Ga naar inhoud

ver- / breedstralers in de bumper


JurgenTDI

Aanbevolen berichten

Wie weet of voor de 3B ver- breedstralers te krijgen zijn, die je aan de linker en rechterkant in de onderkant van de bumper monteren kunt.

 

- Geldt dit ook voor 3B's met intercoolers?

- Hoe worden ze aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vdub's Hella's zijn m.i. het enige 'pasklare' en nette alternatief voor een 3B.

 

Intercooler veroorzaakt qua ruimte niet veel problemen, bij ons niet althans. (1.8T) Krijgt natuurlijk wel wat minder rijwind erop, goede reden om voor een FMIC te gaan. :wink:

 

Ze zijn er wel, ronde verstralers ala 3BG: Vestatec, check op vmaxx.de, deze wil ik uiteindelijk ook. De SMIC op de 1.8T geeft idd geen enkel probleem qua montage, deze zit veel verder naar achteren gemonteerd.

 

OT:De enige reden om een FMIC te monteren is als je een turbo-upgrade gaat doen (K04 of grotere Garrett) en een lagere IAT (Intake Air Temperature) wilt verkrijgen om de turbodruk op te voeren zonder dat je kans loopt op voorontbranding.

 

Wat dat laatste betreft heb ik reeds een Newsouth Performance Powergasket binnen, deze vervangt de pakking tussen inlaatspruitstuk en motorblok en zorgt ervoor dat het inlaatspruitstuk termisch ontkoppeld is van het blok, hierdoor blijft de IAT ook lager, de FMIC is hierdoor niet echt meer nodig. Daarnaast is Tyrolsport.com bezig met het ontwikkelen van een upgraded SMIC voor A4/Passat, deze past op de plek van de orginele.

 

Probleem om een FMIC te plaatsen is wat mij betreft de flens voor de MAP sensor op de SMIC, deze moet je speciaal laten maken/lassen, hier heb ik tot op heden nog niks voor gevonden. De rest is redelijk makkelijk zelf te maken met losse alu buizen en silicone koppelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

okay... ik heb al wat gezien.

Die van Hella zouden idd een goede optie zijn.

 

Helaas wacht ik toch maar even tot ik een grotere IC erbij inhang, ik vindt dat de laadlucht met warm weer niet bijzonder snel of goed wordt afgekoeld, ontdanks dat ik 2 intercoolertjes heb.

 

Met de Hella lampjes erin wordt het gat voor de IC's alleen nog maar kleiner.

 

Ik ga eerst proberen een groter voor het middelste luchtrooster erbij in te hangen. Als dat gelukt is (is een financieel plaatje eigenlijk) denk ik dat de Hella's erin gaan.

 

:wink:

 

thx...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erbij inhangen is dus opgeteld 3 IC's, 2 orginele en de FMIC. Let er wel even op dat hoe meer IC's je erin hangt hoe groter het drukverlies zal zijn wat de uiteindelijke efficientie niet ten goede komt. Daarnaast is een FMIC wel cool qua looks, zeker!

 

BTW een Audi RS4/S4 heeft ook 2 SMIC's en heeft het dubbele aan vermogen en daar werkt het ook naar behoren.

 

Als je dan toch een FMIC wilt hebben zou ik de 2 SMIC's er zeker uit halen ivm beperkende luchtstromen/bochten/drukverlies.

 

Met VAG-COM kun je trouwens de IAT (Intake Air Temperature) meten van je huidige standaard setup, dit zegt iets over de efficientie van je IC's tov de dan geldende buitentemperatuur. Ik zou dit eerst eens doen en dan pas zeggen dat de 2 SMIC's niet genoeg koelen, meten is weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vond deze op ebay.com, komen uit Hong Kong en zijn de OEM Chinese mistlampen voor de 3B, er is wel wat maatwerk nodig aangezien de Chinese bumper verschilt met de europese. In China hebben ze geen 3BG/B5.5 als opvolger van de 3B/B5 maar een soort B5.25 met deze mistlampen.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... AMEWA%3AIT

 

Daarnaast heb ik een pasklare flens gevonden/bestelt voor de MAP sensor tbv de FMIC, ik ben eea aan het verzamelen hiervoor en dit was het tot nu toe ontbrekende stuk. Aangezien ik tevens binnenkort een K04 ga installeren leek me een FMIC wel erbij passen. Als het zover is maak ik wel een nieuw topic met nadere info. Als er nu al belangstelling is voor de MAP flens dan kan ik wellicht de bestelling aanvullen. De flens komt van www.42draftdesigns.com .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond deze op ebay.com, komen uit Hong Kong en zijn de OEM Chinese mistlampen voor de 3B, er is wel wat maatwerk nodig aangezien de Chinese bumper verschilt met de europese. In China hebben ze geen 3BG/B5.5 als opvolger van de 3B/B5 maar een soort B5.25 met deze mistlampen.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... AMEWA%3AIT

 

 

ik vraag me af hoe die moeten passen... die lijken nl niet op de originele roosters die erin zitten... en die rare hap uit de bovenkant..

Link naar reactie
Delen op andere sites

een FMIC........

De SMIC..........

een lagere IAT (Intake Air Temperature)......

een Newsouth Performance Powergasket........

het inlaatspruitstuk termisch ontkoppeld.........

de flens voor de MAP sensor op de SMIC

 

De rest is redelijk makkelijk zelf te maken met losse alu buizen en silicone koppelingen.

 

Als de rest makkelijk is lijkt het me geen probleem 8O 8O 8O

 

Abacadabra. Ik snap er de ballen van, hoeft ook niet. Anders gezegd lees ik hier een instructie voor Technisch Lego terwijl ik nog geeneens toe ben aan Duplo.

 

Gelukkig heb ik meer verstand van luiers verschonen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden