoren..

 

Volgens Etk@ zijn ze ook nog eens goedkoop met ca 3 euro..

image.jpg

038 131 925 A

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ha ha ha... Gewldig dit! Vw geeft zo al zelf toe dat egr onzin is..!!!!

 

Je moet dat anders zien, op de motoren die dat plaatje hebben draaien voornamelijk in deellast gebied, dus of stationair industriemotoren of in de scheepvaart, dat betekend dus dat er alleen maar uitlaatgassen teruggevoerd worden.. je snapt dan wel dat het nooit weer schoon geblazen word..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook nog een setje liggen. Al bijna 2 jaar :embarassed:

 

Die was bedoeld voor mijn golf 110pk AFN in die tijd. Dat is er helaas niet meer van gekomen.

 

Past deze ook op de passat? (130pk AVF)

 

En als dat past, kan ik dan ook problemen verwachten?

- APK?

- chip?

 

 

 

 

Alvast bedankt

 

 

 

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Idd, maakt t nog uit voor de uitstoot? Ik woon in DE en daar is alles wat strenger...

 

Je NOx uitstoot wordt hoger je roet uitstoot (veel) lager. In Nederland wordt bij de apk niet naar NOx gekeken, maar ik weet niet hoe dat in Duitsland is.

 

Voor de motor is het i.i.g. Veel beter als de EGR afgedopt is. Hij krijgt dan alleen maar verse lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In principe niet, tenzij je een 2004 auto hebt ivm foutmelding bij afdoppen EGR. Bij chippen wordt deze foutmelding dan weggeschreven uit de ECU, als je auto al gechipt is en de foutmelding is niet weggeschreven kan je die melding dan verwachten. (Maar tot ik geloof 2003 is die foutmelding helemaal niet van toepassing, dus dan gewoon afdoppen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand aub eens het bestelnr verifiëren, ik stond vandaag bij de dealer en die kon het nr niet terugvinden. Voor zover ik kan lezen staat er op het plaatje 036 131 925 A. De dealer heeft verschillende dingen geprobeerd maar er bleek niets te vinden. Hulp aub??

 

 

MvG Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden