Ga naar inhoud
  • 0

Geluid *PLOING* na het afzetten van de motor


ponderdrol

Vraag

Allen,

 

Klein vraagje,

 

Na het uitzetten van de motor, klinkt er na een seconde of 3 of 4 een geluid wat klinkt als een veer die losspringt.. in tekst het best te omschrijven als *PLOINGGGG*.

Het lijkt me dat dit geen probleem is, maar ben meer nieuwsgierig wat het is.

 

Ik heb een passat 3c 2.0tdi uit 2006.

 

Iemand een idee?

 

PLOOOINGG!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo maar even een gokje: Smoorklep. Bij mijn auto ( 3BG TDI uit jan. 2004) gaat bij het uitschakelen van de motor een klep in de inlaatbuis dicht om de motor zonder na te schudden uit te schakelen. Na enkele seconden motor uit gaat deze weer open.

Volgens mij is de aansturing en uitvoering tussen 3C en 3BG van deze klep totaal verschillend, maar het principe zal toch wel gelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
een plooooooing na het afzetten van de motor is toch niet normaal hoor

toch niet bij een 3c tdi

heb je de auto al eens laten uitlezen

lijkt een klep die moeite heeft bij het dichtgaan

 

Hmm.. nou.. je begrijpt, je stelt me niet gerust :-)

 

De auto is (toevallig) verleden week nog uitgelezen en er kwamen geen foutmeldingen naar boven.

 

Even in de gaten houden dus... die gekke ploing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben speciaal voor jou even naar buiten gegaan en de auto gestart en weer uitgezet en inderdaad 4 3 a 4 seconden hoor ik een tik klik. (Ik heb wel de bestuurdersdeur open moeten houden om het te horen).

Het lijkt er dus op dat dit de smoorklep is die na het uitzetten weer in zijn rustpositie komt.

Ik denk dus dat de dealer daar even naar moet zoeken.

 

Hij gaat verder wel goed uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben speciaal voor jou even naar buiten gegaan en de auto gestart en weer uitgezet en inderdaad 4 3 a 4 seconden hoor ik een tik klik. (Ik heb wel de bestuurdersdeur open moeten houden om het te horen).

Het lijkt er dus op dat dit de smoorklep is die na het uitzetten weer in zijn rustpositie komt.

Ik denk dus dat de dealer daar even naar moet zoeken.

 

Hij gaat verder wel goed uit?

 

Ik ben tot tranen geroerd! ;-) nee maar bedankt.. en toch vaag dat ik weer een auto heb die Ploinged...maar goed..

maandag even naar (een bevriende) dealer.. en dan even met 4 monteurs, dus in totaal 8 oren kijken wat die ploing is en of het vervelende consequenties kan hebben :-)

 

Ik hou jullie op de hoogte van dit Mysterie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden