Ga naar inhoud
  • 0

Katalysator probleem ofzo???


volkswagen105pk

Vraag

hey jongens,

 

Heb een passat 2005 nieuwere model, 1.9 tdi, heb hem maandje geleden gechipt naar 140pk.

Hij rijdt goed alles was goed, opeens vandaag fftjes 180 gereden op de snelweg opeens valt de turbo uit, hij wilt gewoon niet meer optrekken op lagere snelheden ook niet, dus ik start auto opnieuw op en alles weer goed, dan weer op 180 valt ie weer uit, er staat Emission garaga nu, en het katalysator lampje brandt, maar dit brandde niet toen ik 180 reed, pas toen ik hem weer aan deed, heeft iemand hier ooit problemen mee gehad?? Ik breng hem morgen langs garage om ff te kijken, ik hoop dat het niks ernstigs is :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat je hebt gehad is noodloop. De auto signaleert een probleem en begrenst het motorvermogen. Dat is een normale beveiliging, en als je hem weer start dan is het probleem meestal weg is.

Het lampje van de katalysator kan niet branden want dat lampje bestaat niet wel het lampje van het roetfilter of het lampje van het uitlaatsysteem.

Even laten uitlezen.

Zal waarschijnlijk wel met de luchthuishouding of mengsel te maken hebben:

Probeer een aantal keren te starten om te kijken of het weg gaat en als het weg is gaan dan een stukkie rijden.

 

Als het niet weggaat:

 

EGR klep

luchtmassameter

variabele schoepen turbo niet gangbaar

brandstoffilter vervuild

luchtfilter vervuild

of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan echt van alles zijn, wellicht ook gerelateerd aan de tuning. Ik zou even teruggaan naar die tuner, als het een beetje een goeie is dan kan hij 'm wel voor je uitlezen en dat geeft dan al veel meer houvast bij het zoeken van de oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik hoor over turbodrukproblemen is dat meestal dat die druk te hoog is en dat de auto daardoor in noodloop gaat. En dat wijst in dit geval volgens mij toch op een te aggressieve tuning. Dan ben ik bang dat je met demontage van de motor niets opschiet, het probleem is dan electronisch/softwarematig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar, als dat het geval zou zijn, waarom heb ik niet eerder dat probleem meegemaakt, want ik reed er na de chiptuning 205 mee, en nu maar 180 :S

 

Er zijn dingen die soms slijten omdat de tuning niet helemaal volgens de regels uitgevoerd is, teveel inspuiting kan bijv je turbo overtoeren etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden