Ga naar inhoud

xenon sets after market, wat is het kwaliteitsverschil???


gevanje

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben op zoek naar een xenon ombouw set; de prijzen op marktplaats en die in de autoshops liggen ver uit elkaar; een van de shops stelt dat er een groot kwaliteitsverschil is tussen de zgn. chinese sets en de sets die zij verkopen (lohuis); ik vraag me af of er wel zoveel kwaliteitsverschil is; veel sets worden ook aangeboden met Philips lampen;

 

graag jullie mening / advies

 

Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb contact opgenomen met de leverancier van de Chinese Xenon, het setje is goedkoop en makkelijk in te bouwen. Ik heb voor de SET 109 euro ex verzendkosten betaald. Ik heb laatst voor één nieuwe lamp voor mn Hella's 98 euro betaald bij de leverancier van mn Hella's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb contact opgenomen met de leverancier van de Chinese Xenon, het setje is goedkoop en makkelijk in te bouwen. Ik heb voor de SET 109 euro ex verzendkosten betaald. Ik heb laatst voor één nieuwe lamp voor mn Hella's 98 euro betaald bij de leverancier van mn Hella's.

 

En hoe is het verschil in kwaliteit, voorzover dat er al is. Kun je trouwens voor de chinese ook lampen nabestellen?? Stel dat je dr een kapot hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan koop je toch een nieuw setje... kost je dan uiteindelijk 50 euro per lamp... maar normaalgesproken gaan ze niet kapot.. of het moet een productiefout zijn zoals bij mijn Hella's die lamp gaf (achteraf gezien) ook een beetje gek licht naar links toe..

 

Oh ja.. ik geloof dat de lampen van Philips en Hella ook uit een fabriek in China komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op me werk had ik een MB E270 met aftermake xenon, moet toegeven Zeker mooi dat blauw licht.

 

komen van Lohuis xenon.

http://www.lampbank.nl/kk_301251.html

 

deze heb je ook maar dan met Philips IC's en 3 jaar garantie.

http://www.camcosystems.nl/index.php?ac ... uct_id=132

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook een set van Lohuis, ik heb begrepen dat ze nu niet meer zelf importeren. Lohuis set is overigens Chinees spul maar best goede kwaliteit.

 

Klopt Lohuis is niet meer alles van te krijgen. Ik heb via marktplaats iets gekocht bij een man bij mij in de buurt in Rijssen. Super spul uitstekende bedrading, zelfs helemaal compleet om er nog een extra relais tussen te zetten. Prijs € 149. Echt een aanrader!

 

Een licht, je wilt het niet weten. Daarbij vergeleken is de originele lamp een gloeiende spijker. Enige nadeel, ik moest de draden van de lamp doorknippen en later uiteraard weer koppelen i.v.m. het speciale blokje dat achter de originele lamp zit bij de 3bg. Is echter goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Camcosystems ben ik niet zo gek van. Maar Lohuis ziet er beter uit vindt ik.

 

Wat is het probleem hiermee dan??

Dat ik die firma niet vertrouw.

Ze hebben, naar mijn mening, kermis artikelen. Inkoop 0 en verkopen maar!

Maar dat is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook een set van Lohuis, ik heb begrepen dat ze nu niet meer zelf importeren. Lohuis set is overigens Chinees spul maar best goede kwaliteit.

 

Klopt Lohuis is niet meer alles van te krijgen. Ik heb via marktplaats iets gekocht bij een man bij mij in de buurt in Rijssen. Super spul uitstekende bedrading, zelfs helemaal compleet om er nog een extra relais tussen te zetten. Prijs € 149. Echt een aanrader!

 

Een licht, je wilt het niet weten. Daarbij vergeleken is de originele lamp een gloeiende spijker. Enige nadeel, ik moest de draden van de lamp doorknippen en later uiteraard weer koppelen i.v.m. het speciale blokje dat achter de originele lamp zit bij de 3bg. Is echter goed te doen.

 

Leg eens uit Gevanje, waarom heb je die draden doorgeknipt, heb ik niet gedaan en zou ook niet weten waarom....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg eens uit Gevanje, waarom heb je die draden doorgeknipt, heb ik niet gedaan en zou ook niet weten waarom....

 

Nou omdat de zwarte tule met de doorvoer voor de bedrading uiteraard niet door het rechthoekige klemmetje kan. Ik bedoel de klem waarmee de lamp ook standaard wordt vastgezet. Op de tweede plaats kon 1 van de stekkers van de lamp niet door dezelfde klem. Ik moest dus de bedrading doorknippen en vervolgens uiteraard weer heel goed aan elkaar zetten en uiteraard isoleren. Ik heb trouwens de bedrading niet door de rubber dop gehaald maar ik heb onderin de koplampunits een gat geboord zodat er absoluut geen water in kan komen. Alles werkt perfect alleen had ik bij 6000 k iets meer wit licht verwacht in plaats van blauw. Misschien koop ik nog ns 4500 k lampen. Voor de rest, ik kom net terug van een rit naar beerze (erg donker daar) is het superrrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

offtopic,

 

Als je naar bovenstaande posts kijkt lijkt het wel of vwpassat.nl uit moderators, 1 newbie en 1 addict bestaat. ;)

tja, misschien dat het niemand deze topic interreseerd?

 

En dat interesseert mij dan weer niet. Het leek me een vrij normaal topic. :(

 

Let op de knipoog, het is geen kritiek hoor, gewoon even humor. Of kennen ze dat in Wierden niet ? ;)

 

Ik ken dat probleem met dat klemmetje en de doorvoer, zelf heb ik de doorvoer ingesneden en eraf gehaald. Daardoor kon ik deze achter de klem weer plaatsen en sluit ie toch goed af. Ik heb daar nog over gebeld met Lohuis toen, ik vind dat ze zoiets moeten voorzien want die klem is bij alle H7 lampen toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden