Ga naar inhoud
  • 0

Dagrijverlichting


billie

Vraag

Hallo Luitjes..

 

Kwam dit artikel tegen bij ATM.nl

 

Sinds 7 februari moeten nieuw op de markt gebrachte autotypes dagrijverlichting hebben. Vanaf augustus 2012 geldt dat voor alle nieuw verkochte auto’s. En bestaande auto’s? Daar mogen deze lampen achteraf op worden aangebracht.

 

Nu is mijn vraag bestaat er voor de Passat 3GB een dayrunninglight schakelaar..

 

Brt Billie 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Voor degenen die het interessant vindt om met legale DRL / TFL te gaan rijden. :mrgreen:

 

http://www.ebay.nl/itm/LED-Tagfahrlicht ... 2ebddffe8c

 

 

Heb deze ook al paar keer bekeken

maar lijkt me beetje GAMMA spul, iemand dit al ingebouwd op het forum?

 

dit is wel de meest OEM oplossing voor een 3BG denk ik

skoda fabia DRL units zijn ook nog optie, maar die zijn 115 euro per stuk en die moeten nog omgebouwd worden volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb even op mijn verlichting schakelaar gekeken maar daar zit inderdaad een pinnetje op met tfl MAAR.....

werkt dat of moet ik nog een dagrij kastje aansluiten ??

 

Op die uitgang van je lichtschakelaar, komt 12v op te staan als je je contact aan hebt staan en de schakelaar in de uit positie. Hier kun je dus net op aansluiten wat je wil.

Wat ouder topic maar wel een vraag hierover.

 

Kan je dmv die TFL pin ook bijvoorbeeld je stadslichten aansturen ZONDER dat dit problemen geeft als je daarna de lichtschakelaar uit stand "0" haalt?

 

Krijg je dan geen ongewenste spanning richting je lichtschakelaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het draadje gevonden, maar dat ging over CH/LH schakeling helaas.

viewtopic.php?f=111&t=51862&p=649333#p649333

 

Maar om op je vraag terug te komen. Op de TFL pin komt spanning te staan als je schakelaar op 0 staat en je contact aan. Als je de stadslichten aanzet gaat de spanning van de TFL eraf. Dus zou betekenen dat er geen ongewenste spanning zou zijn op je lichtschakelaar.

 

Maar waarom doe je dit niet bv met je mistlampen. Dan heb je DRL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hier vandaag over zitten brainstormen. Mistlampen kan maar aangezien het volgens de blauwe petten niet mag, gaan die het niet worden.

Ik wil nu het grootlicht als tfl laten branden op 40%. Voor de T4 schijnt hier een kabel voor te zijn. Grootlicht H15 lamp uit een Golf 6 is ook mogelijk.

Ik ga me hier eens in verdiepen en zal mijn bevindingen hier laten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb op dit moment de mistlampen doorgelust aan de tfl-pin. Er zit nog een schakelaar en een zekering tussen.

 

Als de lichtschakelaar op nul staat gaan alleen de mistlampen voor aan. Mocht dit niet gewenst zijn, bv APK of in de buurt van "blauwe petten" dan kan je de extra schakelaar omzetten.

Dat heb ik ook Sander, behalve geen extra schakelaar. Hij is gewoon door de A.P.K. gekomen.

 

Het valt mij sowieso de laatste tijd op dat er heel veel met mistlamp aanrijden i.c.m. gedimd grootlicht.

Volgens mij hebben die "blauwpetten" het niet eens meer in de gaten. Als ze iedereen willen staande houden en beboeten hebben ze er een dagtaak aan volgens mij :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb op dit moment de mistlampen doorgelust aan de tfl-pin. Er zit nog een schakelaar en een zekering tussen.

 

Als de lichtschakelaar op nul staat gaan alleen de mistlampen voor aan. Mocht dit niet gewenst zijn, bv APK of in de buurt van "blauwe petten" dan kan je de extra schakelaar omzetten.

Dat heb ik ook Sander, behalve geen extra schakelaar. Hij is gewoon door de A.P.K. gekomen.

 

Het valt mij sowieso de laatste tijd op dat er heel veel met mistlamp aanrijden i.c.m. gedimd grootlicht.

Volgens mij hebben die "blauwpetten" het niet eens meer in de gaten. Als ze iedereen willen staande houden en beboeten hebben ze er een dagtaak aan volgens mij :mrgreen:

 

Hahaha inderdaad, het is niet meer te doen met al die dagrijverlichtingregels en verschillende soorten en maten bij de verschillende automerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij mag je gewoon met je mistlampen aan rijden, mits dit je enigste lampen zijn die aan staan.

Je stadslicht moet dus uit zijn :!:

 

Dus zolang jij enkele de mistlampen op de TFL schakeling zet is er niks aan de hand.

 

 

Het moeten wel echte TFL's zijn hoor. Mistlampen mag officieel niet!

 

klopt.E keurmerk moet van TFL zijn en niet van mistlicht. Dus officieel mag het niet hoe wij het hebben Jordy.

Maar net als de SML's achter wordt er een hoop gedoogd door onze blauwe vrienden en met mistlampen weten de meesten gewoonweg niet op afstand of het wel of geen echte TFL's zijn.

Maar ik ben het wel met je eens dat er buiten de TFL niks anders mag branden. Dat is weer vragen om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is al weer even geleden met de laatste post, maar ik had hierover ook een vraag,

 

Heeft iemand toevallig het een en ander aangesloten en hiervan foto's gemaakt? (stap voor stap?)

Fotos van de schakelaar met tfl pin en draad etc.

Foto's spreekt even meer voor mij.

 

Ik wil graag het volgende nml doen:

Mijn DLR en Mistlamp te gelijker tijd aan, daarna als ik m'n verlichting aan doe, dat deze uitgaan.

 

Het verhaal met de tfl pin is duidelijk maar zoals ik al zei spreken foto's vaak meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden