Ga naar inhoud
  • 0

Schroefset Fk gemonteerd, foto.


Em Drent

Vraag

Hallo allen,

 

Bij mijn auto zijn de dempers aan vervanging toe, en ben dus op zoek gegaan naar iets anders, bij voorkeur een schroefset die geen €1000.- kost. Uiteindelijk bij Fk Automotive in Duitsland terecht gekomen. De setjes daar waren aanzienlijk goedkoper dan dezelfde setjes hier in Nederland. Keuze was dus niet zo moeilijk.Ik heb gekozen voor de uitvoering sport edition plus. Deze is in hoogte en hardheid instelbaar, en kwam qua prijs mooi in de buurt van wat ik wilde uitgeven.

De set kost hier in Nederland al gauw meer dan €700.- Heb ik dus lang niet betaald :)

 

Het blijft natuurlijk wel een gok aangezien ik maar weinig lees hier over Fk, wat wisselende reacties van gebruikers, ben dus benieuwd hoe het rijdt, en hoe lang het goed blijft zonder lekke dempers of vaste verstelling....

Binnenkort monteren en dan houd ik jullie uiteraard op de hoogte hoe dit bevalt.

 

Alvast een paar(onscherpe, helaas) foto's van de set. Moet zeggen, het ziet er wel goed uit.

 

gr.,Martin

post-7765-1423825787,4652_thumb.jpg

post-7765-1423825787,5434_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Deze is in hoogte en hardheid instelbaar,

 

De instelling zit aan de bovenkant van de dempers.

Iemand enig idee wat er moet gebeuren als ik de hardheid wil veranderen nadat de set gemonteerd is?

Volgens mij kan ik er na montage niet meer bij, en moet ik het spulletje eerst weer demonteren om de hardheid te veranderen.

Of zijn er andere mogelijkheden?

 

Ik hoor het graag.

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zal eerst op no 1 laten .

kijk maar eerst dat het lekker rijd voor jou inste...

en als je harder wilt zetten dan moet je op de burg doe en dan het boven schotle los maken de 3x bouten en via de wielkast kan je zo bij zonder alles uit bouwen maar wel je wiel ff eraf halen.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tip :!:

 

koop nog ff 2x org boven rubbers veerschotel 8D0 412 065 F

en 2x lager 3B7 412 377 A

 

want de oud rubbers zit er aal een tijd onder en zijn nog ies ingezakt en versleten

dan koop je toch nieuw voor rubbers en dan is alles nieuw toch???

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt heren voor de tips/uitleg.

Ik zal het eens even bekijken onder de kap of ik het kan ontdekken. Ik heb een passat nog niet eerder verlaagd of veren oid gedaan. Maar wat ik tot op heden erover heb gelezen, zal het niet al te moeilijk zijn.

 

Ik heb ook ergens gelezen dat de achterdemper van binnen uit te verstellen is. Schijnt dat de achterbank naar voren moet en bekleding los. Maar weet niet of deze info klopt.

Iemand een idee?

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je niets aanpast in de vorm van gaten boren, kun je helaas de dempers niet afstellen in ingebouwde toestand.

Dit is voor zowel voor als achter.

 

Das wel balen zeg als ik er niet meer bij kan na montage.

Gaten boren? Bedoel je dan boven de veerpoot aan de voorkant ergens tussen de 3 dikke bevestigings bouten in? Kan dat zomaar? Ik heb er wel een goed gatzaag voor, maar of het verstandig is om in de carroserie te gaan boren vraag ik me af.

 

Zijn er hier mensen die dit(gat boven de veerpooot)wel gedaan hebben? Misschien een foto?

Ben zeer benieuwd.

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de meeste mensen hebben geen verstelbare set... die dat wel hebben stellen hem vaak maar 1 keer af..

 

Een gat zo groot dat die dop past zal niet heel veel kwaad kunnen, tevens moet je ook in de afdekking op de schokbreker zelf een gat boren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In 1 keer afstellen en dan hopen dat dat voor mij de gewenste stand is, blijft een gok natuurlijk. Ik heb geen idee hoe hard/zacht een schroefset is tov de standaard sportline onderstel. Ik kan het instellen van 1 t/m 6. Is 1 dan zacht of juist hard? Ik heb begrepen dat Fk schroefsets niet zo hard zijn, gelezen op verschillende fora's.

Misschien verstandig om hem gewoon op 3 te zetten?

Niet verstandig lijkt me om gaten te boren ter hoogte van de veerpoot, dit ivm latere verkoop. Al hoewel me het idee wel aanstaat...kan je er toch nog bij later.

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

pfff. latere verkoop.. als je het gat bijv met zon kerstboomboor netjes boort en de boel weer in de verf zet zal niemand het opvallen of je moet het weten dat het er niet hoort..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pas de set gemonteerd, en ben nog een beetje zoekende naar de juiste hoogte. Kan voor nog maarliefst 8 cm zakken en achter nu nog een dikke centimeter. Ik denk dat het voor nog ietsje moet zakken omdat het nu lijkt of die in de kont hangt, en dat vind ik niet zo mooi. :(

 

Moet zeggen, valt me niet tegen hoe het rijdt. Gaat nu strakker de bocht om dan voorheen, en de hardheid valt me ook mee. Heb de hardheid op de middelste stand gezet( was een gok) en dat was eerst erg hard. Na bijna 2 weken is het al een stuk comfortabeler, maar nog steeds stugger dan de sportline set die er eerst onder zat.

 

Nu voor nog een cm laten zakken denk ik, en dan zaterdag uitlijnen. En dan maar afwachten hoever het nog nazakt. Hopelijk niet te ver....

 

Foto's volgen wanneer het naar mijn zin is.

 

Iemand nog belang bij mijn oude sportline set? Dempers voor en achter zijn denk ik niet te best meer, veren zijn allemaal nog in prima staat. Verlaagd denk ik ongeveer 2.5 cm rondom.

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu met foto. Hij staat wel aardig zo dacht ik. 8-)

Voor en achter een verschil van 0.5 cm, waarbij voor uiteraard iets lager staat.

 

Auto is wel vies, :embarassed: zal hem binnenkort eens goed wassen en de velgen poetsen, dan nog maar ens een echte mooie foto maken.

 

gr.,Martin

post-7765-1423825854,7739_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heoveel cm is dit nu verlaagd?

 

ziet er mooi uit...

 

Ik heb even gemeten vanaf hart velg tot aan onderkant spatbord. De afstand rondom is nu ongeveer 33 cm( kon niet precies meten, auto stond niet helemaal vlak). Ik geloof dat standaard vanaf de grond rond de 68 cm hoort te zitten, ik meet nu ongeveer 63.5 cm, komt dus neer op 4.5 a 5 cm verlaging denk ik zo. Ten opzichte van mijn standaard sportline onderstel is het denk ik ongeveer 3 cm gezakt.

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

33cm is een dikke 50mm verlaging.

 

Als je de hardheid wilt verstellen aan de voorzijde, dan moet je in de motorruimte 2 kleine moeren losdraaien waarmee de veerpoot aan de carroserrie is gemonteerd en aan de onderzijde de bout in het omhulsel die de demper vasthoudt. De veerpoot demonteer je dan compleet onder de auto weg. Ik heb de hardheid nu ongeveer 10 maal versteld aan de voorzijde. Dit heb ik eerst gedaan door alles los te halen, maar kwam er toen achter dat het ook mogelijk was om aan de bovenzijde 2 moeren los te halen. Het is wel een beetje geklooi ivm de aircoleiding, maar het scheelt je een dik uur werk per zijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden