Had een paar weken geleden een motormanagement storings melding.
Je moet als Passat rijder wennen aan het feit dat er af en toe een dashboardlampje gaat branden i.c.m. met de waarschuwing "Werkstatt besuchen!" Nu, dat laatste probeer ik toch zoveel mogelijk te voorkomen. Auto thuis uitgelezen en gaf storing van defect gasklephuis. Turboslang losgetrokken en gevoeld aan de klep, stond open en kon hem niet bewegen, zat zo vast als een huis. Heb slang weer gemonteerd en ben ermee blijven rijden tot ik een ander gasklephuis had 2 weken later. Omdat de ECU constant de storing i.c.m. een vervelende PING blijft geven heb ik de stekker van het huis losgetrokken, alleen het gele lampje van het motormanagement blijft dan branden.
Prijs gasklephuis varieert tussen de 270 en 330 euro! Een hoop geld voor een m.i. nutteloos stuk "inlaatpijp", geeft iets meer rust bij het afzetten van de motor maar met die kapotte klep ging het afzetten ook prima. Heb uiteindelijk via internet bij een sloop een gelijkgenummerd gasklephuis van een golf gevonden voor 100 euro. Huis even aan de stekker gehangen voor ik de oude ging verwijderen, je ziet bij het afzetten van de motor dat ie keurig 3 seconden dichtklapt. Huis gemonteerd, 20 minuten werk en alles werkt weer naar behoren.
Wilde natuurlijk wel de oorzaak weten en heb het oude huis open gemaakt (zie foto) en het zat vol met olie smurrie uit het inlaatkanaal.
Vraag:
1: is deze olie de veel voorkomende oorzaak van het kapot gaan?
2: voor de elektronica experts: is de Ecu niet te misleiden door het stekkertje ergens mee door te verbinden zodat je deze kapotte klep laat zitten zonder dat je een storingsmelding krijgt en 300 euro in je zak houdt?
Vraag
Willem nunspeet
Had een paar weken geleden een motormanagement storings melding.
Je moet als Passat rijder wennen aan het feit dat er af en toe een dashboardlampje gaat branden i.c.m. met de waarschuwing "Werkstatt besuchen!" Nu, dat laatste probeer ik toch zoveel mogelijk te voorkomen. Auto thuis uitgelezen en gaf storing van defect gasklephuis. Turboslang losgetrokken en gevoeld aan de klep, stond open en kon hem niet bewegen, zat zo vast als een huis. Heb slang weer gemonteerd en ben ermee blijven rijden tot ik een ander gasklephuis had 2 weken later. Omdat de ECU constant de storing i.c.m. een vervelende PING blijft geven heb ik de stekker van het huis losgetrokken, alleen het gele lampje van het motormanagement blijft dan branden.
Prijs gasklephuis varieert tussen de 270 en 330 euro! Een hoop geld voor een m.i. nutteloos stuk "inlaatpijp", geeft iets meer rust bij het afzetten van de motor maar met die kapotte klep ging het afzetten ook prima. Heb uiteindelijk via internet bij een sloop een gelijkgenummerd gasklephuis van een golf gevonden voor 100 euro. Huis even aan de stekker gehangen voor ik de oude ging verwijderen, je ziet bij het afzetten van de motor dat ie keurig 3 seconden dichtklapt. Huis gemonteerd, 20 minuten werk en alles werkt weer naar behoren.
Wilde natuurlijk wel de oorzaak weten en heb het oude huis open gemaakt (zie foto) en het zat vol met olie smurrie uit het inlaatkanaal.
Vraag:
1: is deze olie de veel voorkomende oorzaak van het kapot gaan?
2: voor de elektronica experts: is de Ecu niet te misleiden door het stekkertje ergens mee door te verbinden zodat je deze kapotte klep laat zitten zonder dat je een storingsmelding krijgt en 300 euro in je zak houdt?
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten