Ga naar inhoud
  • 0

Passat in de stress


elmian

Vraag

Wie weet een oplossing?

 

Ik deed vanavond het r.vooraam open ( had chinees gehaald), en thuis wilde ik 'm dichtdoen, niet dus.

 

Nu werken alle ramen niet meer en tevens de knopverlichting niet, ook de buitentemp en de verl. op de clima werken niet meer.

 

Direct na het starten van de motor dimt normaal meten de binnenverl., nu duurt dat +/- 30 sec.

 

Ik heb zelf net alle zek. nagemeten, deze zijn goed.

 

Wie OOOOOOOOOOOOOO Wie weet raad?

 

Betreft een v5 variant 2003

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

laten we wel in gedachten houden dat een zekering 99% van de keer dat die stuk gaat

ook echt stuk gaat door een overbelasting of kortsluiting.

en dus niet zomaar spontaan stuk knapt.

 

als een zekering springt dan heeft dat een oorzaak!

denk dus na voordat je er weer een nieuwe indrukt,voor dat je weet wat de oorzaak kan zijn geweest :wink:

 

@René erg vervelende storingingen zijn dit..zou ook idd denken aan comfortmodule.

 

(was chinees nog lekker :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook inderdaad de zekeringen onder het dashbord nagekeken, ook ok.

 

De vloer is droog aan beide kanten.

 

Misschien toch de comfortmodule, wat kost zo'n ding, waar kun je er 1 halen nieuw/gebruikt?

 

En yep chinees was lekker, volgende keer ramen dicht houden als jullie ook chinees gaan halen, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de zekeringen zitten links aan het dashboard he..

 

 

Kleurcode? is nmw niet belangrijk, 1C0 959 799 B is meer dan voldoende alleen zou ik em daar niet halen, kost je iig een dikke 250 euro daar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even opdate,

 

Gisteravond even vlug Hoorn -Amersfoort heen en weer om een module op te halen (MP).

 

Vanmorgen met goede moed naar de garage, module erin.... rapapa...en... NEEEEEE!!!!!! T.R.NG DOET HET NOG STEEDS NIET!!!!!

Met uitlezen kunnen ze niet in de module komen.

 

Stekkers hebben we ook nagekeken linksonder en rechtsonder, nog geen resultaat.

 

Wie weet nog een optie?, alle raad is welkom.

 

Heeft iemand misschien een bedradingsschema van de 3bg variant 2003?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update,

 

DOET 'T WEER!!!!!!!

 

Na veel gemeet, kwamen we erachter dat er een sluiting in de can-bus draden zat achter het dashbord.

 

Er zat een sluiting/storing in het instrumentenpaneel, die hierdoor alles plat legde.

 

Nieuw paneel erin en de ramen gingen weer open en dicht en de climate-control deed het ook weer, net als de spiegels.

 

Volgens de garage hadden ze vaker van die vreemde storingen meegemaakt en meestal bij auto's met achteraf ingebouwd XENON.

 

Dat had ik dus ook (en ja, een pilot setje), dus kniptang erbij en eruit met die zooi!!!!!

 

Dan maar geen XENON, maar een nieuw tellerunit geeft je wel een echo in je portemonee...eeee..eeeeeeee.

 

Toen ik +/- 3jaar geleden die XENON meuk ingebouwd had, had ik wel na een tijdje dat m'n spiegels niet meer apart te stellen waren, maar deze gingen zomaar altijd samen op pad, hoe om je de knop ook deed.

 

Waarschijnlijk was het toen al aan de gang.

 

Nu alleen nog m'n ramen open en dicht met AB en ik ben helemaal blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ow he, :shock: aftermarket xenon (pilot set) was de boosdoener....?

Rijd nu toch al een tijd met xenon van pilot, wel geschakeld achter een relais maar goed.

Geen enkel probleem... blijf het raar vinden xenon die kortsluiting veroorzaakt achter het dashboard :?:

 

Dat xenon problemen kan veroorzaken dat klopt wel, maar daar heb je kabel setjes voor ed.

Maar bij een passat van 2003 moet dat geen probleem zijn.

 

Maar dit is mijn gedachte, als ik het verkeerd heb hoor ik het ook graag.

Nooit te oud om te leren. :embarassed:

 

Ps xenon toch niet weggegooit...?? Als je deze achter een relais zet vanaf de 12v bus achter het dashboard links en

aansturing vanaf de orginele bedrading van de verlichting moet dat geen probleem zijn. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet ook niet zeker of het de schuld van de xenon was, maar wil een tweede keer niet riskeren, (kostenplaatje was rond 940,-).

 

(Het verwijderen was overigens op advies van garage)

 

Xenon setjes heb ik nog wel, misschien dat ik ze later wel wel via een relais ga inbouwen , dan ook maar gelijk voor de mistlampen.

 

Hij doet 't gelukkig weer, rijden met ramen open in de regen is best wel k.t.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden