Ga naar inhoud
  • 0

vraag spoelmiddel


supergrover

Vraag

Heren,

 

Het bekende sludge probleem begint zich volgens mij bij mijn wagen weer aan te melden, aangezien ik al 1 keer eerder een motor heb moeten vervangen door dit probleem wil ik bij de eerste verdenking hiervan gelijk actie nemen.

Ik had begrepen dat er middelen zijn om het blok te spoelen, ook tijdens gebruik.

Had iets gelezen over forte motor flusch , auto-rx en sea foam, kan iemand vertellen wat ik het beste kan gebruiken, of juist niet?

Misschien zijn er nog andere opties?

Na het spoelen alles weer nieuw erin olie en filter ik heb al een groter oliefilter maar ik denk dat ik dit keer maar de grootste er op zet.

 

gr Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb vorig jaar Forte-engineflush gebruikt(heb een 3B, benzine 1.8). Op flesje stond vermeld: toevoegen aan motorolie en de motor 30 minuten onbelast/stationair laten draaien. Dit dus volgens instructies gedaan. Olie kwam er zwarter dan zwart uit :o

 

Mja, olie opgevangen uit je carter is toch al donkerder van kleur als aan je peilstok, maar toch..

 

Ik heb dit gedaan omdat ik niet wist welke olie er in de motor zat en ik heb daarna olie met de juiste vw-specificatie vervangen. Ik had geen last van sludge, wilde gewoon dat de eventueel aanwezige vervuiling eruit ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gisteren het goedje bij de olie gedaan, motor tijdje laten draaien, filter en olie ververst.

Rijden ging goed , blij verrast op snelweg zelfs stuk 140 echter toen ik naar huis reed en voor een stoplicht wegreed kwam helaas de melding weer.

Daarna nog een paar keer groot stop! en allelei piepjes pfff.

Laat nu het carter er onderuit halen en het filter wat daar zit vervangen.

 

Zou het ook kunnen dat de sensor van de oliedruk kapot is, of is dit niet echt aannemelijk?

 

Iemand nog andere optie's waar ik gelijk naar kan laten kijken?

 

 

gr Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan maar zo dat de sensor defect is. Je kan hem altijd vervangen. ding kost geloof ik iets van twee tientjes.

En anders toch het carter los.

Ik heb in 2009 ook het blok moeten vervangen door uiteindelijk sludge.

In oktober laat ik weer olie verversen met een spoelbeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig heb ik gisteren eindelijk mijn olie en filter gewisseld en daarbij het eerste flesje Auto-RX toegevoegd.

Ben benieuwd als ik straks voor de 1e keer het filter ga wisselen hoe dat het er vanbinnen uitziet.

Hopelijk heeft het het gewenste resultaat en hoef ik niet nog straks de carterpan en kleppendeksel open te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden