Ga naar inhoud

Mega probleem (denk ik)


Madman

Aanbevolen berichten

Nou het zit zo euh je hebt de aandrijf assen die van het moter blok uit gaan en naar de voor wielen gaan.

Daar tussen heb je nog twee gewrichten en daarom heen zitten rubbers.

NOu de rubber zijn bij mij aan bijde kanten gescheurd en het vet zit nou rond men wielkasten :shock::shock:

 

Nou weet ik niet hoe die rubbers heten??

 

Ik moet ze gaan vervangen of laten vervangen maar wat zou het kosten plaatje kunnen zijn?

 

b.v.d

 

Gr Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er toevallig afgelopen gisteren ;) nog een vervangen, de buitenste rechterhoes.

 

Is idd met een krik iets van 45min werk per kant, incl het in en uitbouwen

 

Op een brug zou het iets sneller kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is erg makkelijk maar verschrikkelijk smerig werk, je moet wel over veel gereedschap beschikken

 

1. een inbus 10(d8 ik) om asmoer los te draaien(doe dit als auto nog op wielen staat)

 

2. opkrikken en wiel eraf

 

3. een 12-kant om aan de bakzijde een stuk of 8 bouten los te draaien en ik denk iig 1 lang verlengstuk

 

4. dop 17 om remmen volledig te verwijderen incl remschijf en klauw.

 

5. dop 16 om veerpoot in motorruimte (3x) los te draaien(ivm uitlijning voorkomen)

 

6. dop 16(d8 ik) om draagarm los te maken(kogel precies midden onder ashoes)

 

7. veerpoot aan de kant duwen en naar je toe trekken

 

Als het goed is krijg je de as er dan uit.. evt mbv een schroevendraaier waar de asmoer zat even drukken.

 

ashoeset bestaat uit hoes, zakje vet voor in homokineet, en wat ringetjes

 

dan de klemmen van de hoes doorknippen en doe de as in de bankschroef en tik voorzichtig de homokineet eraf en haal de hoes eraf.

 

Doe het vet volledig in de homokineet en doe de kleine sluitring om de as dan de hoes er weer op en de grote ring eroverheen, let op verdikking op as, daar moet smalle deel van hoes in/achter vallen ivm klem.

 

Druk homokineet weer op de as en doe de hoes eromheen, knijp met een knijptang de beide sluitringen aan.

 

Bouw het zaakje weer terug onder de auto. Omdat je nu de veerpoot boven en onder losgehaald hebt en NIET alle spoorstangen en bovenste armpjes is het niet nodig de auto uit te lijnen.

 

 

Dat was het geloof ik.... suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden