Ga naar inhoud

Van Reijmersdal

Members
  • Aantal items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Van Reijmersdal

Profile Information

  • Plaats
    Amsterdam

Van Reijmersdal's Achievements

0

Community reputatie

  1. Dan maar even een update, alles is gerepareerd! Ik ben naar mijn universele garage gegaan en daar hebben ze hem uit gelezen. N75 gaf problemen, eerst alle vacuumslangtjes vervangen, dat was niet genoeg, daarna de gehele N75 klep vervangen. Auto gaat niet meer in de noodloop. Dashboard verlichting, er zat een sluiting in de loop, boosdoener was de sigarettenaansteker. Service interval melding hebben ze met de computer gewist en komt niet meer terug. We kunnen weer lekker verder rijden. Mvg Ruben.
  2. Ik heb wat problemen met de elektronica van mijn dashboard, tevens komen er langzaam steeds meer elektronische problemen bij. Ik zal even stap voor stap aangeven wat de symptomen zijn: Passat, 1998, AHU, 66KW - 40.000 km geleden heb ik mijn olie ververst en wilde in mijn service indicatie resetten. Dat lukte niet, het systeem loopt het proces wel door, maar de melding gaat niet weg. - ik dacht, komt wel, het knipperen van de service indicatie bij het starten kon me niet echt storen. - Afgelopen winter begon de watertempwijzer ineens moeilijk te doen. Dan gaf het 90 graden aan en dan viel het in eens weg. Nou had ik daar al vaker over gelezen dat de groene stekker de boosdoener dan is. Opvallend was dat de watertempwijzer alleen problemen onder 5 graden gaf. Ik had geen zin om in de winter deze te vervangen en besloot om door te rijden tot de zomer. Oplossing voor dat moment was even de auto opnieuw te starten, dan bleef het verder voor die rit ook goed gaan. - na enkele maanden ging het wegvallen van de temp samen met het wegvallen van het motorvermogen. Ook hier hielp het herstarten van de auto, dan kwam het vermogen weer terug. Dit was niet iedere keer als de temp wegviel, dit is een keer of 5 voorgekomen. - Volgende probleem wat zich voordeed is dat soms bij het starten de displays in het dashboard niks weergaven, wel verlichting maar geen km stand, klok en etc. Ook hier hielp het herstarten van de auto, dan was alles weer oke. - Vorige week begon het vermogen vanaf 110 km/h weg te vallen, herstarten hielp, tot dat je weer tegen de 110 km/u aan kwam. Ik heb toen wederom service indicatie melding gereset, nu bleef het vermogen gewoon aanwezig, ook als ik harder dan 110 km/u, maar service indicatie melding krijg ik nog steeds niet gereset. - Sinds van heb ik geen dashboard verlichting, maar ook niet in de raamschakelaar en rondom de climate control. Zekering is nog goed. Ik heb vanmiddag de accu voor meerdere minuten los gehad, kon ik ook mooi even onder accu schoonmaken. - service indicatie melding was nog steeds aanwezig en krijg ik nog steeds niet gereset. - ik heb nog steeds geen dashboard verlichting? Onder de stoelen is het droog. Iemand ideeën die me verder kunnen helpen? Ik hoor het graag, Ruben.
  3. 10cm in het in het midden van het land.
  4. Dat maakt wel wat uit als de kleine ventilator niet draaid, de ventilators moeten het gas vormige koudemiddel wat onder hogedruk en temperatuur de condensor wordt in geperst gaan afkoelen, zodat het kan gaan condenseren. Aan de uitgang van de condensor moet het koudemiddel volledig vloeibaar zijn, om dat te controleren moet de nakoeling berekend worden. In jouw situatie ligt de nakoeling aan de uitgang van de condensor te "hoog" m.a.w. hoe hoger de nakoeling destebeter wordt de koelcapacitieit , maar hierbij is het gevaar van een te "hoge persdruk" aanwezig. Door een te hoge persdruk, zal de ventilator dikwijls aan/af slaan, omdat die niet de nodige druk kan gaan verlagen wat de drukwaarden bepalen van de pressostaat (drukschakelaar), als de druk over de limiet gaat van de pressostaat vliegt ook de compressor aan/uit. Inprinciepe werkt de ventilator niet bij voldoende rijwind en zal pas inschakelen om de nodige druk te gaan verlagen als de rijwind niet toereikend is en zal moeten blijven draaien. Vergeet echter niet, dat een te hoge persdruk automatisch hogere temperaturen teweeg brengt, de compressor zal dat niet in dank afnemen. Dat blijkt ook uit de uitstroomtemperatuur van 6 °C, Ja het is lekker koel daar niet van. Maar bij een omgevings temperatuur van 30 °C , kan "nooit" bij een correct werkend systeem een temperauur van 6 °C behaald worden, die uitstroomtemperatuur ligt dan veel hoger. Je kunt beter een halve auto slopen om het probleem te verhelpen, dan dat je straks een hele a/c installatie moet gaan vernieuwen. Ben dan ook heel benieuwd naar enige uitspraak van de persoon die op de meeting het systeem heeft gecontroleerd, en of er een diagnose/ airco certificaat is afgegeven. De uitstroomtemperatuur wordt nooit gemeten in het links/rechtse ventilatiekanaal, maar vanuit de midden rooster(s) en dienen link/rechts boven/beneden gesloten te zijn. Theo, het is nog niet opgelost. Als ik nu in een warme auto stap en ik gelijk ga rijden dan heb ik 2 min. koudelucht en daarna niet meer. Voorheen had ik bij lage snelheden of stil staan koelelucht. Dat heb ik nu dus ook niet meer. Als ik nu bij stationair de fan uitschakel krijg ik weer koude lucht. Dus het lijkt wel hoe minder geforceerde koeling, hoe kouder de luchtstroom. Ik snap het niet meer. Kan jij dit toelichten? Ik hoor het graag. Ruben.
  5. Auto is een 3b. De orgineele fan zat er nog in. Dat deze na 240.000 km stuks is, is prima. Ik nu een imitatie gehaald bij Winparts.nl. 47,- incl verzenden.
  6. De fan was echt kapot, nieuwe besteld en vanavond er in gezet. Hij slaat meteen aan als ik de airco inschakel. Makkelijke klus ook, ook wel eens lekker. Nou wachten tot het weer goed warm wordt en kijken of dat andere ook opgelost is, het zou wat zijn.
  7. Daarom denk ik dat er meer aan de hand is. Als het alleen om koeling zo gaan dat zou je meer jouw situatie krijgen. Ik mag er toch vanuit gaan dat rijwind bij 100km/u meer koeling geeft dan zo'n fan.
  8. Dus bij gebruik van de airco moet altijd de fan draaien. Maar zal dat het enige zijn? Ik heb juist het idee hoe langzamer je rijd (dus minder rijwind / minder koeling) hoe kouder de airco word.
  9. Hallo, Ik heb wat vragen m.b.t. mijn airco. Deze is laatst afgevuld en lekvrij. 6c graden luchtuitvoer. Echter kort na deze beurt heb ik last van het volgende; Wanneer ik met een koude motor weg rijd dan doet de airco het gewoon goed. Maar als ik dan een 30 min op de snelweg zit merk je dat de luchtuitvoer veel minder koud is. Net als of de airco uitvoer weg is. \ Kom ik dan weer van de snelweg af en blijf rond 50km/u rijden, dan begint het systeem weer te koelen. Dit is alleen wanneer 25c graden of warmer is. Bij lagere temperaturen heb ik altijd koude luchttoevoer. De airco fan draait ook niet, moet deze altijd draaien of alleen wanneer er meer koeling nodig? Ik merk dat er ook veel spelling op het fanblad zit. Is het te controleren of de fan stuks? Ruben.
  10. Dat heb ik ook onder mijn 90pk tdi liggen, zomer- en winterbanden. De mijne deed afgelopen winter en vorige week nog prima 190km/u op de klok.
  11. Alcantara eerst proberen met een vochtige (niet zeiknat maken) microvezel doek. Werkte bij mij echt heel erg goed. Zie hieronder.
  12. Ergste vlek eruit, gewoon met een micro doekje en lauw water. Voor & na! Ook graag jullie mening m.b.t. de deur layout, graag jullie commentaar.
  13. Top, groene stekker. Heb ik. Ik zal eens kijken of er ergens iets klemt, maar ik heb het idee dat ze ook hoger kunnen, vandaar. Weet je ook de verhouding azijn / water? kufatec.de is een mooie website, ik heb idd de kabelboom gevonden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden