Ga naar inhoud
  • 0

Schakelprobleem 3C


A3i

Vraag

Wat moet ik doen...............!? Als ik bij een stoplicht stil sta, en ik heb net een km of 50 achter elkaar gereden, en ik wil daarna wegrijden dan heb ik een probleem bij het schakelen van z`n eerste naar z`n tweede versnelling. Dan gaat dan met nogal wat tandengeknars. Alleen als ik zeer, maar dan ook zeer langzaam overschakel is de kans groot dat ik niets hoor.

 

Maar nogmaals alleen als ik geruime tijd heb gereden. Als de motor koud is, is er niets aan de hand.

 

Btw het betreft een 3c 2.0 FSI.

 

Ik verneem graag jullie reacties. :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De synchromesh....!? Er staat nog geen 50000 km op de teller! Dat zou toch niet moeten kunnen?

 

Denk dat ik eerst de olie maar eens laat vervangen en kijken of het dan nog gebeurt. Anders heb ik een aardig kostenpostje. Weet iemand wat dit kost???

 

NB: bedankt voor de reacties overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vanwaar de auto komt mag geen probleem zijn

is gewoon hetzelfde product en dat moet goed zijn

als ze niks willen doen , garantie of zo dan laat je maar iets weten dan help ik je wel met een andere versnellingsbak te zoekn en eventueel de montage daarvan

en je moet dan de code van je bak doorgeven , die code staat in het begin van je service boekje op die sticker op de eerste pagina

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo.... dat is wel heel netjes Guy. Knoop ik er gelijk een dagje uit aan vast met de vrouw. Hasselt is een gezellig stadje.

 

Ik ga morgen even naar de dealer, dan zal ik eerst daar het onderwerp eens aan snijden en kijken wat hun standpunt is in deze.

 

O eeuhh.... aan mijn beide linkerhanden zal je weinig hebben, vraag maar Matthijs.. :wink:

 

Tot horens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vanmiddag bij de dealer geweest........ synchromesh moet vervangen worden. Kosten: € 1500,-!! coulanceregeling: NUL komma NUL!!!!

 

Jullie mogen rustig weten dat ik hier niet gelukkig van word als particuliere passat rijder. Snap nog steeds niet dat zoiets kan. :(:(:( ik heb er geen woorden voor:dots:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraag het eens na bij Autohaas in Zutphen.. daar waar wij de sleuteldag gehad hebben afgelopen mei. Zeg gewoon dat je via het forum bij hen terecht gekomen bent en leg je probleem voor IVM coulance..

 

Mocht dat niet helpen dan heb ik in de buurt denk ik wel een goed adresje voor je die de bak wel kan herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs, bedankt voor je aanbieding. Ik heb afgelopen vrijdag een mail gestuurd naar PON. Als ze hier niet op ingaan dan ben ik voornemens een brief te schrijven naar VW Duitsland aangezien ik dit te zot voor woorden vind dat zo`n synchromesh stuk kan gaan bij 60.000 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor het aanbod Matthijs. De prijs is overigens naar boven bijgesteld, ruim 1800 euro. Hij gaat volgende week naar de garage.

 

Vandaag contact gehad met Autohas in Zutphen. Deze meneer heeft me alles even goed uitgelegd en aangezien het een geimporteerde auto betreft heb ik eigenlijk al mazzel dat ze me een korting bieden van 10%. daadwerkelijk prijs was namelijk ruim 2000 euro.

 

De reden dat ze hem helemaal vervangen heeft te maken met het gegeven dat de ring of tandwiel welke kapot is, de andere onderdelen van de synchromesh reeds beschadigd kan hebben. Als je dus alleen de ring of tandwiel vervangt is de kans redelijkerwijs aanwezig dat ik binnen een jaar weer een probleem heb. enfin ik zit met de gebakken peren.... :(:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is niet gek wat je zegt Nard. Vanmorgen contact mee gehad. Zij zijn er net zolang mee bezig. Kosten komen hoger uit. (Arbeidsloon ligt hoger) Ze willen wel een stukje tegemoetkomen. Maar als ik de kosten van benzine en een eventuele overnachting bij elkaar optel speel ik ongeveer kiet. En ik moet vrij nemen. Het is voor mij 700 km heen en weer. Is precies een tank benzine. Het is gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen vrijdag m`n Passat weer opgehaald. Ruim 1800 euro armer. Schakelt wel weer goed. Vandaag heen en weer naar Utrecht geweest, geen problemen geconstateerd. O enne..... beste particuliere rijders van Passat ik gun jullie deze kosten echt niet!!!!!

 

De monteur zei overigens wel dat de ringen nu van kobalt waren voorzien. dan mag het niet meer slijten. Ik geloofde hem, als A-techneut, op z'n woord. Het geeft mij overigens wel "voer" om hier iets mee te gaan doen richting de fabrikant van VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geef je weinig kans want er zijn namelijk wat wachtenden voor je:

 

- brandstofpomp in de tank

- tandempomp

- Siemens verstuivers

- kettingwiel oliepomp

- stuurmodule

- kabelboom

- draagarmen

- roest op onderzijde van de achterklep

 

ben ik nog wat vergeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden