Ga naar inhoud
  • 0

Ruitenwissers doen het niet


Nitro68

Vraag

Weer wat nieuws..........heb m'n zomervelgen naar m'n garage gebracht voor verse rubbers, stap in en wil m'n ruitenwissers aanzetten, niet dus.

Geen teken van leven. :angry:

Thuis gekomen zekeringen gechecked, ok, vagcom geen foutmeldingen.........dus?

Nu heeft het de hele middag gesneeuwd/geregend, dus de wissers hebben per ongeluk een flinke bak prut voor hun kiezen gehad die met remmen van het dak afkwam.

Stonden of interval wissen, dus voor ik kon reageren gingen ze al een zweep maken met dat pak natte sneeuw (onderste helft voorruit) eraf te vegen.

Dat ging gewoon goed, ze werkte daarna ook nog gewoon.

Eenmaal thuis had ik wel het idee dat de rechter niet helemaal in de onderste stand stond, dat klopte ook wel omdat er geplette sneeuw tussen de wisserarm en de parafaan zat. (bij de linker ook)

Zou de wissermotor omzeep zijn? Als er teveel amperetjes getrokken worden zou de zekering er toch aan moeten gaan.

Baal als een stekker! :( Iemand nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom in de wondere wereld van VW.

Ben net nog ff de garage ingedoken, nog ff proberen, en ja hoor, daar gingen ze weer! (en terug)

Dat orgel heeft zichzelf gerepareerd! of er zijn reparatie trollen onder de motorkap gekropen................ :mrgreen:

Jullie weten maar half hoe blij ik ben, buiten kosten gaan we over 3 dagen naar NL, zag m'n geest al weer dwalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
M'n ruitenwissers weigeren soms wel als ik ze handmatig aanzet. Dat is eigenlijk zo als de auto net gestart is... Daarna doen ze t altijd goed...

 

Af en toe ziet de regensensor spoken.... Zal wel niet de enige zijn...

 

 

Schijnt normaal te zijn.... dat ze niet direct aan gaan als je de auto net gestart hebt.... Regensensor is erg gevoelig en is dus mede afhankelijk van de staat van je ruitenwissers.... Zet er maar eens nieuwe op, dan werkt het direct goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
M'n ruitenwissers weigeren soms wel als ik ze handmatig aanzet. Dat is eigenlijk zo als de auto net gestart is... Daarna doen ze t altijd goed...

 

Af en toe ziet de regensensor spoken.... Zal wel niet de enige zijn...

 

 

Schijnt normaal te zijn.... dat ze niet direct aan gaan als je de auto net gestart hebt.... Regensensor is erg gevoelig en is dus mede afhankelijk van de staat van je ruitenwissers.... Zet er maar eens nieuwe op, dan werkt het direct goed.

Je bedoelt dat slechte ruitenwissers de ramen niet goed schoonmaken ofzo? Zie anders de link niet..

 

M'n ruitenwissers zijn nog goed en ga zo voor de winter niet vervangen... Dat heb ik afgelopen jaar gedaan, daarom 2 sets nodig gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het probleem met mijn Golf IV zonder regensensor gehad.

 

Bij mij bleek in de wissermotor dusdanig veel vet te zitten dat de contactbanen vet waren. Hierdoor 'wist' de motor niet in welke stand de wissers zich bevonden. Dit vertaalde zich in het soms niet uit willen gaan van de ruitenwissers en het soms niet aan willen ervan.

 

Motor heb ik toen schoongemaakt, werkte weer als een zonnetje..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 3c gebeurt het vaak dat als ik het contact afzet de ruitenwissers nog even bewegen. Net of ze last hebben van spasmen of zoiets. De hendel staat dan niet op of de wissers hebben tijdens de rit daarvoor ook niet aangestaan.

Misschien dat ze ergens een kleine impuls krijgen? Op zich niks ergs aan maar toch maar raar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De wondere wereld van 3C sensoren.... Afgelopen weekend begonnen mijn parkeersensoren weer eens frequent te piepen of te wel ze deden het niet, had het idee dat er iets met de licht/ regensensor aan de hand was. Het was ook erg warm op die plek van de voorruit. Hand er opgelegd met de lichtschakelaar op "tunnel" en het was over, parkeersensoren werken sindsdien weer normaal, denk ook dat dit te maken heeft gehad met de trekhaak problemen 2 maanden geleden. Uitlezen geeft geen enkele oplossing. Wordt nu ook niet meer warm, ra..ra...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden