Ga naar inhoud

kofferbak


Teddemans

Aanbevolen berichten

Hier mijn eerste post...uit Overijssel.ik heb net een sedan 1.8 20V Highline uit 1999 aangeschaft en heb er tot nu toe erg veel schik van.alleen is me op gevallen dat mijn kofferbak erg slecht open en dicht gaat.Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan niet vinden waar het aan zou kunnen liggen.Ik had aan de gasveren gedacht, en dus een paar nieuwe gehaald(kassa bijna 50 eurie)gemonteerd en wat denk je......dus niet. De deksel gaat niet uit zichzelf omhoog en het sluiten gaat ook erg zwaar.Iemand die hiervoor een oplossing weet??? bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoop toch niet dat er schade is geweest.is iig nix van te zien. en aan het slot ligt het denk ik niet.hij gaat namelijk wel gewoon open alleen dan niet soepel naar boven en weer naar beneden.je moet echt wel een beetje drukken de klep een beetje helpen zeg maar....ik hoop echt dat het een kleinigheidje is

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klep bij mij gaat niet uit zichzelf open, je moet hem een zetje naar boven geven en naar beneden moet je evengoed duwen. Niet dat het heel zwaar gaat, maar het is ook niet zo dat je met 1 vinger de kofferbak dicht duwt. Als je de gasveren al vervangen hebt kun je nog de scharieren ff checken of die soepel gaan. Als dat allemaal in orde is lijkt het me dat het gewoon zo hoort. Als je garantie hebt zou je ook de garage waar je de auto gekocht hebt er even naar kunnen laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3B sedans willen nog wel eens problemen hebben met het plastic klepje onder aan de auto zelf.

Dit kan scheef weg klappen en zo klem komen te zitten.

Dat is het enige dat ik me kan voorstellen...

 

Als je twijfelt of iets er raar uit ziet of niet kun je misschien het beste een foto maken en die hier posten.

 

Succes ermee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst hartelijke dank voor jullie reacties..echt top.De klep gaat zeer zeker niet uit zichzelf open en dicht.maar ik moet hem naar mijn idee te zwaar naar boven en beneden duwen.alleen het laatste stukje voel de gasveren hun werk doen.ik kan aan de scharnieren ook niets zien,ik heb ze ingespoten met siliconenspray, maar ook dat werkt niet. Weet niet wat je bedoelt met het plastic klepje ReneR misschien kan je dat uitleggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat er roest in de sharnierpunten komt. Nieuwe dempers helpen niet omdat die (zoals het woord zegt ) alleen maar dempen en niet helpen om de klep omhoog te doen. Wat je moet doen is de scharnierpunten goed met kruipolie inspuiten en dan de klep zijdelings flink heen en weer bewegen. Dus niet op en dicht doen maar naar links en naar rechts trekken. Natuurlijk niet zo ver dan je alles kromtrekt maar je moet wel even goed heen en weer gaan en in alle standen van de klep. Dan breekt de roest zoveel mogelijk af en komt de kruipolie op de juiste plekken. Nog een paar keer inspuiten met kruipolie en dan zou de klep weer veel soepeler moeten gaan. Werkt bij ons op het werk altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij gaat ook niet automatisch omhoog... :embarassed:

 

Euh ik heb het over de achterklep he :lol:

 

Ik heb wel problemen gehad met de sluiting. Daarvoor moest ik de pin een paar milimeter verschuiven zodat deze weer goed in de vergrendeling valt.

 

Voor de rest moet ik hem ook wel omhoogduwen en omlaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik heb ook lang achter een oplossing gezocht om de achterklep op een aanvaardbaar niveau te openen en sluiten. Je komt in de regen aanlopen met een volle boodschappentas om deze zo snel mogelijk in de koffer te deponeren. Dit is een ergernis die ik bij de 3B en 3BG heb ervaren. Alles met verschillende soorten olie proberen op te lossen zonder succes. Het wordt na verloop van tijd alleen maar erger met olie. Redelijke oplossing heb ik gevonden in PTFT spray. Haal eerst alle olie zoveel mogelijk van je delen af waar je eventueel op gespoten hebt.

Vervolgens spuit je alle bewegende delen van de bevestiging in + de stang van de gasveren.

Vervolgens beweeg je met de klep op en neer om het geheel zijn werk te laten doen. Als je dit met tussenpozen even herhaald zal je zien dat het helpt. Perfect wordt het echter nooit, maar het is een stap in de goede richting. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden