Ga naar inhoud
  • 0

chippen variant 2004 met 155dkm of niet ??


DON2006

Vraag

Hallo, ik ben nieuw hier en heb na me netjes voorgesteld te hebben ff een vraagje ;)

 

Ik ben voornemens mn variant te chippen, maar vraag me af of dit wel zo verstandig is vanwege de km stand,...

 

Hij is uit medio 2004 en heeft 155 dkm gelopen.

 

Ik moet hem nog krijgen, dus de vorige eigenaar (lease) heeft aardig wat snelweg km's gereden in net 2,5 jaar ;)

 

Graag jullie visie.

 

ow en het is een 74kw (100pk) versie...

 

alvast bedankt !

 

gr DOn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
De meesten hier hebben ervaring met http://www.jdengineering.nl met de standaard chip krijg je ongeveer 130pk.. maar je kan er daar ook 1 op maat laten maken.

 

Op papier iig 130pk.. vooral de 100pk's krijgen meestal zo tussen de 145 en 150pk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou oke ik ben benieuwd ! haha maar ik ahd door jullie antwoorden toch nog een aantal nieuwe vraagjes ;)

 

- Waar zit die JD-tuning ? en wat zijn de 'clubkortingen' dan ;)

- 155dkm geen probleem, maar heeft chippen concequenties voor de levensduur van de motor in de toekomst ??

- 130 pk op papier ?? en dit wordt waarschijnlijk 145/150 pk ? waarom zeggen ze dit niet dan ? dat zou toch beter verkopen ???

- Wat zijn de verwachtte prestaties (acceleratie/topsnelheid/verbruik) ??

 

gr Don

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

- Waar zit die JD-tuning ? en wat zijn de 'clubkortingen' dan

 

Het is JDEngineering en ze zitten aan de Hanzeweg 22 in Lochem(Gld), clubkorting is er niet meer.

 

- 155dkm geen probleem, maar heeft chippen concequenties voor de levensduur van de motor in de toekomst ??

 

Nee

 

- 130 pk op papier ?? en dit wordt waarschijnlijk 145/150 pk ? waarom zeggen ze dit niet dan ? dat zou toch beter verkopen ???

 

Niet elke motor heeft dezelfde conditie, zodoende haalt de ene auto 130 en de andere 160.. gemiddeld halen ze zon 147pk, 130pk is zeg maar 30% meer, en dat is de winst bij chiptuning. Toevallig is de 100pk bijna hetzelfde motorisch als de 130pk vandaar de extra winst.

 

- Wat zijn de verwachtte prestaties (acceleratie/topsnelheid/verbruik) ??

 

Accelleratie zal er zeker op vooruit gaan, topsnelheid niet/nauwelijks, het verbruik zal bij een normale rijstijl ca 0,5l per 100km zuiniger worden.. en bij een zware rechtervoet uiteraard onzuiniger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1e.. JD zit in Lochem over de korting dacht ik Normaal 490 met Vwpassat.nl word het 420 Euris.

aangepast: korting is er niet meer

 

2e.. 30+ pk is het minste/begin van het Tunen sommige mensen willen niet meer of behouden zo hun VW garantie, mits joun motor goed onderhouden is en in goede conditie is 45+/50+ pk zeker haalbaar en het belangrijkste is dat de hele zaak Heel blijft. je kan wel extreem gaan chippen maar hoelang het heel blijft is de vraag. Bij JD word alles voor je onderzocht en gemeten.

 

3de.. acceleratie zal wel wat omhoog gaan ook i.v.m met je Newtons, het topsnelheid zal wel niet zo heeel veel verschil in komen te zitten, natuurlijk wel wat.

Enjaah over het verbruik word gezegd dat het daalt met het aanpassen van je motorsoftware.

 

:wink:

 

@ Mathijs.. je was me net voor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@DON2006

 

Kijk ook eens op www.tdiclub.nl. Misschien is daar nog clubkorting voor JD. Weet dat we een paar maanden terug een meeting daar hadden van de tdi club en mensen met korting de auto hebben laten chippen.

Het mooie van JD is de chip op maat (dus helemaal aangepast aan je wensen en belangrijker... aan jouw auto!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@DON2006

 

Kijk ook eens op www.tdiclub.nl. Misschien is daar nog clubkorting voor JD. Weet dat we een paar maanden terug een meeting daar hadden van de tdi club en mensen met korting de auto hebben laten chippen.

Het mooie van JD is de chip op maat (dus helemaal aangepast aan je wensen en belangrijker... aan jouw auto!).

 

die korting hebben we alleen gekregen voor die dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon naar JD gaan en efffe een goeie afspraak maken

Dan kun je nog altijd doen of niet doen

JD heeft er voor mij 168 PK uitgehaald, voor een redelijke prijs.

Met 230.000 op de teller

En ik ben goed tevreden.

 

Had jij oorspronkelijk 130 pk. Hoe is je ervaring met roeten en verbruik. Ik wil de auto nog wel laten kietelen maar absoluut geen roet. Doet de auto nu ook niet (egr = dicht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@gevanje

 

Nee, dat wete ik eigenlijk niet. Maar daar hoef je bij Jos niet druk om te maken. Hij heeft de auto namelijk eerst goed bekeken wat goed voor hem is. en dan gaat hij naar een van de tuners voor een chip.

 

Mijn auto trilt namelijk heel licht onderin de toeren wat meestal op een 2e massa vliegwiel probleem duidt. Reparatie is kostbaar. Door een chip te plaatsen met veel koppel wordt dit probleem steeds erger en zul je hem sneller moeten vervangen. Jos heeft ervoor gezorgd dat het kritieke toerental vermeden wordt en er heel mooi omheen getuned is. Mijn vermogen komt later in, maar hij blijft bloedsnel!

Heerlijke auto om mee te rijden... vanmorgen weer een polo GTI het leven zuur gemaakt op de snelweg. Die Zwitserse flippo wilde me rechts inhalen... dacht ut niet! Even gassen en gaatje dichttrekken! hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden