Ga naar inhoud
  • 0

Trillende koppeling


rob-s

Vraag

Even voorstellen ik nieuw hier:

 

Kom uit Rotterdam en heb net mijn nieuwe passat opgehaald (14-9-2011) na jaren opel te hebben gereden.

Het betreft een Passat Variant Trendline 1.6 TDI bluemotion 105pk

De algemene kwaliteit ligt een stuk hoger dan bij de opel vectra. De auto is lekker stil stuurt fijn en voelt qua weggedrag zeer comfortabel aan.(maar goed het ontwerp van de vectra is ook wel bijna 8 jaar oud)

 

Er is echter 1 ding wat me vies tegen valt en dat is de koppeling. Deze trilt enorm in alle versnellingen.

Vanuit stilstand optrekken is alles behalve comfortabel en is een schril contrast tov de soeplesse van de overige bediening. hoe hoge de toeren en meer vermogen des te erger het wordt.

De trilling is het ergst voelbaar in het beginstuk van de koppelingsslag maar ook in het midden en het einde van de slag trilt het pedaal.

 

Bij het stevig optrekken in de eeste versnelling (iets meerslippende koppeling) voelt het oppakken van de koppeling ook licht bonkerig aan alsof de platen niet helemaal glad zijn.(bah, wat is dat gevoel met de auto lastig te omschrijven) In de andere versnellingen heb ik daar naast het trillen geen last van .

 

Uiteraard ben ik direct teruggegaan, over 2 weken gaan ze hem nakijken. Ze denken niet aan het vliegwiel, maar eerder aan de drukgroep. Maar ook dat konden ze niet met zekerheid zeggen. Overigens ben ik tot op heden zeer netjes geholpen bij vw.

 

 

Is dit een bekent probleem, weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?

 

Ik hoor graag van jullie

 

Groeten

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Doet mijne ook.

 

Nog niet mee teruggegaan.

 

Vaak heb ik ook een trilling door heel het interieur als ik met koude motor meteen een 70-km weg oprij en die snelheid aanhou.

Een paar km verder moet ik dan even vertragen voor een rotonde en daar wordt het een 90-km weg en is de trilling ook weg.

 

Ik blijf er mee rijden tot er echt wat stuk gaat (leasing) maar prettig is anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik blijf er mee rijden tot er echt wat stuk gaat (leasing) maar prettig is anders.

Dit kan ik niet helemaal plaatsen, van een leaserijder wordt over het algemeen verwacht dat hij als een goede huisvader voor de auto zorgt. Ook het tijdig melden van gebreken bij de garage hoort daarbij. Even langs de dealer gaan lijkt me dan ook een kleine moeite, als het verholpen is kan je juist weer optimaal van je Passat genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik blijf er mee rijden tot er echt wat stuk gaat (leasing) maar prettig is anders.

Dit kan ik niet helemaal plaatsen, van een leaserijder wordt over het algemeen verwacht dat hij als een goede huisvader voor de auto zorgt. Ook het tijdig melden van gebreken bij de garage hoort daarbij. Even langs de dealer gaan lijkt me dan ook een kleine moeite, als het verholpen is kan je juist weer optimaal van je Passat genieten.

 

 

Ik heb het niet goed verwoordt wat ik precies bedoelde. :embarassed:

 

Ik voel niet elke keer met koude motor die trillingen.

Dus zal ook wat moeilijk worden om dit in de garage te achterhalen.

 

Het gaat hier om een kleine trilling die te voelen is over een afstand van nog geen 1 km.

Zodra dit erger wordt zal ik zeker de garage bezoeken.

Ik ben zeker niet de lease-rijder die zijn auto niet als een goede huisvader beheerd.

De Passat wordt wekelijks gewassen en ook regelmatig van een waxlaag voorzien. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik blijf er mee rijden tot er echt wat stuk gaat (leasing) maar prettig is anders.

Dit kan ik niet helemaal plaatsen, van een leaserijder wordt over het algemeen verwacht dat hij als een goede huisvader voor de auto zorgt. Ook het tijdig melden van gebreken bij de garage hoort daarbij. Even langs de dealer gaan lijkt me dan ook een kleine moeite, als het verholpen is kan je juist weer optimaal van je Passat genieten.

 

 

Ik heb het niet goed verwoordt wat ik precies bedoelde. :embarassed:

 

Ik voel niet elke keer met koude motor die trillingen.

Dus zal ook wat moeilijk worden om dit in de garage te achterhalen.

 

Het gaat hier om een kleine trilling die te voelen is over een afstand van nog geen 1 km.

Zodra dit erger wordt zal ik zeker de garage bezoeken.

Ik ben zeker niet de lease-rijder die zijn auto niet als een goede huisvader beheerd.

De Passat wordt wekelijks gewassen en ook regelmatig van een waxlaag voorzien. :angel:

 

Intussen zijn we een jaar later en heb ik het verschillende keren gemeld bij de garage en hebben ze nooit iets kunnen vinden.

De laatste weken is het echter erger geworden en heb ik toch aangedrongen dat ze eens gingen uitzoeken wat het nu is omdat de Passat eind deze maand einde garantie is.

Garage waar ik op onderhoud ga zei dan via mail dat ze versnellingsbak en alles gingen opendoen.

Ze wilden eerst goedkeuring van de leasemaatschappij dat ze dat mochten doen omdat dat kosten met zich meebrengt die eventueel onder het onderhoudscontract zouden vallen ofwel ten koste van de eigenaar (firma) zijn.

Na wat heen en weer gemail tussen garage, mijzelf, mijn baas, leasingmaatschappij en garage in Antwerpen waar de wagen aangekocht is, besloot mijn baas dat ik hem binnen moest brengen bij de VW garage in Antwerpen.

Donderdagavond dus even gebracht en klachten (sporadisch een trillende koppeling bij vertrek vanuit stilstand) nog eens duidelijk geformuleerd.

Vrijdagmiddag een telefoontje : wagen trilde idd bij de testrit en toen ze hem naar binnen reden hoorden ze de verstuivers "tikken". Wagen aan de computer gehangen = 3 van de 4 verstuivers buiten tolerantie. Ook stond er nog de originele software op en dat terwijl er toch updates voor waren. Die hebben ze bij mijn garage dus nooit ingelezen en de wagen dus ook nooit uitgelezen als ik binnenkwam voor die trilling na te laten kijken. :x

De verstuivers moesten ze bestellen en ze gaan gelijk de 4 verstuivers vervangen (onder garantie).

 

Ik hoop snel een telefoontje te krijgen dat de Passat klaar is want de vervangwagen (2014 VW Caddy 1.6TDi) is toch bijlange niet zo comfortabel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden