Ga naar inhoud

"Afhaalbelevenis Autostadt Wolfsburg"


Jeffrey's

Aanbevolen berichten

Beste Volkswagenrijders.

 

Mijn naam is Jeffrey en ik ben vrij nieuw hier. Ik zal binnenkort (van Ford) overstappen naar een VW Passat.

Nu heb ik gezien dat het mogelijk is om de (nieuwe) auto op te halen bij Autostadt in Wolfsburg.

De site vermeld EUR 119,00 p.p.

Toen ik dit wilde regelen bij de opdrachtbevestiging kreeg ik ineens een bedrag van EUR 144,00 p.p. door.

Met de mededeling dat de prijzen op de site van volkswagen.nl niet meer kloppen. (volgens mij staan deze prijzen er al lang ongewijzigd op).

Mijn veronderstelling dat de kosten rijklaar maken dan (deels) zouden komen te vervallen ging ook niet op.

Volgens mij klopt hier iets niet. De garage hoeft de auto toch niet meer over te laten komen vanuit Duitsland? (transportkosten)

Ik kan me voorstellen dat ook de auto in Wolfsburg bij het afhalen rijklaar moet worden gemaakt, maar om hier EUR 819,00 (standaard) kosten rijklaar maken voor te betalen?

Sterker: de garage waar ik de auto heb besteld rekent hiernaast nog EUR 162,00 voor een volle tank en een (velourse) mattenset. Ook deze komen niet te vervallen, als ik de auto zelf ophaal in Wolfsburg.

 

Heeft iemand hier al meer ervaring mee? Is dit nog wel reeël?

Zijn er hier mensen die uit ervaring mee kunnen vertellen over deze "afhaalbelevenis?"

 

Ik hoor het graag!

 

Thanks

 

 

 

Jeffrey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel mensen kun je meenemen is mischien wel een leuk forum uitje :)

Jammer genoeg heb ik geen ervaring met zo afhaal belevenis ja zou eens bij een andere dealer kunnen kijken hoe die daarmme omgaat.

Succes met je nieuwe bolide trouwens we zien de foto's graag op het forum

 

gr

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook begrepen dat er inmiddels een kleine bijdrage wordt gevraagd. 4 jaar geleden was het nog gratis, en ben toen ook geweest. Reis er naar toe is gezellig. Alle tijd om te praten met je reisgenoot (max. 2 pers. in totaal) in de trein er naar toe. En zo zit je nog eens in de trein, daar kom ik ook nooit meer.

Nachtje slapen in het chique Ritz-Carlton was super. Diner zit niet bij de kosten in. Er zitten wel 2,3 restaurants in het Ritz-Carlton. Ik heb in het 3 Michelin sterrenrestautant Aqua gegeten, dat was erg lekker, maar hou rekening met een Michelin prijskaartje. Wil je goedkoper, dan is reserveren van het restaurant aan te raden.

 

Het rondje langs de fabriek was het leukste, van alle 'events' die ze daar hebben. Gevolgd door het ritje met de Touareg.

 

Kortom, het is leuk om te doen, maar nu er een bijdrage wordt gevraagd twijfel ik zelf ook nog of ik wel of niet ga.

Mbt de matten: In Wolfsburg lag er niks in, maar bij aankomst in NL ben ik naar de dealer gegaan (o.a. voor het plaatsen van andere velgen) en toen zei de verkoper:"Oh, liggen die er niet in, dan zal ik even zeggen dat ze er een mattenset voor je inleggen." En zo geschiedde, geheel kostenloos.

Er zat wel wat benzine in, maar niet veel. Bij het eerste de beste tankstation (50km rijden oid) heb ik hem toen vol gegooid.

 

Jouw dealer probeert je voor wel erg veel zaken te laten betalen. Misschien had je nog wat beter moeten onderhandelen. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begreep gaat een deel van de rij klaar maak kosten naar vw in dit geval.

Dealer moet namelijk ook een bijdrage leveren. Dus als je te veel onderhandeld :P hebt heeft die de rijklaar kosten nodig om de rekening te voldoen.

 

Dit is ook de rede waarom ik niet naar autostadt ben gegaan. De verkoper heeft me de voorwaarde laten zien. :book:

Eigenlijk betaal de verkoper en de koper voor de mooie behandeling bij vw. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 4 jaar geleden de auto opgehaald en moest ruim € 450,- betalen, hoezo gratis?? Heb te weinig onderhandeld zeker :roll:

Belevenis was gebaseerd op 2 personen, heb voor 2 personen bij moeten betalen, €200,- dus totaal ong. €650,-.

 

Door de fabriek was erg leuk, daarna inderdaad gevolgd door de Touareg training. Super allemaal.

Overnachting in het Ritz-Carlton hotel, diner end. was bij de prijs in dus.

 

Heb het even opgezocht maar moest ook nog €773,11 betalen voor het "kosten rijklaar maken" van de auto aan meneer VW. Hebben hiertegen bezwaar gemaakt omdat hierin een groot deel voor het transport v/d auto zit naar Nederland noormaal gesproken. Maar kwam hier niet onderuit :angry::angry: En bij afhalen bleek dat er slechts 15 lt. benzine inzat... :angry: Dit is later verrekend...

 

Veel plezier daar in Wolfsburg en uiteraard met je nieuwe bolide Jeffrey!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de reacties!

 

Ik ben er, na wat heen en weer gesteggel met de dealer inmiddels uit.

- Kosten rijklaar maken blijven inderdaad gewoon gehandhaafd. Dit onder het mom van dat ook de auto in Wolfsburg rijklaar gemaakt moet worden.

- Transportkosten blijven ook gehandhaafd, de auto moet vanuit de fabriek (Emden) ook getransporteerd worden naar die glazen toren in Wolfsburg ipv de dealer in Nederland.

- De kosten, zo staat ook op de site van ATPI.nl zijn inderdaad gestegen van EUR 119,00 p.p. naar EUR 144,00. ATPI is het bureau die alle handelingen en reserveringen overneemt, mocht de klant kiezen voor de "Volkswagen Afhaalbelevenis".

- Ik betaal EUR 329,00 incl btw (inclusief EUR 38,50 voor mijn zoontje van 4 jaar die graag mee wil en ook VW minded is en EUR 2,50 calamiteitenfonds)

- Treinkaartjes zitten hier niet bij inbegrepen, EUR 68,50 p.p. en 50% kind, totaal EUR 171,25. De treinkaartjes zijn ook zelf te boeken via NShispeed.nl

Totale kosten zijn dan geen EUR 171,25 maar EUR 81,00 voor twee volwassen en een kind van 4. De rest van het Arrangement blijft dan gewoon geldig.

- Van die EUR 329 neemt de dealer EUR 175 voor zijn rekening, zodat ik zelf nog maar hoeft te betalen EUR 154,00. Dit heeft de dealer gedaan nadat ik had gezegd bezwaar te maken tegen de kosten rijklaar maken icm afhalen in Wolfsburg.

- Ik ben dus voor 3 mensen kwijt EUR 154,00 + EUR 81,00 = EUR 235,00.

- Last but not least: Mijn werkgever betaalt hiervan nog EUR 175,00 zodat ik zelf nog maar EUR 60 hoef te lappen. Dit staat natuurlijk geheel buiten de perikelen die ik met de dealer heb gehad.

 

Het arrangement bestaat trouwens uit:

- Overnachting met ontbijt in het Ritz-Carlton

- Voucher voor een lunch twv EUR 30,00

- Kadobon twv EUR 20,00 te besteden bij de VW accesoireshop.

- Rondleiding door Autostadt obv een gids

- Fabrieksbezoek per panoramashuttle

- Ervaring glazen toren (waarbij je in een glazen hok gaat zitten en, net als de Volkswagens, even naar boven in één van de "garageboxen" in de glazen toren gezet wordt, kan genieten van het uitzicht ofzo, en daarna weer gaat afdalen.)

- Entree Autostadt voor twee personen, in mijn geval dus voor twee plus een kind.

- Afhalen van de eigen auto in het aflevercentrum, uitleg van de auto in het Nederlands.

- Een voucher twv EUR 50,00 voor brandstof, deze is voor zover ik weet alleen te verzilveren in Nederland, maar dat maakt natuurlijk niets uit.

 

Er zijn nog verschillende opties bij te boeken:

- 3 -gangen diner in Ritz EUR 35,00 p.p.

- Veiligheidstraining EUR 28,00 p.p.

- Zuinig rijden (?) EUR 35,00 p.p.

- Tiguan traning (geen idee wat dit inhoudt)

- Touraeg traning EUR 25,00 p.p.

Deze laatste is denk ik wel erg leuk. Ik heb er niet voor gekozen omdat ik al zoiets met een Landrover heb gedaan, al was dat dan een hele dag.

 

Ik betaal al met al EUR 60,00, dus jah dan is het wel leuk natuurlijk.

 

Bedankt shadow1 voor de info van de benzine, ik zal dit meteen doorspelen naar de dealer, kan hij er alvast rekening mee houden dan ik nog geld van hem krijg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het arrangement bestaat trouwens uit:

- Overnachting met ontbijt in het Ritz-Carlton

- Voucher voor een lunch twv EUR 30,00

- Kadobon twv EUR 20,00 te besteden bij de VW accesoireshop.

- Rondleiding door Autostadt obv een gids

- Fabrieksbezoek per panoramashuttle

- Ervaring glazen toren (waarbij je in een glazen hok gaat zitten en, net als de Volkswagens, even naar boven in één van de "garageboxen" in de glazen toren gezet wordt, kan genieten van het uitzicht ofzo, en daarna weer gaat afdalen.)

- Entree Autostadt voor twee personen, in mijn geval dus voor twee plus een kind.

- Afhalen van de eigen auto in het aflevercentrum, uitleg van de auto in het Nederlands.

- Een voucher twv EUR 50,00 voor brandstof, deze is voor zover ik weet alleen te verzilveren in Nederland, maar dat maakt natuurlijk niets uit.

 

Er zijn nog verschillende opties bij te boeken:

- 3 -gangen diner in Ritz EUR 35,00 p.p.

- Veiligheidstraining EUR 28,00 p.p.

- Zuinig rijden (?) EUR 35,00 p.p.

- Tiguan traning (geen idee wat dit inhoudt)

- Touraeg traning EUR 25,00 p.p.

Deze laatste is denk ik wel erg leuk. Ik heb er niet voor gekozen omdat ik al zoiets met een Landrover heb gedaan, al was dat dan een hele dag.

 

Ik betaal al met al EUR 60,00, dus jah dan is het wel leuk natuurlijk.

 

Bedankt shadow1 voor de info van de benzine, ik zal dit meteen doorspelen naar de dealer, kan hij er alvast rekening mee houden dan ik nog geld van hem krijg!

Destijds was de uitleg in het Duits, voor mij was dat geen probleem, maar wel netjes dat ze nu nederlands aanbieden.

Ik had alle extra 'belevenissen' zoals Touareg, zuinig rijden, en dat kostte allemaal niets extra. De events zijn 'wel leuk' maar ook niet meer dan dat. Het is zeker geen groot spektakel.

 

Diner zou ik alvast erbij boeken, dat loop je geen kans dat het restaurant vol is. Dan wordt het of erg duur, of je moet ergens anders gaan eten.

Als ik die prijzen zo zie, dan is het best wel begrotelijk geworden. Heb er echt noppes voor betaald; de treintickets, alle events, hotelovernachting, tour fabriek, rondleiding Autostadt, afhalen. Denk er nog wel met plezier aan terug.

Moet wel zeggen dat alles in Autostadt ge-wel-dig geregeld is. Overal is voldoende personeel, iedereen is behulpzaam, je voelt je echt superwelkom daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden