Ga naar inhoud
  • 0

3b haalt de top niet meer log toegevoegt mening graag


passat2010

Vraag

ik heb met mijn 3b het idee dat ik niet meer het volle vermogen heb.

hij is origineel 90 pk tdi ahu blok.

het kan ook aan mij liggen maar als ik 160 rijd houd het een beetje op

heb dan ook steeds weer een auto voor me maar het echt doortrekken stopt zoiezo?

van 0 naar 100 gaat hij redelijk normaal ff inhalen gaat ook volgens mij wel oke

weet iemand weat het zou kunnen zijn of hoe ik er achter kom of het ook echt zo is of iets is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

omdat je maar een beperkt vermogen heb kan dat zeker.. is je rolomtrek wel gelijk gebleven tov origineel?

 

 

Ik heb bij mijn Passat ook wel het idee gehad dat ie (nog) vlotter was met 17 in Winterbanden tov de 19 inch zomerplakkers maar omdat mijn vermogen veel hoger is weet ik niet of de top anders is.. met ZW kan ie 220(gps) wel halen.. in de winter heb ik geen snelweg gehad waar ik de top geprobeerd heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
omdat je maar een beperkt vermogen heb kan dat zeker.. is je rolomtrek wel gelijk gebleven tov origineel?

 

 

Ik heb bij mijn Passat ook wel het idee gehad dat ie (nog) vlotter was met 17 in Winterbanden tov de 19 inch zomerplakkers maar omdat mijn vermogen veel hoger is weet ik niet of de top anders is.. met ZW kan ie 220(gps) wel halen.. in de winter heb ik geen snelweg gehad waar ik de top geprobeerd heb...

 

 

omtrek is hetzelfde gebleven ja alleen ze zijn 3 cm breder

ik heb niet het ide dat hij bij de rest langzamer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De nieuwe maat is 225/45/17 als ik het goed heb

 

Dat heb ik ook onder mijn 90pk tdi liggen, zomer- en winterbanden.

De mijne deed afgelopen winter en vorige week nog prima 190km/u op de klok.

Dat is wel een goede vergelijking, mischien is er toch iets aan de hand met de passat van Roel.

We zullen van de week eens een log maken en vergelijken met andere logs van een AHU blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De nieuwe maat is 225/45/17 als ik het goed heb, dus die komt goed overeen met 195/65/15...

Dat scheelt inderdaad nauwelijks qua omtrek. Ik vind het verschil in topsnelheid inderdaad wat aan de forse kant en ben benieuwd of er iets uit het uitlezen naar voren komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vanmorgen even geprobeerd van 0 naar 140 merk ik weinig verschil van 140 naar 160 scheelt naar mij gevoel iets en na de 160 kruipt hij naar 175 op de teller.

voorheen reed hij ong 183 op de teller met de andere wielen.en kroop hij vanaf de 165 onggeveer.

 

we gaan idd ff een log maken en kijken dan weer ff verder maar het lijkt mij niet dat er heel veel aan de hand is toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 90 pk ahu gehad en die trok op top ook wat minder dan op de 15 inch normale wielen, en die stopte op 15 inch ook op 185/190

en bij 18 inch was het gebeurd op 170, dus zit wel wat in. Trok mischien wel even licht verder, maar nooit veel.

Ik heb toen {omdat ik als de dood was om een auto met 250 dkm nog te gaan chippen} de verstuivers verwisseld met een afn verstuiver.

Dan heb je een verstuiver uit een 110 pk en toen kon hij het wel weer makkelijker doen. Nozzle van 90 pk is groot verschil met nozzle van 110 pk.

Maar zonder gekhijd ik vond de ahu met 110 verstuivers veel mooier lopen, dus mischien eens een optie voor je.

Maar laat voor zeker even log maken idd, mooi dat kan en je bent weer up to date

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
anders maar een keertje slipstreamen met die van mij? Dan gaat ie misschien wel over de 200 :P:P

 

 

hahah thijs leuk grapje had je mijn pb nog gelezen?

ik heb er niet zo veel moeite mee dat ie maar 175 gaat dat rij je toch nooit. :wink:

maar ja chippen staat eigenlijk nog wel steeds op mijn verlanglijstje ook al haalt hij dan de 200 nog niet :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden