Ga naar inhoud

  • 0

Automatische versnelling bak is denk ik hellemaal klote.


Marcel van Es

Vraag

Hoi allemaal

Als het morgen tegen zit kan ik in iedergeval niet naar de meeting komen,

K@t zooi :!: heb er echt zinin, in the meeting.

Moet morgen eerst even naar de vw dealer, dan gaan we een ritje maken dan op de vac-gom, maar hopen dat het simpel opgelost kan worden.

De auto houd ontzettend in als ik boven de hondert rijd, tijdens het rijden en hij bonkt, en remde de auto tijden het rijden af gisteren avond , heb er vandaag weer helemaal geen last van gehad, dus moet morgen even langs gaan, een gereviceerde versnellings bak automaat kost inclusief montage +_ 3600 €

Hoop echt dat dat het niet is.

 

Misschien kan je het met de vac-gom geregelt worden dat het om een motoriche fout code gaat :bash::bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit klinkt als een sensor probleem... ( als het een tiptronic is tenminste )

Heb ik met mijn vorige Passat 3BG 1.8 T Tiptronic ook gehad.

Bleek dat ik, mede dankzij de verlaging, iets geraakt had met de onderkant van de bak.

(tenminste...ik denk dat mijn vrouw iets geraakt had....was niet aan een verlaagde auto gewent :P )

Op de display van de tiptronic op het dashboard draaide de kleuren om.

Dus: de letters "P" "N" "D" etc. waren normaal rood-tegen een zwarte achtergrond, bij de storing veranderde dat in zwarte letters tegen een rode achtergrond.

Ook ging de bak inderdaad in een soort "save-mode" waarbij hij in 1 of 2 versnellingen bleeft staan. Optrekken deed hij dus d.m.v. de kopppeling te laten slippen.

Was bij mij een garantie klus, dus weet niet wat de kosten hiervoor waren.

Maar het was alleen de sensor, die schijbaar aan de onderkant IN de versnellingsbak zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit klinkt als een sensor probleem... ( als het een tiptronic is tenminste )

Heb ik met mijn vorige Passat 3BG 1.8 T Tiptronic ook gehad.

Bleek dat ik, mede dankzij de verlaging, iets geraakt had met de onderkant van de bak.

(tenminste...ik denk dat mijn vrouw iets geraakt had....was niet aan een verlaagde auto gewent :P )

Op de display van de tiptronic op het dashboard draaide de kleuren om.

Dus: de letters "P" "N" "D" etc. waren normaal rood-tegen een zwarte achtergrond, bij de storing veranderde dat in zwarte letters tegen een rode achtergrond.

Ook ging de bak inderdaad in een soort "save-mode" waarbij hij in 1 of 2 versnellingen bleeft staan. Optrekken deed hij dus d.m.v. de kopppeling te laten slippen.

Was bij mij een garantie klus, dus weet niet wat de kosten hiervoor waren.

Maar het was alleen de sensor, die schijbaar aan de onderkant IN de versnellingsbak zit.

 

Ja dat vergeet ik hellemaal te vertellen, bij mij kon ik niet zien in welke versnelling die stond. En is idd een tiptronic 5 bak onder het rijden deed ik hem nog naar hand schakkel maar dat ging ook niet.

Een x bij de stoplichten gekomen deed ik de moter uit en weer aan toen was het weer weg. rijd normaal nooit hard er mee gewoon wat je mag rijden op dat moment.

Ook bij mij was de achtergrond rood, wat normaal zwart hoorde te zijn.

En zodra ik harder wilde dan honderd dan was het misschien honderd 104 km p/u harder ging ie niet, wel de toerental liep wel op naar 3000 terwijl die normaal op om en de bij 2000 toeren ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het lijkt dus op een sensor probleem, dan kan het dus meevallen !

Als ie in de versnellings bak, zit of ligt dan hoop ik maar dat het met de vac-gom kan want anders moet ie toch open.

Dan praten we toch over een een paar honderd € is natuurlijk wel beter dan 3600€ is toch zonde want alles is al zo duur.

 

Nu komt de gemeente weer met een iedee dat door is gegaan moeten vanaf 01-02-2007 114 € betalen voor een perkeervergunnig voor 6 maanden en de verwachting is dat ie naar 186 € gaat voor de rest van dat jaar.

Met die ziektewet ben ik ook al lekker op achteruit gegaan we zitten net boven de grens, houd in geen kortingen dus gewoon het volle pond betalen, nou ben ik een hernia pacient al 4 keer gehad en het staat bekend dat een hernia gemiddelt om de 10 jaar terug keert.

Dus je moet je goed verzekeren en dat houd in dat ik er toch zo'n 75 € op achteruit ben gegaan,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit klinkt als een sensor probleem... ( als het een tiptronic is tenminste )

Heb ik met mijn vorige Passat 3BG 1.8 T Tiptronic ook gehad.

Bleek dat ik, mede dankzij de verlaging, iets geraakt had met de onderkant van de bak.

(tenminste...ik denk dat mijn vrouw iets geraakt had....was niet aan een verlaagde auto gewent :P )

Op de display van de tiptronic op het dashboard draaide de kleuren om.

Dus: de letters "P" "N" "D" etc. waren normaal rood-tegen een zwarte achtergrond, bij de storing veranderde dat in zwarte letters tegen een rode achtergrond.

Ook ging de bak inderdaad in een soort "save-mode" waarbij hij in 1 of 2 versnellingen bleeft staan. Optrekken deed hij dus d.m.v. de kopppeling te laten slippen.

Was bij mij een garantie klus, dus weet niet wat de kosten hiervoor waren.

Maar het was alleen de sensor, die schijbaar aan de onderkant IN de versnellingsbak zit.

 

Ja dat vergeet ik hellemaal te vertellen, bij mij kon ik niet zien in welke versnelling die stond. En is idd een tiptronic 5 bak onder het rijden deed ik hem nog naar hand schakkel maar dat ging ook niet.

Een x bij de stoplichten gekomen deed ik de moter uit en weer aan toen was het weer weg. rijd normaal nooit hard er mee gewoon wat je mag rijden op dat moment.

Ook bij mij was de achtergrond rood, wat normaal zwart hoorde te zijn.

En zodra ik harder wilde dan honderd dan was het misschien honderd 104 km p/u harder ging ie niet, wel de toerental liep wel op naar 3000 terwijl die normaal op om en de bij 2000 toeren ligt

 

Alleen dat toerental bevalt me niet echt!

Er vanuitgaand dat de bak geschakeld heeft naar de goede versnelling zou dat betekenen dat hij nog aan het koppelen was.

 

Maarrr, ik denk dat hij niet geschakeld heeft, vandaar het hoge toerental. Maar volgens mij heb je niet zomaar een Bak Kapot? Zomaar ineens.

 

Ik heb wel eens een Honda Legend Automatische versnellingsbak kapot horen/voelen / zien gaan. Maar dat ging op een hele aparte manier, mis schakelen, half in de versnelling etc. Dus ik denk idd dat dit een Elektrisch probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit klinkt als een sensor probleem... ( als het een tiptronic is tenminste )

Heb ik met mijn vorige Passat 3BG 1.8 T Tiptronic ook gehad.

Bleek dat ik, mede dankzij de verlaging, iets geraakt had met de onderkant van de bak.

(tenminste...ik denk dat mijn vrouw iets geraakt had....was niet aan een verlaagde auto gewent :P )

Op de display van de tiptronic op het dashboard draaide de kleuren om.

Dus: de letters "P" "N" "D" etc. waren normaal rood-tegen een zwarte achtergrond, bij de storing veranderde dat in zwarte letters tegen een rode achtergrond.

Ook ging de bak inderdaad in een soort "save-mode" waarbij hij in 1 of 2 versnellingen bleeft staan. Optrekken deed hij dus d.m.v. de kopppeling te laten slippen.

Was bij mij een garantie klus, dus weet niet wat de kosten hiervoor waren.

Maar het was alleen de sensor, die schijbaar aan de onderkant IN de versnellingsbak zit.

 

Ja dat vergeet ik hellemaal te vertellen, bij mij kon ik niet zien in welke versnelling die stond. En is idd een tiptronic 5 bak onder het rijden deed ik hem nog naar hand schakkel maar dat ging ook niet.

Een x bij de stoplichten gekomen deed ik de moter uit en weer aan toen was het weer weg. rijd normaal nooit hard er mee gewoon wat je mag rijden op dat moment.

Ook bij mij was de achtergrond rood, wat normaal zwart hoorde te zijn.

En zodra ik harder wilde dan honderd dan was het misschien honderd 104 km p/u harder ging ie niet, wel de toerental liep wel op naar 3000 terwijl die normaal op om en de bij 2000 toeren ligt

 

Alleen dat toerental bevalt me niet echt!

Er vanuitgaand dat de bak geschakeld heeft naar de goede versnelling zou dat betekenen dat hij nog aan het koppelen was.

 

Maarrr, ik denk dat hij niet geschakeld heeft, vandaar het hoge toerental. Maar volgens mij heb je niet zomaar een Bak Kapot? Zomaar ineens.

 

Ik heb wel eens een Honda Legend Automatische versnellingsbak kapot horen/voelen / zien gaan. Maar dat ging op een hele aparte manier, mis schakelen, half in de versnelling etc. Dus ik denk idd dat dit een Elektrisch probleem is.

Dat hoop ik ook echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik je verhaal zo lees Marcel denk ik inderdaad dat het net zo iets is als toen met mijn 1.8T Tiptronic.

Die monteur woont bij mij in de straat, en heeft mij verteld dat de bak er inderdaad achter vandaan moet, maar daarna is het een vrij simpele ingreep.

Nogmaals ik weet niet wat de kosten waren, voor mij was de fa.Pon zo vriendelijk om dat voor hun rekening te nemen.

 

Succes met zowel je reparatie van je bak als mede de reparatie aan je rug.

Kweekt wel een band met je auto hè ? zo allebei in de revisie....

Sterkte man !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ff in ETOS gekeken, en er zit idd een Kabeltje aan de onderkant van de bak. Er staat verder niks bij, dus ik kan niet zeggen of dat een sensor is of wat anders.

 

Ik verdenk wel een Sensor aangezien je dezelfde symptomen als Denv5passat hebt.

 

Succes dermee. Je hebt een hoop problemen de laatste tijd als ik mij niet vergis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik je verhaal zo lees Marcel denk ik inderdaad dat het net zo iets is als toen met mijn 1.8T Tiptronic.

Die monteur woont bij mij in de straat, en heeft mij verteld dat de bak er inderdaad achter vandaan moet, maar daarna is het een vrij simpele ingreep.

Nogmaals ik weet niet wat de kosten waren, voor mij was de fa.Pon zo vriendelijk om dat voor hun rekening te nemen.

 

Succes met zowel je reparatie van je bak als mede de reparatie aan je rug.

Kweekt wel een band met je auto hè ? zo allebei in de revisie....

Sterkte man !

:thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ff in ETOS gekeken, en er zit idd een Kabeltje aan de onderkant van de bak. Er staat verder niks bij, dus ik kan niet zeggen of dat een sensor is of wat anders.

 

Ik verdenk wel een Sensor aangezien je dezelfde symptomen als Denv5passat hebt.

 

Succes dermee. Je hebt een hoop problemen de laatste tijd als ik mij niet vergis?

 

Hoi Volkswagen

 

Nou niet echt, Maar het komt allemaal niet zo uit, sterker nog het komt nooit goed uit.

Ja kost heb ik eigenlijk niet gehad heb nu 37 d km geredenen heb dus alles bij mekaar 300 € carterbak nieuw filter en olie eigen schuld vluchtheuvel niet gezien, nog een keer niet zo lang geleden nieuwe olie en olie filter interiuer en lucht filter 135 € en een nieuwe accu vorige week 65€ = samen 500€ vind het eigenlijk wel mee vallen gelet op die 300 teken ik ervoor 200€ aan kosten op 37 dkm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bak staat in iedergeval in noodloop als je niet meer kunt aflezen in welke versnelling hij staat. Eerst laten uitlezen( was je al van plan :lol: ) Kabeltjes en sensors gaan helaas in deze versnellings bakken niet vaak kapot.

Als je hem start en gaat rijden schakelt hij dan eerst wel? of gaat hij meteen in noodloop.

 

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
eigen schuld vluchtheuvel niet gezien

 

Kijk...10 tegen 1 dat hier je probleem ligt.

Door die klap heeft de sensor ook een opduvel gehad, was bij mij exact hetzelfde. Wat ik begreep zit dat ding aan de onderkant in de versnellingsbak, en is dit een zwak punt bij een klap als de jouwe, tenminste, is mij verteld.

 

Mocht je Passat nog in de revisie liggen op 17 Dec., en je wil toch naar de meeting kan ik je wel ophalen hoor.

Den Haag is bij ons om de hoek, dus dat stukje kan er ook nog wel bij :wink:

Er word wel gerookt in mijn tuut, als dit geen bezwaar is kan je met alle plezier meerijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De bak staat in iedergeval in noodloop als je niet meer kunt aflezen in welke versnelling hij staat. Eerst laten uitlezen( was je al van plan :lol: ) Kabeltjes en sensors gaan helaas in deze versnellings bakken niet vaak kapot.

Als je hem start en gaat rijden schakelt hij dan eerst wel? of gaat hij meteen in noodloop.

 

Eric

Hoi Eric.

Als ik hem start dan rijd ie gewoon maar zodra ik bij de 100 km of er net iets over heen gaat dan gaat ie gek doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ooit dezelfde symtomen gehad bij mijn 4 bak automaat zonder tiptronic.

Ik reed op de autoweg en ineens schakelde de auto terug en vol in de toeren....

En ook onder aan de afrit schakelde hij niet meer terug...

Auto trok van geen meter meer op.

Bleek dat de snelheids sensor kapot was.

En bij Wealer hebben ze daar 3 fucking dagen voor nodig gehad om dat te vinden.

Prutsors..... want naderhand hoorde ik dat bij deze symtomen toch al heel snel het verdacht naar die sensor gaat...

 

Ik weet niet meer uit mijn hoofd wat het gekost heeft...

Maar probeer het strax ff op te zoeken.

 

Verder kan ik je alleen een foto laten zien van mij bak ( 4 versnellingen zonder tiptronic)

Heel misschien heb je er wat aan.(m.b.t. het kabeltje)

 

Deze foto is genomen tijdens een olie verversing:

2myaoly.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je hem toevallig al laten uitlezen? Ik denk als ik het zo lees is het een kapotte koppelomvormer. Teveel slip in de koppelomvormer daardoor gaat de versnellingsbak in noodloop.

 

Eric.

Hoi Eric en al die anderen die gereageerd hebben.

Ben gisteren naar de dealer geweest, stukje rijden even aangesloten geweest op de pc kreeg 1 storing

5e versnelling

verkeerde overbrengingsverhouding

Mogelijke oorzaken

1 Kop[peling van aangegeven versnelling slipt. is defect

2 Magneetklep van de versnelling is vervuild resp. defect

3 toerental sensor versnellingbak G38 defect ( kan haast niet want dan moet ie dat bij iedere versnelling doen zei de monteur)

4 Sensor ingaand toerental versnellingbak -G182 defect

5 Verkeerd of defect versnellingbakregelapparaat.

 

Ik zeg welke is het nou die vervangen Cq gemaakt moetn worden? daar had ie geen antwoord op, hij raade mij aan gaat ermee naar een speciaalist, hij gaf aan als het bijv; aan de Magneetklep ligt dan wordt ie inbesteld maar dan zit er van alles bij wat je helemaal niet nodig hebt dat vond ik wel sporttfief dat ie dat melde.

Nu moet ik volgende week terug bellen voor een afspraak.

Wie hebt er ervaringen met dit bedrijf :?:

Abr, Slyter

Abraham van beijerstraat 37

Rotterdam Overschie.

Ik zei ik heb hem uit laten lezen bij vw dealer, hij haakte gelijk in wat wij doen, kan de vw niet wij meten de olie druk van koud naar warm, dan weten wij gelijk waar we moeten zoeken.

Ik had vroeg me af wat nou zoiets kost, hij had het er over, als bijv; de Magneetklep kapot is dan ben je voor de klep circa 60 á 75 € + 1.30 uur arbeidsloon kost dan zo rond de 250 €.

Kan ik hem gelijk even bij je brengen, nee dat kan nu niet, heel druk is het momenteel.

Bel volgende week even voor een afspraak.

s'morgens brengen en als het mee zit dezelfe dag no terug.

Ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden