Ga naar inhoud

TOKSPEED Grill


Hiddem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Verleden week mail gekregen van e-Bay Nederland.

Deze gaven mij ongelijk v.w.b. de aankoop van deze grill.

M.a.w. ik had maar beter moeten lezen. :evil:

 

Gisteren mail gekregen van e-Bay Duitsland.

Hierin deelde men mij mee, dat men de advertentie had verwijderd omdat de aanbieder tegen de regels van e-Bay gehandeld had. :)

 

Helaas staat er nog wel in, dat als je de grill reeds verworven had, dat je nog wel de verpichting hebt om te betalen. :x

 

Ik ga nu weer mailen met e-Bay, want ik ga dit niet betalen. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga de mijne morgen monteren ....

Mijn visie van hoe hij geïnstalleerd moet worden :

 

- Grill ervoor houden, en met een priem ofzo de gaten markeren in de grilletjes.

- Grilletjes eruit halen en de gaten boren

- Grilletjes terugzetten en de tokspeed erop schroeven

 

Iemand beter idee of is dit gewoon hoe het moet ? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk...geen ge-emmer. Binnenkomen, uitpakken en monteren :)

 

Benieuwd naar de foto's!

Ik zou willen dat 't bij mij zo simpel was.... Vanmiddag dus met de kids naar de film geweest; terwijl mijn handen jeukten om mijn gril te monteren en de auto eens goed te wassen en te stofzuigen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne zit er ook op ....

Maar ik vind de handleiding behoorlijk vaag als ik eerlijk moet zijn.

 

Gewoon goed verstand en grof geweld :P

 

Ding ervoor houden, eerst de zeikanten vastschroeven, en daarna moet je je lamelletjes wat buigen om bij de andere bevestigingspunten te komen.

Ik heb niks geboord,gewoon de schroefjes zelf erin laten tappen.

 

Foto's in mijn Foto Topic :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Om niet weer offtopic te gaan in het mistlampringen topic, deze topic maar weer eens boven water getoverd.

 

Mijn bestelde TokSpeed grill is vanmiddag aangekomen. Nu even afwachten tot het wat droger wordt buiten en ik hem kan plaatsen (ziet er alleen niet zo best uit met de weervooruitzichten). Ondertussen heb ik met de zoekfunctie en de reactie in de mistlampringen topic wat montage-gegevens opgeschreven, alleen is mij één ding nog niet duidelijk geworden.

 

Ik heb gelezen dat je de lamellen in het middelste gedeelte van de grill waar de TokSpeed komt af kunt halen/trekken. Dat lijkt mij ook wel nodig, omdat ik anders boven en onder de TokSpeed niet vast kan schroeven en voorboren. Zit daar ook nog een aanbevolen volgorde in? En kan ik na het plaaten van de TokSpeed de lamellen dan weer makkelijk terugplaatsen?

 

Ik ben niet supertechnisch aangelegd, dus voor de zekerheid vraag ik het even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VW Marco: :sorry: dat was mijn fout.

 

Als je kijkt naar pagina 2 en 3 van deze thread zie je daar waarschijnlijk een iets andere versie van de TokSpeed grille dan jij nu hebt?

Huh, hoor ik je al denken... :blink:

 

Als je goed kijkt op de foto's zie je dat de chromen rand bij die versie echt IN de lamellen valt, er zitten inkepingen in de zijkanten van de TokSpeed grille. Dat is de 1e generatie zeg maar.

 

De TokSpeed grille die jij nu hebt is aan de achterkant geheel glad en vlak, en zijn er geen inkeping ingefreesd waar de lamellen in zullen vallen, correct? :?:

 

Indien dat inderdaad het geval is, (geen inkepingen voor het laten rusten van de TokSpeed grille op de lamellen, wat de positionering zou helpen) dan kan je m.i. het beste je lamellen het beste laten zitten.

 

Omdat de TokSpeed glad is aan de achterkant, moet het positioneren (nauwkeurig) op het oog plaatsvinden. Ik raad je aan hier voor breed plakband (bijv. duktape) te gebruiken. Dus goed kijken dat de TokSpeed goed vlak en rondom goed aansluit en niet te veel naar boven, onder, links of rechts zit.

 

Daarna, als je tevreden bent over de positie, tape goed aandrukken voordat je gaat boren. Daarna met kleine schroevendraaier de lipjes (1x links, 1x rechts, 2x boven, 2x onder) aandrukken vlak op de bumper terwijl je boort.

Terwijl je boort kan je met je vinger en schroevendraaier de lamellen iets opzij/omhoog duwen (lees: uit de weg). Span hert bijgeleverde boortje zo ver mogelijk uit je boormachine, (dus zo lang mogelijke boor) zodat de kop van de boormachine niet tegen de lamellen aan loopt.

 

Natuurlijk boor je zo (iets) schuin het gaatje voor de schroeven, maar daar kom je niet omheen. Als je de TokSpeed vast schroeft kan je kruiskopschroevendraaier toch niet loodrecht op je bumper staan door zijn lengte. Omdat je (iets) schuin boort, heb je dus ook iets meer "vlees" is mijn persoonlijke mening. En kan je er altijd gemakkelijk bij om de boel lost te schroeven als de TokSpeed verwijdert moet worden.

 

Overigens, de TokSpeed moet er af als je de ondergrille zou willen verwijderen. En als ik TokSpeed, de fabrikant goed begrijp, geven zij ook niet expliciet aan dat je de ondergrille moet verwijderen.

 

Dus: je zult altijd eerst de ondergrille moeten terugplaatsen voordat je de TokSpeed kunt monteren.

 

Vandaar mijn advies, goed positioneren, niet de ondergrille verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het tussen de buien door even geprobeerd, alleen krijg ik de zijkanten vast. Boven en onder wil niet omdat er geen ruimte is voor een schroevendraaier of boormachine. Ik kan de lamellen ook niet uitrekken, omdat op het punt waar de schroefgaten zitten, de lamellen vast zitten aan een verticale plastic stijl. Rooster er uit halen is inderdaad ook geen optie, want die krijg je dan niet meer terug als de Tokspeed er op zit.

Iemand een technische suggestie? Ik zou het zo even niet meer weten.

Reachts naast die schroefplaatsen zie je die verticale plastic stijl die ik bedoel.

post-3626-1423822358,8502_thumb.jpg

post-3626-1423822358,9752_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan lamellen best iets opzij duwen

 

boortje idd op max stand in de tol, (ik had lamellen ook beetje afgeplakt omdat je toch met met accutol er tegenaan komt) en met een handschroevendraaier de schroefjes erin draaien.

 

er ligt toch ducktape in de buurt:

zet schroefje op de kop van schroevendraaier en plak klein stukje ducktape rondom over schroevendraaier en schroefje, zo voorkom je dat schroefje van schroevendraaier afvalt, schroef is namelijk van rvs en die blijven niet op magnetische kop van schroevendraaier zitten

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden