Ga naar inhoud

Slecht zicht door voorruit bij regen


ElRonno

Aanbevolen berichten

Nog maar een vraag waarop ik met de zoekfunctie geen antwoord kan vinden.

 

Bij regen wordt de voorruit van mijn net aangeschafte Passat (2000, bijna 180.000km) bijna ondoorzichtig. Ditzelfde probleem had ik ook met mijn Golf toen ik deze op dezelfde kilometerstand wegdeed. Daartussen heb ik even in een splinternieuwe leasewagen gereden met perfect zicht, daarom valt het me nu weer zo op.

 

De ruit is niet vies of vet, het is ook geen was. Is dit gewoon slijtage van het oppervlak?

 

Ik heb wel eens gelezen over nano-spul wat je erop kunt smeren om de ruiten schoon en waterafstotend te maken. Wie heeft daar ervaring mee of een andere oplossing? (Bijvoorbeeld https://webwinkel.anwb.nl/published/webshop/artikelen/reisartikelen/nano-ruitenbescherming.nl.html)

 

Een nieuwe voorruit zal wel een hele dure optie zijn. Waar moet ik dan op rekenen in aanschaf en montagetijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw voorruit = gratis via de verzekering... (WA +)

 

Voor de ster kan ik wel zorgen:)

 

 

Wat je nog wel ff kan proberen: Raam binnen en buiten schoonmaken met MOtip window cleaner, dat schuim. Werkt perfect!

 

Erop spuiten, inwrijven, en weer goed droog wrijfen.

 

Niewe ruitenwissers is natuurlijk ook een handige oplossing:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Golf bleek het niet aan de wissers te liggen, die zijn vaak genoeg vernieuwd maar dat hielp niet echt. Dus dat zal het ook hier niet zijn denk ik... :(

 

En een nieuwe ruit via de verzekering zal meer vereisen dan een sterretje dacht ik toch :angel:

 

Ik heb een aantal adviezen voor je: om te beginnen absoluut nieuwe ruitenwissers monteren, scheelt gigantisch, ik laat ze elke plmn 18000km vervangen, en elke keer weer een openbaring.

 

Ik zou zeker geen shit op je voorruit smeren die de ruit waterafstotend maakt zoals bijv. rainX voor de zijruiten/ spiegels is dit wel ideaal, maar op de voorruit werkt het alleen als je harder dan 50-80 rijd, daaronder blijven de druppels liggen en moet je wissen, wissen met dat goedje op je voorruit betekend een witte waas en die wil je niet.

Als je een regensensor hebt, denk die (door de waas) de hele tijd dat de ruit nog nat is en blijft als een bezettene te keer gaan.

 

Ik heb bij mijn nieuwe passat 28000 km geleden origineel spul van de dealer erop gesmeerd, en ik krijg het er niet meer af, zelf de dealer is 2 uur bezig geweest de ruit te strippen, maar het moet gewoon slijten.

Wat je wel kunt doen is je ruit laten polijsten oid kijk anders eens op: www.holland-glasrenovatie.nl

 

Maar ik weet zeker dat het al enorm scheelt als je nieuwe ruitenwissers monteerd en dan natuurlijk geen goedkope troep maar origineel (Bosch oid).

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Golf bleek het niet aan de wissers te liggen, die zijn vaak genoeg vernieuwd maar dat hielp niet echt. Dus dat zal het ook hier niet zijn denk ik... :(

 

En een nieuwe ruit via de verzekering zal meer vereisen dan een sterretje dacht ik toch :angel:

 

 

Maar ik weet zeker dat het al enorm scheelt als je nieuwe ruitenwissers monteerd en dan natuurlijk geen goedkope troep maar origineel (Bosch oid).

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Volkswagen gebruikt naar mijn mening nog steeds Gewoon Valeo.

 

Nog een leuk verhaaltje:

 

Klant komt met een GOLF IV. NIeuwe ruitenwissers, bij een grote beurt enz. Er moesten PER SEE orriginele onder. Dus wij ff de dealert bellen, en wat krijgen we: Valeo, dezelfde als we ook al hadden hangen, maar dan 5 euro duurder.

 

Ach, de klant is koning :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ silvergreylowe.. dan ligt het denk ik aan je armen, wat het beste is op een 3B ook de armen nemen van de 3BG.

 

JE kan natuurlijk ook je armen iets buigen waardoor ze beter op het raam drukken.

 

Het allerbeste is natuurlijk om de AEROTWIN armen te kopen, en de wisserbladen.

 

Kost wat, hebbie ook wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem bij regen en vooral als het donker is, mijn wagen heeft ook al 180000km gedraait erg irritant dacht al dat het aan mijn ogen lag, vooral als er verkeer tegemoed komt is er bijna niets meer te zien.

 

Ik denk dat mijn raam versleten omdat er zoveel door heen gekeken is, dat is ook een veel voorkomend probleem met mijn zonnebril

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe hetzelfde wat sam_v5 zegt...

Het citroen sap breekt namelijk het vet af dat vaak hecht aan de ruit...

Vetdeeltjes afkomstig van de weg maar ook vaak van de bomen.

Bij een poetsbeurt een beetje citroensap erover heen en met een droge krant droog vegen.

 

De binnenkant maak ik ook met een doodgewone krant schoon

Gewoon wat glas reiniger op de ruit spuiten (beter iets te weinig dan te veel) en dan met een droge krant droog vegen.

De krant neemt het vet op.

Aan de binnenkant pak ik geen citroen om dat ik dat nog erger vind ruiken dan glas reinig spul.

 

btw... De valeo armen van de 3BG passen gewoon op de 3B... sterker nog... officieel zijn er geen valeo armen voor de 3B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een waas op de vooruit is meestal het gevolg van vervuiling op de vooruit.

Dit kan was zijn, of andere middelen die op de ruit zijn aangebracht.

Dit is zeer moeilijk te verwijderen. :angry:

Bij moeders even om CIF Power Cream met bleek vragen. Wel uitkijken met dit goedje voor je lak, rubbers en ruitenwissers. :wink:

Na of tijdens het reinigen geen doekjes gebruiken die zijn gewassen door moeders, want ze hebben de gewoonte alles te wassen met wasverzachter. En dat wil je niet op de ruit hebben, want dan kun je weer van voor af aan beginnen. :blink2:

Je gebruikt het best onbehandeld keukenpapier, of als ReneR oude kranten.

Ik houd ze schoon met Glassex Glas & Multi Active Foam. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Golf bleek het niet aan de wissers te liggen, die zijn vaak genoeg vernieuwd maar dat hielp niet echt. Dus dat zal het ook hier niet zijn denk ik... :(

 

En een nieuwe ruit via de verzekering zal meer vereisen dan een sterretje dacht ik toch :angel:

 

 

Maar ik weet zeker dat het al enorm scheelt als je nieuwe ruitenwissers monteerd en dan natuurlijk geen goedkope troep maar origineel (Bosch oid).

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Volkswagen gebruikt naar mijn mening nog steeds Gewoon Valeo.

 

Nog een leuk verhaaltje:

 

Klant komt met een GOLF IV. NIeuwe ruitenwissers, bij een grote beurt enz. Er moesten PER SEE orriginele onder. Dus wij ff de dealert bellen, en wat krijgen we: Valeo, dezelfde als we ook al hadden hangen, maar dan 5 euro duurder.

 

Ach, de klant is koning :lol:

 

om je ff uit de droom te helpen heb ik gelijk maar even een foto gemaakt van de nummers op mijn wisserblad, eind december vervangen door de dealer hier in Steenwijk.

 

als de officiele dealer Valeo naar jou toe stuurt dan is het gewoon DE STEALER

 

(trouwens valeo en Bosch zijn beide erg goede merken voor wisserbladen, maar dat is mijn mening (daarom zei ik ook Bosch oid))

post-2354-1423822099,3339_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden