Ga naar inhoud
  • 0

Koplampsproeiers


R-line

Vraag

Zoals je misschien op het forum hebt gelezen ga ik volgende week een Xenonsetje inbouwen,

Om aan de wetgeving te voldoen is hoogteverstelling en koplampreiniging verplicht.

Hoogteverstelling heb ik dus nu moet ik nog sproeiers inbouwen, nu kom ik complete sets tegen (tank, sproeiers enz) maar ook origineel VW zonder tank.

Die laatste lijkt mij het handigste want die sluit je denk ik met een koppelstukje aan op de ruitensproeier leiding zodat als je de ruiten wast ook meteen de koplampen gedaan worden. Is dit correct of moet het op een andere manier aangesloten worden en hoe bedien je dan de sproeiers, met een aparte schakelaar?

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Die laatste lijkt mij het handigste want die sluit je denk ik met een koppelstukje aan op de ruitensproeier leiding zodat als je de ruiten wast ook meteen de koplampen gedaan worden. Is dit correct of moet het op een andere manier aangesloten worden en hoe bedien je dan de sproeiers, met een aparte schakelaar?

Ik heb het origineel op de wagen zitten en de koplampsproeies gaan gelijktijdig met de ruitenwissersproeier voor maar slechts 1 op de 5 keer. Dus vier keer wordt alleen mijn voorrruit besproeit en de 5e keer mijn lampen en voorruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je auto voor 13-12-2006 op kenteken is gezet hoef je geen koplampsproeiers en automatische hoogte verstelling te hebben maar dat is natuurlijk wel aan te bevelen. Vanaf 01-01-2007 is dit wettelijk verplicht.

 

Voor de automatische hoogte verstelling heb je twee sensoren nodig. een op de vooras en een op de achteras. Verder heb je een regelkastje nodig wat in het dasboard gebouwd dient te worden en dan nog verschillende kabels leggen en aansluiten. Als je het heel netjes wil doen dien j ede schakelaar binnen ook nog te vervangen.

 

Voor de koplampsproeiers heb je twee oplossingen:

1- Origineel bestaande uit: bumper met koplampsproeiergaten, twee hogedruk spoeiers met afdekplaatje wat je zelf dient te spuiten, een extra tank met pomp en slangen en een kabeltje voor de bediening.

2- Van die tepels die je op je bumper schroeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je handmatige of automatische hoogte regeling?

Voor Xenon moet je een automatische hoogte regeling hebben.

Vanaf 1-5-2009 is automatische hoogteregeling niet meer verplicht, als je het handmatig met het wieltje op je dashboard kan verstellen volstaat dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoogteverstelling heb ik

Groetjes Theo

Zoals Alle aangeeft, zo makkelijk kom je er niet vanaf.

Maar de controle er op is minimaal en als je de hoogte goed afstelt de hinder ook.

Dan moet je alleen met de apk je oude lampen er weer even in zetten.

 

Voor de apk moet een auto 2 witlicht uitstralende koplampen hebben die niet verblinden, hij kan er in principe niet op afgekeurd worden maar als je een zeikerd tegen komt :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden