Ga naar inhoud
  • 0

Waskrassen verwijderen polijsten / poetsen?


nijmor

Vraag

Mijn Passat word elke week keurig onderhouden. Ik zie in fel zonlicht van die hinderlijke waskrassen. Wie heeft een manier om deze krassen grotendeels weg te poetsen of te polijsten. Of zijn er poets middelen die die krasje opvullen. Het zijn echt minieme krasje je kent ze wel....

 

De zogenoemde ,, Swirls" :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zo te lezen heeft auto wel een goede detailbeurt nodig

 

je kan zelf aan de slag met de hand, maar vermoed dat het machinaal wordt

 

je kan een nieuwe hobby nemen of naar 1 van de jeukerts :roll: hier op het forum rijden en je auto een dag onder handen laten nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb geleerd uitspraken te doen die ik zelf kan verklaren

 

maw niet iets nazeggen wat anderen zeggen

 

wat was de achterliggende gedachte van tim/dennis bij deze uitspraak? verkoop van de dap 900 stimuleren ?

of zijn de onderdelen van dap 500 meer aan slijtage onderhevig dan die van de 900?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, heren, de DAP900 is niet alleen maar "wat sterker"

De electronica in deze machine houd ongeacht de belasting, dus hoe hard je er op duwt en hoeveel weerstand je pad/polijstmiddel heeft, het toerental gelijk.

Dat heeft de 500 niet, die mist daar ook de kracht voor, vandaar dat de 900 wat meer power heeft.

Ja, dan kun je wat "zwaarder" polijsten en kost dat ook minder tijd, maar is nog lang geen rotary.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeg ook niet dat je volle gewicht er op moet gaan hangen, maar als je wat meer "cut" wil hebben kun je de eerste 1 of 2 passes er wat meer druk op zetten, dan is de "cut" van je polijstmiddel het grootst. (als je afbreekbare korrel gebruikt dan)

Een 500 zakt dan merkbaar in, een 900 heeft dat aanzienlijk niet/minder door z'n electronica,dus is dan wat effectiever.

De meeste slijpwerking komt van de excentrische beweging, niet van het vrij rondraaien.

Als ik zelf een nieuwe zou moeten aanschaffen zou ik ook een 900 nemen, maar een met een 500 kun je ook uitstekend uit de voeten!

90% van het resultaat ligt aan de gebruiker, niet aan het materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb geleerd uitspraken te doen die ik zelf kan verklaren

 

maw niet iets nazeggen wat anderen zeggen

 

wat was de achterliggende gedachte van tim/dennis bij deze uitspraak? verkoop van de dap 900 stimuleren ?

of zijn de onderdelen van dap 500 meer aan slijtage onderhevig dan die van de 900?

 

Akkoord, maar er zal ook best wel een reden zijn waarom ze een 900 en een 500 maken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden