Ga naar inhoud
  • 0

Remmerij vervangen


Pachmo

Vraag

Aangezien ik de schijven voor en achter moet vervangen wil ik ondanks dat de garage zegt dat de blokken nog ruim voldoende zijn deze toch uit voorzorg ook vervangen.

 

Nu zat ik te denken aan schijven van brembo rondom of zijn andere beter??

Welke blokken kan ik het beste nemen, Ate, Barum, Trw, Ebc.

 

Dus met andere woorden wat is de beste combinatie van schijven en blokken.

 

Bij de dealer hier heeft men schijven en blokken van Ate.

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zal allemaal wel goed remmen. Verschil zit in hoe snel de remmen slijten en hoe ze presteren onder extreme condities. Wil je op het circuit gaan rijden, dan kan je brembo nemen met een paar racesinter blokken. Heb je minder last van fading en ze bijten beter. Voor de openbare weg heb je high performance helemaal niet nodig. Heb altijd met TRW gereden, zowel straatsinter, racesinter als hypercarbon. Goed spul :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Fect Je hebt pm, en ja heb wel al vaker schijven en blokken vervangen (gelukkig).

 

@ Grayson, nee zal er niet mee op het circuit rijden, het zijn de normale brembo schijven, ik heb wel dat ik nu familie in frankrijk woont vaker in de bulten rijden en heb er wel eens een dikke aanhanger achter hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn mening de ATE van vw

is altijd goed dat je 80 000km a 280 000km rijd ze rijden goed

 

je kan ook eens 1 stapje hoger de is de

ATE PowerDisc met ate blokken

dat had ik bij mijn oude Golf 3 onder gezet ik zeg super top

 

en als de mijn passat op is dan gaat zo set erin 8-)

 

link de schijf

http://www.ate.de/generator/www/com/en/ate/ate/themes/10_products/60_high_performance/10_powerdisc/productinfo_powerdisc_en.html

 

link de blok

http://www.ate.de/generator/www/com/en/ate/ate/themes/10_products/60_high_performance/20_powerpad/productinfo_powerpad_en.html

 

maar dat is je eigen keus wat je smaak is.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb afgelopen weekend alles rondom vervangen , schijven en blokken van bosch remmen perfect.

Weet niet of je ervaring hebt met vervangen van remblokken, maar achter moet de zuiger terug gedraait worden ivm de handrem.

Gewoon simpel met de waterpomptang? Bij mij ga ik ze ook vervangen onder de 3B nu ik toch bezig ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je serieus meer remvermogen wilt hebben, dan kun je overwegen om over te stappen naar 312mm remmen ipv de 288mm remmen.

 

Originele blokken en remschijven bevallen mij het best (ik heb nog geen ervaring met remblokken zoals Ferodo), niet alleen qua remvermogen, maar ook om problemen met kromtrekken te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb afgelopen weekend alles rondom vervangen , schijven en blokken van bosch remmen perfect.

Weet niet of je ervaring hebt met vervangen van remblokken, maar achter moet de zuiger terug gedraait worden ivm de handrem.

Gewoon simpel met de waterpomptang? Bij mij ga ik ze ook vervangen onder de 3B nu ik toch bezig ben.

 

 

Ik heb bij de garage even een tooltje geleent voor het terug draaien, heb het nooit geprobeert met waterpomp tang lijkt me niet echt optimaal voor je zuiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik draai hem helemaal terug tot hij erin zit (weet niet of dit ook lukt met waterpomp tang) werkt makkelijker met de blokken er weer in zetten

en als je alles weer in elkaar hebt zitten paar keer je rem goed in trappen en handrem aan trekken stelt het vanzelf weer.

 

Waarom koppel je de remleiding los ? ik laat hem er gewoon aan zitten spulletje schoonmaken en vetten en weer in elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eén kant doet het weer. Cylinder indraaien ging prima met een punttang. Draaien en druk uitoefenen. Remleiding had ik losgemaakt omdat ik er dan beter bij kan. Alleen de rechter achterzijde. De Clinder wil met geen mogelijkheid naar binnen. Wat ik ook draai en druk. Een klein stukje maar.

Twee en een halve dag bezig voor een paar draagarmpies en remmen... Zo beroerd heb ik het nog niet meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eén kant doet het weer. Cylinder indraaien ging prima met een punttang. Draaien en druk uitoefenen. Remleiding had ik losgemaakt omdat ik er dan beter bij kan. Alleen de rechter achterzijde. De Clinder wil met geen mogelijkheid naar binnen. Wat ik ook draai en druk. Een klein stukje maar.

Twee en een halve dag bezig voor een paar draagarmpies en remmen... Zo beroerd heb ik het nog niet meegemaakt.

 

Kijk anders even in het kb staat een stukje over het reviseren van de remklauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een nieuwe remklauw besteld. Ik heb geen zin in geneuzel onderweg naar de wintersport. Morgen ga ik hem vervangen.

Het rubber was al gescheurd. Er zal wel roest en zooi in zitten. Ik denk dat ik de linker op termijn ook ga vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Remklauw rechtsachter 250 euro's bij de dealer.

Bij de lokale slopert een nieuwe immitatie remklauw gekocht voor 170 euro's.

Een gebruikte kost 35 Euro's.

 

Maar de soap gaat nog door. Het systeem komt maar niet op druk na ontluchten. Nou ja dan maar naar elke klauw doorpompen en terug gooien in het reservoir.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo donderdag avond begonnen en vanmiddag alles gereed,

 

Remmen rondom, draagarm linkvoor/boven en de homokineethoes vervangen.

 

Wat me tegenviel was de hoes en wat me meeviel was de draagarm (uitgezonderd van de borgbout de de 2 armen bij elkaar houd) wat zat die vast niet normaal.

 

In elk geval remt de auto weer stukken beter en kan dus met gerust hart weer de bulten in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden